MONAKO - ZÁVOD; Způsobem start-cíl odjel Webber skvělý závod a zaslouženě vítězí v Monaku, zatímco Vettel uzavírá double pro Red Bull. Znovu rychlý byl Renault, maximum vytěžil Alonso.
Vozy jsou připraveny na startovním roštu, Alonso v pit-lane. Zhasínají světla a Vettel se výborným startem dostává před Kubicu, v čele zůstává Webber. Schumacher je před Rosberem.Na výjezdu ze zatáčky v tunelu havaruje Hülkenberg a na trať vjíždí safety-car. Alonso se po prvním kole vrací k mechanikům a obouvá tvrdé pneumatiky.Po dvou kolech při pomalé jízdě za safety-carem vypovídá službu Buttonův motor a vedoucí muž šampionátu je mimo hru.Safety-car opouští trať na konci 6. kola. Startovní pole je seřazeno v pořadí Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Rosberg, Liuzzi, Sutil, Buemi, Petrov, de la Rosa, Kobayashi, Alguersuari, Kovalainen, Glock, Trulli, di Grassi, Alonso, Chandhok, Senna.Alonso je po několika pokusech před di Grassim, uspěl v šikaně za tunelem po di Grassiho chybě. O kolo později předjíždí ve stejném místě Trulliho, na řadě je Glock a po dvou kolech jej čeká stejný osud, stejně jako Kovalainena. Zbytek startovního pole režii nezajímá.V 17. kole si pro tvrdé pneumatiky jede Hamilton a na trať se vrací kousek před Alonsem. Pneumatiky mění i Massa, zůstává před Hamiltonem. U mechaniků zastavuje i Schumacher, zatímco jeho kolega Rosberg pokračuje a je právě nejrychlejším jezdcem na trati.Webber se až do první zastávky pomalu vzdaluje Vettelovi. Pneumatiky jako první mění Vettel v 22. kole, kdy ztrácí už 9 s. V boxech se dlouho zdržel de la Rosa a nakonec se nechává zatlačit do garáže.Glock jede do boxů s poškozeným zavěšením. Na původních pneumatikách v 17. kole už pokračují pouze Rosberg a Kovalainen. Stále rychlejší a rychlejší Rosberg se již dotáhl těsně za vedoucího Webbera.Rosberg přezouvá a přes věškerou snahu se na trať vrací až za Schumacherem. Alguersuari dostává hodiny a ztrácí několik vteřin.Po první zastávce všech jezdců máme pořadí Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil, Barrichello, Liuzzi, Buemi, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Senna, Chandhok, Trulli, Kobayashi, di Grassi.Barrichello havaruje po smyku na kopci za první zatáčkou a Williams tím dnes končí. Na trati je podruhé safety-car, závod je restartován po 32. kole.Webberovi se znovu daří ujíždět Vettelovi o 0,5 s v každém kole, naopak Vettel nemůže utrhnout Kubicu. Na trať v 43. kole znovu vjíždí safety-car, tentokrát kvůli uvolněnému roštu na kanálu ve třetí zatáčce.Hamilton začíná mít v druhé polovině závodu problémy s opotřebením předních brzd, zatímco Massa dostává zprávu o výborném stavu pneumatik a možnosti zrychlení.Od 60. kola začíná Kubica tlačit na Vettela, který už zase ztrácí 5 s na vedoucího Webbera. Kovalainen a Senna současně stojí dlouho u mechaniků a nakonec oba závod vzdávají.Webber začíná odpočítávat posledních deset kol a na radu týmu trochu zvolňuje, zatímco Vettel začíná zajíždět nejrychlejší kola závodu.Pět kol před cílem přichází dramatická nehoda - Trulli v Rascasse vnitřkem zaútočil na Chandhoka, ale nevešel se mezi něj a mantinel, kola se dotkla a Trulli doslova přejel celým vozem přes Chandhokův kokpit.Na trati je počtvrté safety-car a do boxů se vydává Petrov, aby tam pro technické potíže odstoupil ze závodu. Safety-car opouští trať až v poslením kole a Schumacher v poslední zatáčce předjíždí Alonsa!Webber a Vettel získávají další double pro Red Bull, o to cennější, že na slavné trati v Monaku. Ze stupňů vítězů se raduje i Kubica a Renault. Ferrari je dnes úspěšnější než McLaren, Schumacher před Rosbergem. Bodují oba vozy Force India.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.