MONAKO - ZÁVOD; Způsobem start-cíl odjel Webber skvělý závod a zaslouženě vítězí v Monaku, zatímco Vettel uzavírá double pro Red Bull. Znovu rychlý byl Renault, maximum vytěžil Alonso.
Vozy jsou připraveny na startovním roštu, Alonso v pit-lane. Zhasínají světla a Vettel se výborným startem dostává před Kubicu, v čele zůstává Webber. Schumacher je před Rosberem.Na výjezdu ze zatáčky v tunelu havaruje Hülkenberg a na trať vjíždí safety-car. Alonso se po prvním kole vrací k mechanikům a obouvá tvrdé pneumatiky.Po dvou kolech při pomalé jízdě za safety-carem vypovídá službu Buttonův motor a vedoucí muž šampionátu je mimo hru.Safety-car opouští trať na konci 6. kola. Startovní pole je seřazeno v pořadí Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Rosberg, Liuzzi, Sutil, Buemi, Petrov, de la Rosa, Kobayashi, Alguersuari, Kovalainen, Glock, Trulli, di Grassi, Alonso, Chandhok, Senna.Alonso je po několika pokusech před di Grassim, uspěl v šikaně za tunelem po di Grassiho chybě. O kolo později předjíždí ve stejném místě Trulliho, na řadě je Glock a po dvou kolech jej čeká stejný osud, stejně jako Kovalainena. Zbytek startovního pole režii nezajímá.V 17. kole si pro tvrdé pneumatiky jede Hamilton a na trať se vrací kousek před Alonsem. Pneumatiky mění i Massa, zůstává před Hamiltonem. U mechaniků zastavuje i Schumacher, zatímco jeho kolega Rosberg pokračuje a je právě nejrychlejším jezdcem na trati.Webber se až do první zastávky pomalu vzdaluje Vettelovi. Pneumatiky jako první mění Vettel v 22. kole, kdy ztrácí už 9 s. V boxech se dlouho zdržel de la Rosa a nakonec se nechává zatlačit do garáže.Glock jede do boxů s poškozeným zavěšením. Na původních pneumatikách v 17. kole už pokračují pouze Rosberg a Kovalainen. Stále rychlejší a rychlejší Rosberg se již dotáhl těsně za vedoucího Webbera.Rosberg přezouvá a přes věškerou snahu se na trať vrací až za Schumacherem. Alguersuari dostává hodiny a ztrácí několik vteřin.Po první zastávce všech jezdců máme pořadí Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil, Barrichello, Liuzzi, Buemi, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Senna, Chandhok, Trulli, Kobayashi, di Grassi.Barrichello havaruje po smyku na kopci za první zatáčkou a Williams tím dnes končí. Na trati je podruhé safety-car, závod je restartován po 32. kole.Webberovi se znovu daří ujíždět Vettelovi o 0,5 s v každém kole, naopak Vettel nemůže utrhnout Kubicu. Na trať v 43. kole znovu vjíždí safety-car, tentokrát kvůli uvolněnému roštu na kanálu ve třetí zatáčce.Hamilton začíná mít v druhé polovině závodu problémy s opotřebením předních brzd, zatímco Massa dostává zprávu o výborném stavu pneumatik a možnosti zrychlení.Od 60. kola začíná Kubica tlačit na Vettela, který už zase ztrácí 5 s na vedoucího Webbera. Kovalainen a Senna současně stojí dlouho u mechaniků a nakonec oba závod vzdávají.Webber začíná odpočítávat posledních deset kol a na radu týmu trochu zvolňuje, zatímco Vettel začíná zajíždět nejrychlejší kola závodu.Pět kol před cílem přichází dramatická nehoda - Trulli v Rascasse vnitřkem zaútočil na Chandhoka, ale nevešel se mezi něj a mantinel, kola se dotkla a Trulli doslova přejel celým vozem přes Chandhokův kokpit.Na trati je počtvrté safety-car a do boxů se vydává Petrov, aby tam pro technické potíže odstoupil ze závodu. Safety-car opouští trať až v poslením kole a Schumacher v poslední zatáčce předjíždí Alonsa!Webber a Vettel získávají další double pro Red Bull, o to cennější, že na slavné trati v Monaku. Ze stupňů vítězů se raduje i Kubica a Renault. Ferrari je dnes úspěšnější než McLaren, Schumacher před Rosbergem. Bodují oba vozy Force India.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.