ČÍNA - ZÁVOD; Button se svými stratégy zachovali chladnou hlavu a pohodlně dovezli vítězství. Hamilton předvedl skvělou stíhací jízdu a smazal chybu ve strategii. Výborný byl Rosberg, v defenzivě Schumi. Drama znovu zajistil déšť.
Před startem je mokro, jezdci mají suché pneumatiky. Na startu vystřelil Alonso a pohodlně je před oběma red bully, Webber je navíc před Vettelem. Ovšem jak se později potvrzuje, Alonso start ulil. Liuzzi dostává hodiny a koliduje s Kobayashim a Buemim, na trati je safety car.
V boxech je rušno, jezdci hromadně přezouvají na přechodné pneumatiky. Safety car opouští okruh po čtyřech kolech a jezdci na mokrých pneumatikách mají evidentní výhodu. Alonso projíždí boxovou uličkou - za ulitý start. V pátém kole jede do boxů Schumacher a také volí mokré pneumatiky, ovšem o kolo později se jako první vrací na suché.
Začíná se ukazovat, že suché pneumatiky budou znovu rychlejší a jezdci se pro ně vrací do boxů. Do vedení se díky tomu s velkým náskokem dostávají Rosberg, Button, Kubica a Petrov, kteří na suchých pneumatikách od startu zůstali.
Hamilton zajíždí do boxů současně s Vettelem a oba svádějí souboj ještě v nájezdu do pit-lane. Při odjezdu od mechaniků v tvrdém souboji kolo na kolo pokračují i v pit-lane. Incident bude vyšetřován po závodě. Až 15. je Alonso, který kromě dvou přezouvání pneumatik musel do boxů ještě kvůli penalizaci. Jen pár vteřin před ním je ovšem Massa s druhým Ferrari.
Pořadí po deseti kolech: Rosberg, Button, Kubica, Petrov, Alguersuari, Schumacher, Sutil, Kovalainen, Vettel, Webber, Kovalainen, Barrichello, Massa, Alonso, Hülkenberg, Trulli, Senna, Chandhok, de la Rosa, di Grassi.
Vettel předjíždí sedmého Sutila, ale moc se mu velmi opatrný manévr nepodařil, oba hodně zpomalil a přes Sutila se díky tomu dostává i Webber. Déšť se vrací a očekává se další vlna přezouvání.
Hamilton zajíždí nejrychlejší kola a přibližuje se k Schumacherovi o několik vtěřin v každém kole. Začíná na něj útočit, šampion ovšem přes velký rozdíl v rychlostí odolává. Na konci nejdelší rovinky je Hamilton už vedle Schumachera, ale ten se nevzdává a čistě se mu daří Hamiltona vyškolit. O kolo později už jede vpředu Hamilton a Schumi se snaží útok opětovat, ale tentokrát už není úspěšný.
Ve stejném místě se Massa po dlouhém trápení dostává před jedenáctého Barrichella, na kterém teď bude muset pracovat Alonso. A Schumacher už musí odolávát dvojici red bullů. Vettel přes něj jde na první pokus, teď musí něco vymyslet Webber.
Rosberg udělal menší chybu po níž vyjel mimo trať, ztratil několik vteřin a následně rychlost na rovince a Button je před ním ve vedení závodu. A o kolo později už jezdci ve velkém přezouvají na přechodné pneumatiky.
Webber zastavil o kolo dříve než Hamilton s Vettelem a díky tomu je před nimi, přechodné pneumatiky jsou mnohem rychlejší. Alguersuari přijíždí k mechanikům s rozbitým předním křídlem a na trať znovu vjíždí safety car, protože na trati jsou úlomky z jeho vozu. V nájezdu do pit lane mezi sebou překvapivě bojují i jezdci Ferrari. Jako první zajíždí k mechanikům Alonso, Massa musí počkat a propadá se za Barrichella.
Vody na trati přibývá a dlouhý vlak vzniká za úspěšně bránícím Petrovem. Máme pořadí Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Hamilton, Sutil, Schumacher, Alonso, Vettel, Barrichello, Massa, Webber, Alguersuari, Kovalainen, Hülkenberg, Senna, Chandhok.
Hamilton je konečně před Petrovem a nakonec i před Kubicou. Webber bez problémů předjíždí Barrichella. Hamilton ryche stahuje ztrátu na vedoucí dvojici. Rosberg musí bránit pozici před Hamiltonem, a daří se mu to už dlouho.
Schumacher a Hamilton znovu přezouvají, zůstávají na přechodných pneumatikách. Následně přezouvají i další, včetně Buttona a Rosberga. Rosberg se na trať vrací až za Hamiltonem, kterému se opět vyplatila o kolo dřívější zastávka. Po 40. kole dělí vedoucí piloty McLarenu pouhé 3 s, Rosberg je už 10 s za nimi. Schumacher musí vyhýbat nepříjemným hodinám Chandhoka, ale naštěstí se nic nestalo.
Hamilton se drží v několikavteřinovém odstupu za týmovým kolegou Buttonem, ale Rosberg dál ztrácí a těsně za ním je již Alonso s Ferrari. Petrov se zavěsil za Schumachera a na brzdy jej předjel, navíc dokonale zvládl návrat do ideální stopy, takže Schumacher nemá prostor k odpovědi. Následně se o Schumachera pokouší Massa, ale brzdí příliš pozdě a musí přejet obrubník.
Button už zvolňuje a přijíždí do cíle spolu s Hamiltonem, McLaren získává double! Rosberg uhájil skvělé třetí místo před Alonsem. Massa se v závěru závodu znovu dotáhl za Schumachera a tentokrát dělá chybu zkušenější z nich, Massa je před Schumacherem.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.