MONAKO - ZÁVOD; Způsobem start-cíl odjel Webber skvělý závod a zaslouženě vítězí v Monaku, zatímco Vettel uzavírá double pro Red Bull. Znovu rychlý byl Renault, maximum vytěžil Alonso.
Vozy jsou připraveny na startovním roštu, Alonso v pit-lane. Zhasínají světla a Vettel se výborným startem dostává před Kubicu, v čele zůstává Webber. Schumacher je před Rosberem.Na výjezdu ze zatáčky v tunelu havaruje Hülkenberg a na trať vjíždí safety-car. Alonso se po prvním kole vrací k mechanikům a obouvá tvrdé pneumatiky.Po dvou kolech při pomalé jízdě za safety-carem vypovídá službu Buttonův motor a vedoucí muž šampionátu je mimo hru.Safety-car opouští trať na konci 6. kola. Startovní pole je seřazeno v pořadí Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Rosberg, Liuzzi, Sutil, Buemi, Petrov, de la Rosa, Kobayashi, Alguersuari, Kovalainen, Glock, Trulli, di Grassi, Alonso, Chandhok, Senna.Alonso je po několika pokusech před di Grassim, uspěl v šikaně za tunelem po di Grassiho chybě. O kolo později předjíždí ve stejném místě Trulliho, na řadě je Glock a po dvou kolech jej čeká stejný osud, stejně jako Kovalainena. Zbytek startovního pole režii nezajímá.V 17. kole si pro tvrdé pneumatiky jede Hamilton a na trať se vrací kousek před Alonsem. Pneumatiky mění i Massa, zůstává před Hamiltonem. U mechaniků zastavuje i Schumacher, zatímco jeho kolega Rosberg pokračuje a je právě nejrychlejším jezdcem na trati.Webber se až do první zastávky pomalu vzdaluje Vettelovi. Pneumatiky jako první mění Vettel v 22. kole, kdy ztrácí už 9 s. V boxech se dlouho zdržel de la Rosa a nakonec se nechává zatlačit do garáže.Glock jede do boxů s poškozeným zavěšením. Na původních pneumatikách v 17. kole už pokračují pouze Rosberg a Kovalainen. Stále rychlejší a rychlejší Rosberg se již dotáhl těsně za vedoucího Webbera.Rosberg přezouvá a přes věškerou snahu se na trať vrací až za Schumacherem. Alguersuari dostává hodiny a ztrácí několik vteřin.Po první zastávce všech jezdců máme pořadí Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil, Barrichello, Liuzzi, Buemi, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Senna, Chandhok, Trulli, Kobayashi, di Grassi.Barrichello havaruje po smyku na kopci za první zatáčkou a Williams tím dnes končí. Na trati je podruhé safety-car, závod je restartován po 32. kole.Webberovi se znovu daří ujíždět Vettelovi o 0,5 s v každém kole, naopak Vettel nemůže utrhnout Kubicu. Na trať v 43. kole znovu vjíždí safety-car, tentokrát kvůli uvolněnému roštu na kanálu ve třetí zatáčce.Hamilton začíná mít v druhé polovině závodu problémy s opotřebením předních brzd, zatímco Massa dostává zprávu o výborném stavu pneumatik a možnosti zrychlení.Od 60. kola začíná Kubica tlačit na Vettela, který už zase ztrácí 5 s na vedoucího Webbera. Kovalainen a Senna současně stojí dlouho u mechaniků a nakonec oba závod vzdávají.Webber začíná odpočítávat posledních deset kol a na radu týmu trochu zvolňuje, zatímco Vettel začíná zajíždět nejrychlejší kola závodu.Pět kol před cílem přichází dramatická nehoda - Trulli v Rascasse vnitřkem zaútočil na Chandhoka, ale nevešel se mezi něj a mantinel, kola se dotkla a Trulli doslova přejel celým vozem přes Chandhokův kokpit.Na trati je počtvrté safety-car a do boxů se vydává Petrov, aby tam pro technické potíže odstoupil ze závodu. Safety-car opouští trať až v poslením kole a Schumacher v poslední zatáčce předjíždí Alonsa!Webber a Vettel získávají další double pro Red Bull, o to cennější, že na slavné trati v Monaku. Ze stupňů vítězů se raduje i Kubica a Renault. Ferrari je dnes úspěšnější než McLaren, Schumacher před Rosbergem. Bodují oba vozy Force India.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.