MALAJSIE - ZÁVOD; Stáje Red Bull maximálně využila úspěch z kvalifikace a tentokrát její vozy nezastavila technika ani chyba pilota. Vettel s Webberem významně stahují bodovou ztrátu Ferrari a McLarenu z úvodních závodů.
Počasí před startem je proměnlivé, startovat se bude na suchu. Vettel se na startu dostává před Rosberga a v první zatáčce i před svého týmového kolegu Webbera na vedoucí pozici. Ten se snaží odpovědět o zatáčku později, ale Vettel si vedení hlídá. Na startu zůstal chvíli stát Barrichello.
Také Schumacher si polepšil o dvě místa. První kolo se dnes obešlo bez incidentů. Ve druhé polovině startovního pole svádí souboje vozy McLaren a Ferrari. Vettel se pomalu vzdaluje Webberovi.
Jako první v závodě končí Glock po kolizi s Trullim. V 7. kole Hamilton předjíždí hodně vzdorujícího Petrova a poté na dlouhé cílové rovince předvádí několikanásobnou změnu směru při obraně pozice. V 8. kole na konci cílové rovinky Button na brzdy předjíží Alonsa, zatímco ze závodu odstupuje Kobayashi s kouřícím motorem.
Button jako jeden z prvních mění pneumatiky, obouvá tvrdší směs. A službu vypovídá také Schumacherův Mercedes, šampion odstavuje vůz na trávě vedle trati. Příčinou bylo pravděpodobně špatně utažené kolo, což se projevilo při přejezdu obrubníku.
Webber přestal ztrácet na Vettela a oba Red Bully tak jedou spolu, ve 20. kole už 7 s před Rosbergem. Spolu jedou také obě Ferrari na 8. a 9. místě, dlouho je před svojí zastávkou brzdil Alguersuari. Po návratu na trať je Alguersuari za Petrovem a naopak musí útočit. Po dvou kolech se mu zadaří a zpomalení Petrova po obranném manévru využívá pohotově i Buemi.
Hamilton se během pit-stopů posunul o několik dalších míst vpřed a začíná bojovat o stupně vítězů. Nakonci 24. mění pneumatiky vedoucí Vettel, na trať se vrací jako druhý těsně před Hamiltonem - do té doby třetí Rosberg už také přezouval.
Až ve 27. kole poprvé zastavuje Massa, na původních pneumatikách tak už jedou jen Hamilton a Alonso. A Hamilton se po své zastávce ve 30. kole zařadil před Buttona na 7. příčku. Pěkný souboj předvedli Alguersuari s Hüklenbergem.
Webber začíná hodně ztrácet na Vettela, zato Rosberg se k němu zezadu přibližuje. Pro Petrova končí zajímavý závod v 34. kole pro technické potíže, zřejmě kvůli převodovce. Hamilton zajíždí velmi rychlá kola, ale jen než dožene pomalejšího Sutila.
Alonso konečně mění pneumatiky a propadá se za Buttona, na kterého okamžitě začíná útočit a oba piloti předvádí zajímavý souboj o 8. místo. Rosberg už neohrožuje Webbera, ten už ale těžko dožene Vettela.
Button stále nedělá chybu a Alonso se snaží něco vymyslet. Nakonec to vypadá nadějně v nájezdu do posledního kola, v první zatáčce se na brzdy posouvá vnitřkem před Buttona, ale je příliš dlouhý a z jeho motoru se navíc podezřele zakouřilo. A pozor, kouř neustává - Alonso končí v posledním kole pro poruchu motoru!
Vettel s Webberem po nevydařených úvodních závodech přiváží double pro Red Bull! A na skvělém třetím místě máme Rosberga, který znovu překonal Schumachera. Ještě více budou možná slavit Kubica se Sutilem, zatímco Ferrari a McLaren jistě čekali více...
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.