ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Red Bull má znovu oba piloty na stupních vítězů. Vettel přijel s nebrzdícím vozem, Hamilton havaroval na konci, druhý Alonso je pro místí fanoušky vítězem, starý dobrý Schumacher se vrací!
Start do zahřívacího kola probíhá bez problémů, pouze Kovalainen startuje z pit-lane. Většina jezdců startuje na měkkých pneumatikách (celá první desítka). V nájezdu do první zatáčky se Vettel snaží vybrzdit Webbera, ale nakonec pořadí zůstává, stejně jako Hamilton uhájil pozici před Alonsem. Kovalainen závod vzdává.Start se vůbec nepodařil Rosbergovi, který se propadl až na 12. místo. Skvěle se z 15. až na 9. místo protáhl Alguersuari. Po trávě musel projet Senna, kterého vytlačil Kubica, a zřejmě si poškodil vůz. Po první kole přijíždějí do boxů de la Rosa s poškozenou levou zadní pneumatikou a také Buemi. Senna nakonec odstupuje ze závodu.Po prvních kolech se ustaluje pořadí Webber, Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Schumacher, Massa, Sutil, Alguersuari, Kubica, Rosberg, Barrichello, Hülkenberg, Liuzzi, Kabayashi, Petrov, Trulli, Glock, Chandhok, di Grassi, Buemi, de la Rosa. Webber se mírně vzdaluje Vettelovi, za kterým se drží Hamilton. Pomalejší už je Alonso s Buttonem z zády.Kubica pomalu chystá útok na Alguersuariho. Buemi předjíždí v první zatáčce Glocka a o kolo později mu ve stejném místě vjíždí do cesty Liuzzi po výjezdu z boxů. Nenechává mu moc místa a Buemi nakonec projíždí šikanou rovně, naštěstí bez ztráty pozice. V boxech jsou Massa a Schumacher, oba přezouvají na tvrdé pneumatiky, Schumacher je stále před Massou.Rosberg při výměně pneumatik dostal pokyn k výjezdu z boxů dříve, než mechanik dotáhl pravé přední kolo, a musel být zatlačen zpět, čímž se mu zastávka o pár vteřin prodloužila. Pomalou zastávku měli i Vettel i Button, a oba na to doplatili - před Buttonem je Schumacher, Vettel se propadá za Hamiltona. A v obou případech rozhodl tvrdý souboj v první zatáčce.Button je na nových pneumatikách evidentně rychlejší než Schumacher a usilovně zkouší příležitosti k předjetí. A k oběma se už zezadu přibližuje Massa. Buemi dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za nebezpečný vjezd na trať.Button se už čtyři kola pokouší o předjetí Schumachera, už zkouší i nové způsoby, ale zkušený Schumacher stále urputně odolává. Chandhok hodně zpomalil, aby před sebe pustil dvojici Schumacher-Button, ale už nenechal místo rychle se blížícímu Massovi, který nedobrzdil a poškodil si přední přítlačné křídlo. Pokračuje v jízdě, ale začíná pomalu ztrácet.Vettel je kolem poloviny závodu nejrychlejším závodníkem, dotahuje se za Hamiltona, ale na vedoucího Webbera ztrácí už 13 s. Chandhoka o kolo už dohnal i Alguersuari, který se před něj zařadil příliš brzy a Chandhok musí do boxů pro nové křídlo, a nakonec zastavuje mimo trať. Alguersuari je za nehodu s Chandhokem nakonec dalším penalizovaným průjezdem pit-lane.Po polovině závodu máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Alonso, Schumacher, Button, Massa, Sutil, Kubica, Barrichello, Alguersuari, Petrov, Kabayashi, Liuzzi, Rosberg, Hülkenberg, Buemi, Trulli, Glock, di Grassi. Webber pomalu zvětšuje náskok a Hamilton se stále drží v bezpečné vzdálenosti před Vettelem.Rosberg s upravenou strategií jede rychle, ale na dlouho uvízl za Hülkenbergem a závod je tím pro něj prakticky definitivně ztracen. Button pomalu ztrácí kontakt se Schumacherem a naopak se k němu znovu přibližuje Massa. Vettel začíná mít problémy s ovladatelností vozu. V 53. kole navíc nezvládl nájezd do 6. zatáčky a ve velké rychlosti prolétl štěrkem, na konci kola si nechává vyměnit pneumatiky - z vedoucích jezdců jako první zastavuje podruhé.Vettel jede po výměně pneumatik rychle, ale je dlouhých 17 s za Alonsem. Po pár kolech se však znovu projevuje problém s brzdami, Vettel znovu opouští trať a od týmu dostává pokyn ke zpomalení. A dvě kola před cílem havaruje Hamilton, praskla mu levá přední pneumatika! Domácí Alonso tak do posledního kola vjíždí na druhém místě.Webber pohodlně s velkým náskokem přijíždí do cíle a získává další vítězství pro tým Red Bull. Vettel nakonec velmi pomalu závod dokončuje a nakonec se vrací na stupně vítězů. Největším radostí domácích diváků je však druhý Alonso. Čtvrtý Schumacher je letos poprvé lepší než jeho mladý týmový kolega, Buttona za sebou udržel až do cíle. Velmi dobrý závod odjel Alguersuari, nakonec je desátý.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ PO GP ŠPANĚLSKA ZDE
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.