ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Red Bull má znovu oba piloty na stupních vítězů. Vettel přijel s nebrzdícím vozem, Hamilton havaroval na konci, druhý Alonso je pro místí fanoušky vítězem, starý dobrý Schumacher se vrací!
Start do zahřívacího kola probíhá bez problémů, pouze Kovalainen startuje z pit-lane. Většina jezdců startuje na měkkých pneumatikách (celá první desítka). V nájezdu do první zatáčky se Vettel snaží vybrzdit Webbera, ale nakonec pořadí zůstává, stejně jako Hamilton uhájil pozici před Alonsem. Kovalainen závod vzdává.Start se vůbec nepodařil Rosbergovi, který se propadl až na 12. místo. Skvěle se z 15. až na 9. místo protáhl Alguersuari. Po trávě musel projet Senna, kterého vytlačil Kubica, a zřejmě si poškodil vůz. Po první kole přijíždějí do boxů de la Rosa s poškozenou levou zadní pneumatikou a také Buemi. Senna nakonec odstupuje ze závodu.Po prvních kolech se ustaluje pořadí Webber, Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Schumacher, Massa, Sutil, Alguersuari, Kubica, Rosberg, Barrichello, Hülkenberg, Liuzzi, Kabayashi, Petrov, Trulli, Glock, Chandhok, di Grassi, Buemi, de la Rosa. Webber se mírně vzdaluje Vettelovi, za kterým se drží Hamilton. Pomalejší už je Alonso s Buttonem z zády.Kubica pomalu chystá útok na Alguersuariho. Buemi předjíždí v první zatáčce Glocka a o kolo později mu ve stejném místě vjíždí do cesty Liuzzi po výjezdu z boxů. Nenechává mu moc místa a Buemi nakonec projíždí šikanou rovně, naštěstí bez ztráty pozice. V boxech jsou Massa a Schumacher, oba přezouvají na tvrdé pneumatiky, Schumacher je stále před Massou.Rosberg při výměně pneumatik dostal pokyn k výjezdu z boxů dříve, než mechanik dotáhl pravé přední kolo, a musel být zatlačen zpět, čímž se mu zastávka o pár vteřin prodloužila. Pomalou zastávku měli i Vettel i Button, a oba na to doplatili - před Buttonem je Schumacher, Vettel se propadá za Hamiltona. A v obou případech rozhodl tvrdý souboj v první zatáčce.Button je na nových pneumatikách evidentně rychlejší než Schumacher a usilovně zkouší příležitosti k předjetí. A k oběma se už zezadu přibližuje Massa. Buemi dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za nebezpečný vjezd na trať.Button se už čtyři kola pokouší o předjetí Schumachera, už zkouší i nové způsoby, ale zkušený Schumacher stále urputně odolává. Chandhok hodně zpomalil, aby před sebe pustil dvojici Schumacher-Button, ale už nenechal místo rychle se blížícímu Massovi, který nedobrzdil a poškodil si přední přítlačné křídlo. Pokračuje v jízdě, ale začíná pomalu ztrácet.Vettel je kolem poloviny závodu nejrychlejším závodníkem, dotahuje se za Hamiltona, ale na vedoucího Webbera ztrácí už 13 s. Chandhoka o kolo už dohnal i Alguersuari, který se před něj zařadil příliš brzy a Chandhok musí do boxů pro nové křídlo, a nakonec zastavuje mimo trať. Alguersuari je za nehodu s Chandhokem nakonec dalším penalizovaným průjezdem pit-lane.Po polovině závodu máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Alonso, Schumacher, Button, Massa, Sutil, Kubica, Barrichello, Alguersuari, Petrov, Kabayashi, Liuzzi, Rosberg, Hülkenberg, Buemi, Trulli, Glock, di Grassi. Webber pomalu zvětšuje náskok a Hamilton se stále drží v bezpečné vzdálenosti před Vettelem.Rosberg s upravenou strategií jede rychle, ale na dlouho uvízl za Hülkenbergem a závod je tím pro něj prakticky definitivně ztracen. Button pomalu ztrácí kontakt se Schumacherem a naopak se k němu znovu přibližuje Massa. Vettel začíná mít problémy s ovladatelností vozu. V 53. kole navíc nezvládl nájezd do 6. zatáčky a ve velké rychlosti prolétl štěrkem, na konci kola si nechává vyměnit pneumatiky - z vedoucích jezdců jako první zastavuje podruhé.Vettel jede po výměně pneumatik rychle, ale je dlouhých 17 s za Alonsem. Po pár kolech se však znovu projevuje problém s brzdami, Vettel znovu opouští trať a od týmu dostává pokyn ke zpomalení. A dvě kola před cílem havaruje Hamilton, praskla mu levá přední pneumatika! Domácí Alonso tak do posledního kola vjíždí na druhém místě.Webber pohodlně s velkým náskokem přijíždí do cíle a získává další vítězství pro tým Red Bull. Vettel nakonec velmi pomalu závod dokončuje a nakonec se vrací na stupně vítězů. Největším radostí domácích diváků je však druhý Alonso. Čtvrtý Schumacher je letos poprvé lepší než jeho mladý týmový kolega, Buttona za sebou udržel až do cíle. Velmi dobrý závod odjel Alguersuari, nakonec je desátý.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ PO GP ŠPANĚLSKA ZDE
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.