TURECKO - ZÁVOD; Hamilton poráží Buttona a McLaren má double díky neuvěřitelné nehodě pilotů Red Bullu na prvních dvou místech několik kol před cílem!
Jezdci se za slunečného počasí rozjíždějí do zahřívacího kola, di Grassi bude po problémech s motorem startovat z pit-lane. Start se moc nedaří mclarenům - Hamilton se propadá za Vettela, Button za Schumachera. Oba však během prvního kola odpovídají úspěšnými předjížděcími manévry.Hülkenberg je v boxech, s poškozenou pneumatikou přijíždí také Buemi. Pravděpodobně jsou to důsledky kolize ve třetí zatáčce. Tvrdý souboj svedli také Kubica s Massou, pilot Ferrari ustál jízdu po obrubníku na výjezdu ze zatáčky. Alonso je po prvním kole 12. - stejně jako prvních deset jezdců startoval na měkkých pneumatikách a v prvních kolech závodu tak má výhodu.Po pěti kolech máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Button, Schumacher, Rosberg, Kubica, Massa, Petrov, Sutil, Kobayashi, Alonso, de la Rosa, Alguersuari, Liuzzi, Barrichello, Trulli, Kovalainen, Senna, Glock, Chandhok, di Grassi, Hülkenberg, Buemi.Vedoucí čtyřka se vzdaluje skoro o sekundu na kolo, zbytek startovního pole se moc neroztahuje. Hülkenberg se musí probojovávat z posledních míst, po krátkém soubojí předjíždí Glocka a Sennu. Ve 12. kole zajíždí do boxů Alonso z 11. místa, po rychlém přezutí na tvrdé pneumatiky je 14.Hamilton začíná naznačovat pokusy o předjetí vedoucího Webbera, zatímco Vettel si udržuje stabilní vteřinový odstup od Buttona. Jezdci po 13. kole začínájí houfně přezouvat. Kubica se v pit-lane po startu od mechaniků zařadil znovu těsně před Massu. Z vedoucí čtyřky mění pneumatiky jako první Vettel v 15. kole. Webber a Hamilton přezouvají současně, Hamiltonovi mechanici jsou pomalejší a Vettel je druhý!Hamilton se po dvou kolech dotahuje těsně za duo Red Bullu a začíná útočit na Vettela, při prvním pokusu však brzdí příliš pozdě a Vettel zůstává v klidu. První trojice zůstává pohromadě, Button začíná mírně ztrácet. Mercedesy a další vozy jsou ve třetině závodu už skoro 20s za vozy Red Bull a McLaren.Začíná se zatahovat a v blízkosti okruhu místy prší. Podle aktuální předpovědi je na okruhu pravděpodobná lehká přeháňka. Rosberg začíná trochu zpomalovat, jako by měl nějaký problém, vytváří se za ním dlouhý vláček a Schumacher ujíždí. Naopak vedoucí trojice je stále těsnější, zatímco Button je už celé 2s za Hamiltonem.Kovalainen i Trulli odstupují ze závodu pro technické potíže. Pro Buttona je stále jednodušší, možná díky šetrnému zacházení s pneumatikami, držet tempo s Hamiltonem. Nejvíce by kupředu chtěl postupovat Alonso, ale dlouho se mu nedaří předjet Petrova a stále je na 10. místě.Vettel se zavěšuje za Webbera, na rovince je vedle něj, Webber drží Vettela úplně na vnitřku před zatáčkou. Oba začínají brzdit, Vettel naráží bočně do Webbera a oba jsou mimo trať! Webber se vrací na trať, jede na třetím místě, ale musí jet pro nové přední přítlačné křídlo. Pro Vettela závod skončil. Webber je i po výměně křídla na třetím místě před Schumacherem.Proč se Webber snažil udržel Vettela za každou cenu u vnitřního okraje dráhy, čímž by i bez nehody oba výrazně ztratili? A proč Vettel zamířil na vnějšek, přestože Webber neuhýbal? Souvisí to s tím, že trať začíná vlhnout?Button útočí na Hamiltona a je před ním, ale Hamilton mu to na cílové rovince v těsném souboji vrací, možná se dokonce otřeli pneumatikami! Alonso stále marně zkouší Petrovovy obranné schopnosti. Button dostává pokyn k šetření paliva.V 54. kole Alonso znovu útočí na Petrova v poslední šikaně, Petrov volí defenzivní stopu a Alonso má výhodu na cílové rovince. Ta je příliš krátká, ale v průběhu dalších dvou zatáček je již Alonso úspěšný, zatímco Petrov vyjíždí mimo trať a má problém s pneumatikou nebo se zavěšením po lehkém kontaktu s Alonsovým Ferrari. Senna a Chandhok jsou dalšími odstupujícími ze závodu.Button asi šetří palivo, Hamilton vjíždí do posledního kola s třívteřinovým náskokem. A oba už bezpečně přijíždějí a McLaren si z Turecka odveze darovaný double! Webber se bude muset spokojit se třetím místem. Spokojený bude Mercedes, jeho piloti jsou dnes "best of the rest".
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.