NĚMECKO - ZÁVOD; Ferrari potvrdilo skvělou formu, ale také umění viditelné a slyšitelné týmové režie. Red Bull prohrál, McLaren dnes neměl šanci.
Před startem je suchá trať a podle předpovědi by tomu tak mělo být po celý závod. Skvěle odstartovyly vozy Ferrari, zejména Massa - je první, Alonso druhý, Vettel až za nimi! Na dalších místech zůstávají mclareny a Webber. Hamilton po startu předjel Buttona, Schumacher se výborným startem dostal před Rosberga.Piloti Toro Rosso do sebe v prvním kole narazili a oba musí do boxů, Buemi zde končí. K mechanikům musí i Sutil, který přejel trosky z poškozených vozů Toro Rosso. Massovi se v prvních kolech daří udržet Alonsa v bezpečném odstupu, k soubojům mezi jezdci první desítky zatím nedochází. Problém s vozem má i Trulli, propadá se na poslední místo.Button byl příliš široký v první zatáčce a pustil před sebe Webbera. Po osmi kolech máme pořadí Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Button, Kubica, Schumacher, Rosberg, Kobayashi, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, Kovalainen, di Grassi, Senna, Glock, Yamamoto, Alguersuari, Liuzzi, Sutil, Trulli.Z prvních jezdců jako první přezouvá pneumatiky Vettel ve 13. kole, nechává si obout tvrdou směs. Ve 14. kole přezouvají Alonso a Webber, také na tvrdé. V 15. kole přezouvají Massa s Hamiltonem, opět na tvrdou směs. Po zastávkách má chvíli velké problémy Webber - útočí na něj Kobayashi na zahřátých měkkých pneumatikách.Massa má na studených pneumatikách problémy a na záda mu dýchá Alonso. Kubica se po výměně pneumatik zařazuje zpět těsně před Schumachera. Ten zkouší využít výhodu teplejších pneumatik, ale Kubica se nenechává zaskočit. V 21. kole to podobně zkouší Alonso na Massu, ale také se mu nedaří.Ve 23. kole míří k mechanikům Button, vrací se za Hamiltona, ale je znovu před Webberem. Massa musí stále odolávat Alonsovi, ke kterému se zezadu přibližuje Vettel. Button se drží v Hamiltonově těsném závěsu. V následujícím kole Massa zlepšuje prozatímní nejrychlejší kolo a konečně se mu daří utrhnout Alonsa.Mezi posledními přezouvá Rosberg. Na trať se vrací jako 10. a za zády má Schumachera. Alonso po několika slabších kolech začíná znovu zrychlovat, uniká Vettelovi a přibližuje se Massovi. Hülkenberg vydržel na měkkých pneumatikách až do 34. kola.V polovině závodu jsou jezdci seřazeni v pořadí Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Webber, de la Rosa, Kubica, Rosberg, Schumacher, Petrov, Kobayashi, Barrichello, Sutil, Hülkenberg, Alguersuari, Liuzzi, di Grassi, Glock, Kovalainen, Senna.Hamilton dostává v 37. kole příkaz k šetření paliva. Využije toho Button? Po dalších pěti kolech to spíš vypadá, že dostal podobný povel... Alonso to znovu zkouší na Massu. A Massa dostává od týmu také zajímavou zprávu: "Fernando je rychlejší než ty. Rozumíš?". Massa po chvíli porozumněl - Alonso jde hodně okatě do čela.Webberovi ubývá příliš rychle olej, musí zvolnit. Znovu zrychlovat začíná Vettel, už je vteřinu za Massou a zlepšuje nejrychlejší kolo. Di Grassi dělá hodiny a od kolo později odstavuje vůz v garáži. Massa je v 60. kole už 4s za Alonsem, Vettel už ztrácí pouhou sekundu.V posledních kolech již k žádné změně nedochází, Fernando Alonso vítězí ve Velké ceně Německa a Felipe Massa druhým místem zajišťuje double! A ještě se Ferrari nepochybně postaralo o téma diskuzí pro příští dny... Vettel se musí spokojit se třetím místem a u McLarenu i přes úspěch v kvalifikaci znovu prohrál Button. Schumacher si v Německu vedl dobře, ale Rosberg je znovu úspěšnější.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.