ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Red Bull má znovu oba piloty na stupních vítězů. Vettel přijel s nebrzdícím vozem, Hamilton havaroval na konci, druhý Alonso je pro místí fanoušky vítězem, starý dobrý Schumacher se vrací!
Start do zahřívacího kola probíhá bez problémů, pouze Kovalainen startuje z pit-lane. Většina jezdců startuje na měkkých pneumatikách (celá první desítka). V nájezdu do první zatáčky se Vettel snaží vybrzdit Webbera, ale nakonec pořadí zůstává, stejně jako Hamilton uhájil pozici před Alonsem. Kovalainen závod vzdává.Start se vůbec nepodařil Rosbergovi, který se propadl až na 12. místo. Skvěle se z 15. až na 9. místo protáhl Alguersuari. Po trávě musel projet Senna, kterého vytlačil Kubica, a zřejmě si poškodil vůz. Po první kole přijíždějí do boxů de la Rosa s poškozenou levou zadní pneumatikou a také Buemi. Senna nakonec odstupuje ze závodu.Po prvních kolech se ustaluje pořadí Webber, Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Schumacher, Massa, Sutil, Alguersuari, Kubica, Rosberg, Barrichello, Hülkenberg, Liuzzi, Kabayashi, Petrov, Trulli, Glock, Chandhok, di Grassi, Buemi, de la Rosa. Webber se mírně vzdaluje Vettelovi, za kterým se drží Hamilton. Pomalejší už je Alonso s Buttonem z zády.Kubica pomalu chystá útok na Alguersuariho. Buemi předjíždí v první zatáčce Glocka a o kolo později mu ve stejném místě vjíždí do cesty Liuzzi po výjezdu z boxů. Nenechává mu moc místa a Buemi nakonec projíždí šikanou rovně, naštěstí bez ztráty pozice. V boxech jsou Massa a Schumacher, oba přezouvají na tvrdé pneumatiky, Schumacher je stále před Massou.Rosberg při výměně pneumatik dostal pokyn k výjezdu z boxů dříve, než mechanik dotáhl pravé přední kolo, a musel být zatlačen zpět, čímž se mu zastávka o pár vteřin prodloužila. Pomalou zastávku měli i Vettel i Button, a oba na to doplatili - před Buttonem je Schumacher, Vettel se propadá za Hamiltona. A v obou případech rozhodl tvrdý souboj v první zatáčce.Button je na nových pneumatikách evidentně rychlejší než Schumacher a usilovně zkouší příležitosti k předjetí. A k oběma se už zezadu přibližuje Massa. Buemi dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za nebezpečný vjezd na trať.Button se už čtyři kola pokouší o předjetí Schumachera, už zkouší i nové způsoby, ale zkušený Schumacher stále urputně odolává. Chandhok hodně zpomalil, aby před sebe pustil dvojici Schumacher-Button, ale už nenechal místo rychle se blížícímu Massovi, který nedobrzdil a poškodil si přední přítlačné křídlo. Pokračuje v jízdě, ale začíná pomalu ztrácet.Vettel je kolem poloviny závodu nejrychlejším závodníkem, dotahuje se za Hamiltona, ale na vedoucího Webbera ztrácí už 13 s. Chandhoka o kolo už dohnal i Alguersuari, který se před něj zařadil příliš brzy a Chandhok musí do boxů pro nové křídlo, a nakonec zastavuje mimo trať. Alguersuari je za nehodu s Chandhokem nakonec dalším penalizovaným průjezdem pit-lane.Po polovině závodu máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Alonso, Schumacher, Button, Massa, Sutil, Kubica, Barrichello, Alguersuari, Petrov, Kabayashi, Liuzzi, Rosberg, Hülkenberg, Buemi, Trulli, Glock, di Grassi. Webber pomalu zvětšuje náskok a Hamilton se stále drží v bezpečné vzdálenosti před Vettelem.Rosberg s upravenou strategií jede rychle, ale na dlouho uvízl za Hülkenbergem a závod je tím pro něj prakticky definitivně ztracen. Button pomalu ztrácí kontakt se Schumacherem a naopak se k němu znovu přibližuje Massa. Vettel začíná mít problémy s ovladatelností vozu. V 53. kole navíc nezvládl nájezd do 6. zatáčky a ve velké rychlosti prolétl štěrkem, na konci kola si nechává vyměnit pneumatiky - z vedoucích jezdců jako první zastavuje podruhé.Vettel jede po výměně pneumatik rychle, ale je dlouhých 17 s za Alonsem. Po pár kolech se však znovu projevuje problém s brzdami, Vettel znovu opouští trať a od týmu dostává pokyn ke zpomalení. A dvě kola před cílem havaruje Hamilton, praskla mu levá přední pneumatika! Domácí Alonso tak do posledního kola vjíždí na druhém místě.Webber pohodlně s velkým náskokem přijíždí do cíle a získává další vítězství pro tým Red Bull. Vettel nakonec velmi pomalu závod dokončuje a nakonec se vrací na stupně vítězů. Největším radostí domácích diváků je však druhý Alonso. Čtvrtý Schumacher je letos poprvé lepší než jeho mladý týmový kolega, Buttona za sebou udržel až do cíle. Velmi dobrý závod odjel Alguersuari, nakonec je desátý.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ PO GP ŠPANĚLSKA ZDE
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.