NĚMECKO - ZÁVOD; Ferrari potvrdilo skvělou formu, ale také umění viditelné a slyšitelné týmové režie. Red Bull prohrál, McLaren dnes neměl šanci.
Před startem je suchá trať a podle předpovědi by tomu tak mělo být po celý závod. Skvěle odstartovyly vozy Ferrari, zejména Massa - je první, Alonso druhý, Vettel až za nimi! Na dalších místech zůstávají mclareny a Webber. Hamilton po startu předjel Buttona, Schumacher se výborným startem dostal před Rosberga.Piloti Toro Rosso do sebe v prvním kole narazili a oba musí do boxů, Buemi zde končí. K mechanikům musí i Sutil, který přejel trosky z poškozených vozů Toro Rosso. Massovi se v prvních kolech daří udržet Alonsa v bezpečném odstupu, k soubojům mezi jezdci první desítky zatím nedochází. Problém s vozem má i Trulli, propadá se na poslední místo.Button byl příliš široký v první zatáčce a pustil před sebe Webbera. Po osmi kolech máme pořadí Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Button, Kubica, Schumacher, Rosberg, Kobayashi, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, Kovalainen, di Grassi, Senna, Glock, Yamamoto, Alguersuari, Liuzzi, Sutil, Trulli.Z prvních jezdců jako první přezouvá pneumatiky Vettel ve 13. kole, nechává si obout tvrdou směs. Ve 14. kole přezouvají Alonso a Webber, také na tvrdé. V 15. kole přezouvají Massa s Hamiltonem, opět na tvrdou směs. Po zastávkách má chvíli velké problémy Webber - útočí na něj Kobayashi na zahřátých měkkých pneumatikách.Massa má na studených pneumatikách problémy a na záda mu dýchá Alonso. Kubica se po výměně pneumatik zařazuje zpět těsně před Schumachera. Ten zkouší využít výhodu teplejších pneumatik, ale Kubica se nenechává zaskočit. V 21. kole to podobně zkouší Alonso na Massu, ale také se mu nedaří.Ve 23. kole míří k mechanikům Button, vrací se za Hamiltona, ale je znovu před Webberem. Massa musí stále odolávat Alonsovi, ke kterému se zezadu přibližuje Vettel. Button se drží v Hamiltonově těsném závěsu. V následujícím kole Massa zlepšuje prozatímní nejrychlejší kolo a konečně se mu daří utrhnout Alonsa.Mezi posledními přezouvá Rosberg. Na trať se vrací jako 10. a za zády má Schumachera. Alonso po několika slabších kolech začíná znovu zrychlovat, uniká Vettelovi a přibližuje se Massovi. Hülkenberg vydržel na měkkých pneumatikách až do 34. kola.V polovině závodu jsou jezdci seřazeni v pořadí Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Webber, de la Rosa, Kubica, Rosberg, Schumacher, Petrov, Kobayashi, Barrichello, Sutil, Hülkenberg, Alguersuari, Liuzzi, di Grassi, Glock, Kovalainen, Senna.Hamilton dostává v 37. kole příkaz k šetření paliva. Využije toho Button? Po dalších pěti kolech to spíš vypadá, že dostal podobný povel... Alonso to znovu zkouší na Massu. A Massa dostává od týmu také zajímavou zprávu: "Fernando je rychlejší než ty. Rozumíš?". Massa po chvíli porozumněl - Alonso jde hodně okatě do čela.Webberovi ubývá příliš rychle olej, musí zvolnit. Znovu zrychlovat začíná Vettel, už je vteřinu za Massou a zlepšuje nejrychlejší kolo. Di Grassi dělá hodiny a od kolo později odstavuje vůz v garáži. Massa je v 60. kole už 4s za Alonsem, Vettel už ztrácí pouhou sekundu.V posledních kolech již k žádné změně nedochází, Fernando Alonso vítězí ve Velké ceně Německa a Felipe Massa druhým místem zajišťuje double! A ještě se Ferrari nepochybně postaralo o téma diskuzí pro příští dny... Vettel se musí spokojit se třetím místem a u McLarenu i přes úspěch v kvalifikaci znovu prohrál Button. Schumacher si v Německu vedl dobře, ale Rosberg je znovu úspěšnější.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.