TURECKO - ZÁVOD; Hamilton poráží Buttona a McLaren má double díky neuvěřitelné nehodě pilotů Red Bullu na prvních dvou místech několik kol před cílem!
Jezdci se za slunečného počasí rozjíždějí do zahřívacího kola, di Grassi bude po problémech s motorem startovat z pit-lane. Start se moc nedaří mclarenům - Hamilton se propadá za Vettela, Button za Schumachera. Oba však během prvního kola odpovídají úspěšnými předjížděcími manévry.Hülkenberg je v boxech, s poškozenou pneumatikou přijíždí také Buemi. Pravděpodobně jsou to důsledky kolize ve třetí zatáčce. Tvrdý souboj svedli také Kubica s Massou, pilot Ferrari ustál jízdu po obrubníku na výjezdu ze zatáčky. Alonso je po prvním kole 12. - stejně jako prvních deset jezdců startoval na měkkých pneumatikách a v prvních kolech závodu tak má výhodu.Po pěti kolech máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Button, Schumacher, Rosberg, Kubica, Massa, Petrov, Sutil, Kobayashi, Alonso, de la Rosa, Alguersuari, Liuzzi, Barrichello, Trulli, Kovalainen, Senna, Glock, Chandhok, di Grassi, Hülkenberg, Buemi.Vedoucí čtyřka se vzdaluje skoro o sekundu na kolo, zbytek startovního pole se moc neroztahuje. Hülkenberg se musí probojovávat z posledních míst, po krátkém soubojí předjíždí Glocka a Sennu. Ve 12. kole zajíždí do boxů Alonso z 11. místa, po rychlém přezutí na tvrdé pneumatiky je 14.Hamilton začíná naznačovat pokusy o předjetí vedoucího Webbera, zatímco Vettel si udržuje stabilní vteřinový odstup od Buttona. Jezdci po 13. kole začínájí houfně přezouvat. Kubica se v pit-lane po startu od mechaniků zařadil znovu těsně před Massu. Z vedoucí čtyřky mění pneumatiky jako první Vettel v 15. kole. Webber a Hamilton přezouvají současně, Hamiltonovi mechanici jsou pomalejší a Vettel je druhý!Hamilton se po dvou kolech dotahuje těsně za duo Red Bullu a začíná útočit na Vettela, při prvním pokusu však brzdí příliš pozdě a Vettel zůstává v klidu. První trojice zůstává pohromadě, Button začíná mírně ztrácet. Mercedesy a další vozy jsou ve třetině závodu už skoro 20s za vozy Red Bull a McLaren.Začíná se zatahovat a v blízkosti okruhu místy prší. Podle aktuální předpovědi je na okruhu pravděpodobná lehká přeháňka. Rosberg začíná trochu zpomalovat, jako by měl nějaký problém, vytváří se za ním dlouhý vláček a Schumacher ujíždí. Naopak vedoucí trojice je stále těsnější, zatímco Button je už celé 2s za Hamiltonem.Kovalainen i Trulli odstupují ze závodu pro technické potíže. Pro Buttona je stále jednodušší, možná díky šetrnému zacházení s pneumatikami, držet tempo s Hamiltonem. Nejvíce by kupředu chtěl postupovat Alonso, ale dlouho se mu nedaří předjet Petrova a stále je na 10. místě.Vettel se zavěšuje za Webbera, na rovince je vedle něj, Webber drží Vettela úplně na vnitřku před zatáčkou. Oba začínají brzdit, Vettel naráží bočně do Webbera a oba jsou mimo trať! Webber se vrací na trať, jede na třetím místě, ale musí jet pro nové přední přítlačné křídlo. Pro Vettela závod skončil. Webber je i po výměně křídla na třetím místě před Schumacherem.Proč se Webber snažil udržel Vettela za každou cenu u vnitřního okraje dráhy, čímž by i bez nehody oba výrazně ztratili? A proč Vettel zamířil na vnějšek, přestože Webber neuhýbal? Souvisí to s tím, že trať začíná vlhnout?Button útočí na Hamiltona a je před ním, ale Hamilton mu to na cílové rovince v těsném souboji vrací, možná se dokonce otřeli pneumatikami! Alonso stále marně zkouší Petrovovy obranné schopnosti. Button dostává pokyn k šetření paliva.V 54. kole Alonso znovu útočí na Petrova v poslední šikaně, Petrov volí defenzivní stopu a Alonso má výhodu na cílové rovince. Ta je příliš krátká, ale v průběhu dalších dvou zatáček je již Alonso úspěšný, zatímco Petrov vyjíždí mimo trať a má problém s pneumatikou nebo se zavěšením po lehkém kontaktu s Alonsovým Ferrari. Senna a Chandhok jsou dalšími odstupujícími ze závodu.Button asi šetří palivo, Hamilton vjíždí do posledního kola s třívteřinovým náskokem. A oba už bezpečně přijíždějí a McLaren si z Turecka odveze darovaný double! Webber se bude muset spokojit se třetím místem. Spokojený bude Mercedes, jeho piloti jsou dnes "best of the rest".
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.