TURECKO - ZÁVOD; Hamilton poráží Buttona a McLaren má double díky neuvěřitelné nehodě pilotů Red Bullu na prvních dvou místech několik kol před cílem!
Jezdci se za slunečného počasí rozjíždějí do zahřívacího kola, di Grassi bude po problémech s motorem startovat z pit-lane. Start se moc nedaří mclarenům - Hamilton se propadá za Vettela, Button za Schumachera. Oba však během prvního kola odpovídají úspěšnými předjížděcími manévry.Hülkenberg je v boxech, s poškozenou pneumatikou přijíždí také Buemi. Pravděpodobně jsou to důsledky kolize ve třetí zatáčce. Tvrdý souboj svedli také Kubica s Massou, pilot Ferrari ustál jízdu po obrubníku na výjezdu ze zatáčky. Alonso je po prvním kole 12. - stejně jako prvních deset jezdců startoval na měkkých pneumatikách a v prvních kolech závodu tak má výhodu.Po pěti kolech máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Button, Schumacher, Rosberg, Kubica, Massa, Petrov, Sutil, Kobayashi, Alonso, de la Rosa, Alguersuari, Liuzzi, Barrichello, Trulli, Kovalainen, Senna, Glock, Chandhok, di Grassi, Hülkenberg, Buemi.Vedoucí čtyřka se vzdaluje skoro o sekundu na kolo, zbytek startovního pole se moc neroztahuje. Hülkenberg se musí probojovávat z posledních míst, po krátkém soubojí předjíždí Glocka a Sennu. Ve 12. kole zajíždí do boxů Alonso z 11. místa, po rychlém přezutí na tvrdé pneumatiky je 14.Hamilton začíná naznačovat pokusy o předjetí vedoucího Webbera, zatímco Vettel si udržuje stabilní vteřinový odstup od Buttona. Jezdci po 13. kole začínájí houfně přezouvat. Kubica se v pit-lane po startu od mechaniků zařadil znovu těsně před Massu. Z vedoucí čtyřky mění pneumatiky jako první Vettel v 15. kole. Webber a Hamilton přezouvají současně, Hamiltonovi mechanici jsou pomalejší a Vettel je druhý!Hamilton se po dvou kolech dotahuje těsně za duo Red Bullu a začíná útočit na Vettela, při prvním pokusu však brzdí příliš pozdě a Vettel zůstává v klidu. První trojice zůstává pohromadě, Button začíná mírně ztrácet. Mercedesy a další vozy jsou ve třetině závodu už skoro 20s za vozy Red Bull a McLaren.Začíná se zatahovat a v blízkosti okruhu místy prší. Podle aktuální předpovědi je na okruhu pravděpodobná lehká přeháňka. Rosberg začíná trochu zpomalovat, jako by měl nějaký problém, vytváří se za ním dlouhý vláček a Schumacher ujíždí. Naopak vedoucí trojice je stále těsnější, zatímco Button je už celé 2s za Hamiltonem.Kovalainen i Trulli odstupují ze závodu pro technické potíže. Pro Buttona je stále jednodušší, možná díky šetrnému zacházení s pneumatikami, držet tempo s Hamiltonem. Nejvíce by kupředu chtěl postupovat Alonso, ale dlouho se mu nedaří předjet Petrova a stále je na 10. místě.Vettel se zavěšuje za Webbera, na rovince je vedle něj, Webber drží Vettela úplně na vnitřku před zatáčkou. Oba začínají brzdit, Vettel naráží bočně do Webbera a oba jsou mimo trať! Webber se vrací na trať, jede na třetím místě, ale musí jet pro nové přední přítlačné křídlo. Pro Vettela závod skončil. Webber je i po výměně křídla na třetím místě před Schumacherem.Proč se Webber snažil udržel Vettela za každou cenu u vnitřního okraje dráhy, čímž by i bez nehody oba výrazně ztratili? A proč Vettel zamířil na vnějšek, přestože Webber neuhýbal? Souvisí to s tím, že trať začíná vlhnout?Button útočí na Hamiltona a je před ním, ale Hamilton mu to na cílové rovince v těsném souboji vrací, možná se dokonce otřeli pneumatikami! Alonso stále marně zkouší Petrovovy obranné schopnosti. Button dostává pokyn k šetření paliva.V 54. kole Alonso znovu útočí na Petrova v poslední šikaně, Petrov volí defenzivní stopu a Alonso má výhodu na cílové rovince. Ta je příliš krátká, ale v průběhu dalších dvou zatáček je již Alonso úspěšný, zatímco Petrov vyjíždí mimo trať a má problém s pneumatikou nebo se zavěšením po lehkém kontaktu s Alonsovým Ferrari. Senna a Chandhok jsou dalšími odstupujícími ze závodu.Button asi šetří palivo, Hamilton vjíždí do posledního kola s třívteřinovým náskokem. A oba už bezpečně přijíždějí a McLaren si z Turecka odveze darovaný double! Webber se bude muset spokojit se třetím místem. Spokojený bude Mercedes, jeho piloti jsou dnes "best of the rest".
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.