NĚMECKO - ZÁVOD; Ferrari potvrdilo skvělou formu, ale také umění viditelné a slyšitelné týmové režie. Red Bull prohrál, McLaren dnes neměl šanci.
Před startem je suchá trať a podle předpovědi by tomu tak mělo být po celý závod. Skvěle odstartovyly vozy Ferrari, zejména Massa - je první, Alonso druhý, Vettel až za nimi! Na dalších místech zůstávají mclareny a Webber. Hamilton po startu předjel Buttona, Schumacher se výborným startem dostal před Rosberga.Piloti Toro Rosso do sebe v prvním kole narazili a oba musí do boxů, Buemi zde končí. K mechanikům musí i Sutil, který přejel trosky z poškozených vozů Toro Rosso. Massovi se v prvních kolech daří udržet Alonsa v bezpečném odstupu, k soubojům mezi jezdci první desítky zatím nedochází. Problém s vozem má i Trulli, propadá se na poslední místo.Button byl příliš široký v první zatáčce a pustil před sebe Webbera. Po osmi kolech máme pořadí Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Button, Kubica, Schumacher, Rosberg, Kobayashi, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, Kovalainen, di Grassi, Senna, Glock, Yamamoto, Alguersuari, Liuzzi, Sutil, Trulli.Z prvních jezdců jako první přezouvá pneumatiky Vettel ve 13. kole, nechává si obout tvrdou směs. Ve 14. kole přezouvají Alonso a Webber, také na tvrdé. V 15. kole přezouvají Massa s Hamiltonem, opět na tvrdou směs. Po zastávkách má chvíli velké problémy Webber - útočí na něj Kobayashi na zahřátých měkkých pneumatikách.Massa má na studených pneumatikách problémy a na záda mu dýchá Alonso. Kubica se po výměně pneumatik zařazuje zpět těsně před Schumachera. Ten zkouší využít výhodu teplejších pneumatik, ale Kubica se nenechává zaskočit. V 21. kole to podobně zkouší Alonso na Massu, ale také se mu nedaří.Ve 23. kole míří k mechanikům Button, vrací se za Hamiltona, ale je znovu před Webberem. Massa musí stále odolávat Alonsovi, ke kterému se zezadu přibližuje Vettel. Button se drží v Hamiltonově těsném závěsu. V následujícím kole Massa zlepšuje prozatímní nejrychlejší kolo a konečně se mu daří utrhnout Alonsa.Mezi posledními přezouvá Rosberg. Na trať se vrací jako 10. a za zády má Schumachera. Alonso po několika slabších kolech začíná znovu zrychlovat, uniká Vettelovi a přibližuje se Massovi. Hülkenberg vydržel na měkkých pneumatikách až do 34. kola.V polovině závodu jsou jezdci seřazeni v pořadí Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Webber, de la Rosa, Kubica, Rosberg, Schumacher, Petrov, Kobayashi, Barrichello, Sutil, Hülkenberg, Alguersuari, Liuzzi, di Grassi, Glock, Kovalainen, Senna.Hamilton dostává v 37. kole příkaz k šetření paliva. Využije toho Button? Po dalších pěti kolech to spíš vypadá, že dostal podobný povel... Alonso to znovu zkouší na Massu. A Massa dostává od týmu také zajímavou zprávu: "Fernando je rychlejší než ty. Rozumíš?". Massa po chvíli porozumněl - Alonso jde hodně okatě do čela.Webberovi ubývá příliš rychle olej, musí zvolnit. Znovu zrychlovat začíná Vettel, už je vteřinu za Massou a zlepšuje nejrychlejší kolo. Di Grassi dělá hodiny a od kolo později odstavuje vůz v garáži. Massa je v 60. kole už 4s za Alonsem, Vettel už ztrácí pouhou sekundu.V posledních kolech již k žádné změně nedochází, Fernando Alonso vítězí ve Velké ceně Německa a Felipe Massa druhým místem zajišťuje double! A ještě se Ferrari nepochybně postaralo o téma diskuzí pro příští dny... Vettel se musí spokojit se třetím místem a u McLarenu i přes úspěch v kvalifikaci znovu prohrál Button. Schumacher si v Německu vedl dobře, ale Rosberg je znovu úspěšnější.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.