ČÍNA - ZÁVOD; Button se svými stratégy zachovali chladnou hlavu a pohodlně dovezli vítězství. Hamilton předvedl skvělou stíhací jízdu a smazal chybu ve strategii. Výborný byl Rosberg, v defenzivě Schumi. Drama znovu zajistil déšť.
Před startem je mokro, jezdci mají suché pneumatiky. Na startu vystřelil Alonso a pohodlně je před oběma red bully, Webber je navíc před Vettelem. Ovšem jak se později potvrzuje, Alonso start ulil. Liuzzi dostává hodiny a koliduje s Kobayashim a Buemim, na trati je safety car.
V boxech je rušno, jezdci hromadně přezouvají na přechodné pneumatiky. Safety car opouští okruh po čtyřech kolech a jezdci na mokrých pneumatikách mají evidentní výhodu. Alonso projíždí boxovou uličkou - za ulitý start. V pátém kole jede do boxů Schumacher a také volí mokré pneumatiky, ovšem o kolo později se jako první vrací na suché.
Začíná se ukazovat, že suché pneumatiky budou znovu rychlejší a jezdci se pro ně vrací do boxů. Do vedení se díky tomu s velkým náskokem dostávají Rosberg, Button, Kubica a Petrov, kteří na suchých pneumatikách od startu zůstali.
Hamilton zajíždí do boxů současně s Vettelem a oba svádějí souboj ještě v nájezdu do pit-lane. Při odjezdu od mechaniků v tvrdém souboji kolo na kolo pokračují i v pit-lane. Incident bude vyšetřován po závodě. Až 15. je Alonso, který kromě dvou přezouvání pneumatik musel do boxů ještě kvůli penalizaci. Jen pár vteřin před ním je ovšem Massa s druhým Ferrari.
Pořadí po deseti kolech: Rosberg, Button, Kubica, Petrov, Alguersuari, Schumacher, Sutil, Kovalainen, Vettel, Webber, Kovalainen, Barrichello, Massa, Alonso, Hülkenberg, Trulli, Senna, Chandhok, de la Rosa, di Grassi.
Vettel předjíždí sedmého Sutila, ale moc se mu velmi opatrný manévr nepodařil, oba hodně zpomalil a přes Sutila se díky tomu dostává i Webber. Déšť se vrací a očekává se další vlna přezouvání.
Hamilton zajíždí nejrychlejší kola a přibližuje se k Schumacherovi o několik vtěřin v každém kole. Začíná na něj útočit, šampion ovšem přes velký rozdíl v rychlostí odolává. Na konci nejdelší rovinky je Hamilton už vedle Schumachera, ale ten se nevzdává a čistě se mu daří Hamiltona vyškolit. O kolo později už jede vpředu Hamilton a Schumi se snaží útok opětovat, ale tentokrát už není úspěšný.
Ve stejném místě se Massa po dlouhém trápení dostává před jedenáctého Barrichella, na kterém teď bude muset pracovat Alonso. A Schumacher už musí odolávát dvojici red bullů. Vettel přes něj jde na první pokus, teď musí něco vymyslet Webber.
Rosberg udělal menší chybu po níž vyjel mimo trať, ztratil několik vteřin a následně rychlost na rovince a Button je před ním ve vedení závodu. A o kolo později už jezdci ve velkém přezouvají na přechodné pneumatiky.
Webber zastavil o kolo dříve než Hamilton s Vettelem a díky tomu je před nimi, přechodné pneumatiky jsou mnohem rychlejší. Alguersuari přijíždí k mechanikům s rozbitým předním křídlem a na trať znovu vjíždí safety car, protože na trati jsou úlomky z jeho vozu. V nájezdu do pit lane mezi sebou překvapivě bojují i jezdci Ferrari. Jako první zajíždí k mechanikům Alonso, Massa musí počkat a propadá se za Barrichella.
Vody na trati přibývá a dlouhý vlak vzniká za úspěšně bránícím Petrovem. Máme pořadí Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Hamilton, Sutil, Schumacher, Alonso, Vettel, Barrichello, Massa, Webber, Alguersuari, Kovalainen, Hülkenberg, Senna, Chandhok.
Hamilton je konečně před Petrovem a nakonec i před Kubicou. Webber bez problémů předjíždí Barrichella. Hamilton ryche stahuje ztrátu na vedoucí dvojici. Rosberg musí bránit pozici před Hamiltonem, a daří se mu to už dlouho.
Schumacher a Hamilton znovu přezouvají, zůstávají na přechodných pneumatikách. Následně přezouvají i další, včetně Buttona a Rosberga. Rosberg se na trať vrací až za Hamiltonem, kterému se opět vyplatila o kolo dřívější zastávka. Po 40. kole dělí vedoucí piloty McLarenu pouhé 3 s, Rosberg je už 10 s za nimi. Schumacher musí vyhýbat nepříjemným hodinám Chandhoka, ale naštěstí se nic nestalo.
Hamilton se drží v několikavteřinovém odstupu za týmovým kolegou Buttonem, ale Rosberg dál ztrácí a těsně za ním je již Alonso s Ferrari. Petrov se zavěsil za Schumachera a na brzdy jej předjel, navíc dokonale zvládl návrat do ideální stopy, takže Schumacher nemá prostor k odpovědi. Následně se o Schumachera pokouší Massa, ale brzdí příliš pozdě a musí přejet obrubník.
Button už zvolňuje a přijíždí do cíle spolu s Hamiltonem, McLaren získává double! Rosberg uhájil skvělé třetí místo před Alonsem. Massa se v závěru závodu znovu dotáhl za Schumachera a tentokrát dělá chybu zkušenější z nich, Massa je před Schumacherem.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.