KANADA - ZÁVOD; McLaren dnes správě taktizoval a piloti bojovali, Red Bull neuspěl. Starý dobrý-zlý Schumacher se vrátil, ale bez bodů.
Před startem na okruhu Gillese Villeneuva svítí slunce, trať je rozehřátá na 37°C. V prvních dvou zatáčkách dochází k několikanásobné strkanici, ze které nejhůř vycházejí Massa a Liuzzi, propadající se na konec startovního pole. Massa Liuzziho zavřel a rozbil si přítlačné křídlo, Liuzzi dostal hodiny. Hamilton si udržel první místo, za ním zůstávají Vettel a Alonso. Kobayashi se dravě dostává před Hülkenberga, ale v zápětí naráží do zdi šampionů a končí. Po třech kolech to začíná vypadat, že Alonso bude schopen útočit na Vettela, stejně jako Webber na Buttona. Webbera navíc obtěžuje Kubica.Webber v pátém kole úspěšně vybrzdil Buttona, který musí ihned začít odrážet Kubicovy útoky. Mezi tím je Schumacher před Sutilem. Vettelovi se podařilo útrhnout Alonsovi a důrazně pracuje na Hamiltonovi. V 6. kole útočí před posledí šikanou oba red bully na tvrdých pneumatikách na vozy před sebou, ale oba jejich soupeři - Hamilton a Alonso - musí do boxů pro tvrdé pneumatiky. Od mechaniků odjíždějí oba vedle sebe, Hamilton se na konci pit-lane zařazuje za Alonsa.Po deseti kolech máme pořadí Vettel, Webber, Schumacher, Buemi, Alonso, Hamilton, Kovalainen, Button, Kubica, Sutil, di Grassi, Petrov, Glock, Hülkenberg, Alguersuari, Rosberg, Barrichello, Senna, de la Rosa, Chanhok, Trulli, Liuzzi, Massa.Do boxů musí také Button a je hned za Hamiltonem. Kubica je po zastávkách v boxech za Schumacherem a dostává se do ostrého souboje se Schumacherem, oba vozy do sebe bočně naráží a projíždí šikanu po trávě ve velké rychlosti. Pořadí se nemění a vozy snad nejsou poškozeny. Schumacher nakonec v 15. kole přecejen jede do boxů a podruhé přezouvá pneumatiky, propadá se na 12. místo.Webber přezouvá v 13. kole, Vettel o kolo později, a oba jsou až za Buttonem! Závod na jedno kolo vede Buemi a zdržuje Alonsa i Hamiltona. Alonso zkouší útok ve vlásence, ale není úspěšný a Hamilton využívá lepšího výjezdu k předjetí Alonsa!Hamiltonovi se nedaří ujet a ve 20 kole je Alonso stále těsně za jeho zády, i Button a oba vozy stáje Red Bull jsou stále v prvních 7 s. Dobře to jede Sutilovi, ten začíná dělat problémy Kubicovi. De la Rosa bez problémů na brzdy ve vlásence předjíždí Kovalainena.Red Vettel, mclareny i Alonso podruhé mění pneumatiky, závod znovu vede Webber, Hamilton je znovu před Alonsem. Sutil znovu útočí na Kubicu a dostává se téměř celým vozem před něj na rovince před poslední šikanou, ale Kubica si to nečekaně namíří rovně do boxů, díky čemuž může později brzdit a zajímavě kříží Sutilovi cestu.Sutil má o půl kola později defekt a musí pomalu zajet k mechanikům. Propadá se na 13. místo, ale už na konci kola předjíždí týmového kolegu. Ze závodu, asi kvůli motoru, odstupuje de la Rosa.V 35. kole jezdci krouží v pořadí Webber, Hamilton, Alonso, Button, Vettel, Kubica, Rosberg, Buemi, Alguersuari, Schumacher, Hülkenberg, Sutil, Liuzzi, Massa, Barrichello, Kovalainen, Trulli, Petrov, di Grassi, Chanhok, Glock. Skoro všichni mají za sebou za sebou dvě zastávky, z čelních jezdců pouze Webber přezouval stále jen jednou.Webber i ve 40. kole stále vede, ale začíná mít problémy s pneumatikami a jeho náskok je už pouze 9s. Massovi se nedaří zdolat dvojici vozů Force India a nakonec raději jede potřetí přezout pneumatiky. Ve 47. kole je Webber stále první, ale už pouze 3s před Hamiltonem, na jehož záda stále dýchá Alonso. Button a Vettel jedou 3s za nimi.Ve 49. kole je Hamilton už těsně za Webberem. Massa je znovu v souboji s Liuzzim a konečně se dostává před něj. Mezi tím Hamilton zkouší první útok na Webbera v nájezdu do poslední šikany, to se mu ještě nedaří, ale na koncí cílové rovinky už ano a Webber se musí začít bránit proti Alonsovi.O kolo později má na předjetí Alonso, ale Webber už jede do boxů a nechává si nazout měkké pneumatiky. Je 10s za Vettelem a zkusí jej v posledních dvaceti kolech dohnat. Webberovi se daří, Vettela stahuje o 5s v každém kole. Button využil Alonsova zdržení za pomalejšími vozy o kolo zpět a předjíždí jej, McLaren má znovu první dvě místa!Buemi zkouší na cílové rovince předjet zkušeného Schumachera a po souboji v první zatáčce je před ním na 8. místě. A Schumachera už dohání i Massa, před poslední šíkanou se dostává předními koly vedle něj, ale Schumacher jej nekompromistě vytlačuje na trávu a Massa má navíc poškozené křídlo, pravděpodobně od Schumacherova zadního kola.Po jednom pomalém kole jede Massa do boxů pro nové křídlo a je znovu daleko za bodovanými příčkami. Incident mezi Schumacherem a Massou se bude vyšetřovat po závodě. Schumacher má těsně za zády dalšího soupeře, tentokrát Liuzziho, tentokrát si ovšem pomáhá narovnáním šikany.Hamilton podruhé v kariéře vítězí v Kanadě, Button přijíždí za ním a McLaren má podruhé za sebou double! Alonso už na konci neriskoval a spokojil se se třetím místem. Vettelovi se asi ulevilo, když projel cílovou páskou a Webber zůstal za vteřinu ním. Schumacher je mimo body - po Liuzzim uspěl i Sutil, na kterého v posledním kole Schumacher marně zkusil vše, co na všechny soupeře před ním.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.