AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Jenson Button odjel bezchybný závod a i přes předčasně nasazené suché pneumatiky zvolil správnou strategii. Vettel doplatil na vadné brzdy, Alonso předvedl své umění. Závodu na zajímavosti nechybělo nic.
Závod začíná na mokré trati, stále lehce prší, jezdci zvolili přechodné pneumatiky. Vettel odstartoval perfektně, ale Webber mírně ztratil a toho využívají obě Ferrari. Massa se před něj dostal ještě před šikanou, ale Alonso dostává po lehkém kontaktu s Buttonem hodiny, odráží se od Webbera se propadá na poslední místo.
V prvním kole není o incidenty nouze. O největší se postaral Kobayashi, který přišel o křídlo a následně ve velké rychlosti narazil do Buemiho a Hülkenberga, pro které tak závod končí. Schumacher má poškozené křídlo a musí pro nové k mechanikům. Na cílové rovince už na piloty čeká safety car.
Závod je restartován na konci 4. kola. Alonso se rychle posouvá vpřed pomalejší vozy. Lehce předjel Glocka, se kterým se následně potrápil Schumacher. Massovi se nedaří ujet Kubicovi, který na něj zkouší útočit, následován Rosbergem a oběma McLareny. Button zajíždí jako první do boxů pro suché pneumatiky hned poté, co jej předjel Hamilton.
Na suché pneumatiky je však evidentně brzy, obul je zatím pouze Button a nedokáže se s nimi udržet na trati. O dvě kola později volí suché pneumatiky několik dalších jezdců a postupně začínají mít výhodu. Alonso pokračuje ve stíhací jízdě, předjíždí de la Rosu i Barrichella. Po hodinách odstupuje za závodu Petrov.
Ve 12. kole už jedou všichni na suchých pneumatikách. Massa stále brání svoji pozici před Webberem, Kubica s Rosbergem se před něj dostali během výměny pneumatik. Na konci 13. kola máme pořadí Vettel, Button, Kubica, Rosberg, Massa, Webber, Hamilton, Alonso, Barrichello, de la Rosa, Liuzzi, Alguersuari, Schumacher, Kovalainen, Glock, Chandhok, di Grassi.
Do první zatáčky v 15. kole brzdí Webber hodně pozdě a díky tomu se dostává před Massu. Během druhé části šikany využívá zpomalení obou jezdců Hamilton a už je také před Massou. Navíc je více rozjetý a dostává se do těsného závěsu za domácího Webbera, do druhé šikany na něj útočí vnějškem. Přemotivovaný Webber brzdí tentokrát už příliš brzdě a po školácké chybě je mimo trať a ztrácí několik míst. Hamilton se propadá pouze za Massu a o dvě kola později hledá další příležitost k útoku.
Na konci 21. kola je Hamilton těsně za Massou a už před první zatáčkou se pohodlně dostává před něj, ale poškodil si přední křídlo, když se do poslední chvíle snažil využívat aerodynamický stín za zádí Ferrari. Massovi se první šikana povedla perfektně a před druhou šikanou se znovu pokouší od odpověď, ale na to není tentokrát dost blízko. Navíc je těsně za ním týmový kolega Alonso, ten se vnějškem pokouší připravit si Massu k útoku, ale musí zpomalit na příliš mokré trati mimo ideální stopu. Toho pohotově využívá Webber a je zpět před Alonsem.
Hamilton i s lehce poškozeným předním křídlem ujíždí a už pracuje na Rosbergovi. Massa musí odrážet útoky Webbera, na kterého zase dotírá Alonso. Vedoucí Vettel si mezi tím před polovinou závodu zvětšuje náskok na 4,5 s před Buttonem, Kubica ztrácí další 3 s.
Vettel v 28. kole opouští trať končí, zřejmě kvůli brzdám! K velké radosti McLarenu vede Button a Hamilton útočí na druhého Kubicu. Po polovině závodu jezdci postupně zajíždí k mechanikům pro nové suché pneumatiky. Rosberg musí po výjezdu z boxů odolávat Webberovi na zahřátých pneumatikách, ale ten mu v nájezdu do třetí zatáčky nedává šanci.
Vedoucí čtveřice jede ještě o deset kol později na původních suchých pneumatikách a náskok si mezi nimi stále zvětšuje vedoucí Button - už na 15s. Kubica jede pomaleji, musí stále vzdorovat dvojici Ferrari. Hamilton a Webber na nových pneumatikách se rychle přibližují, v některých kolech už skoro o 2 s. Na pozadí dramatických soubojů o stupně vítězů zanikly krásné předjížděcí manévry Schumachera, Barrichella a dalších.
V 50. kole jsou již Hamilton s Webberem těsně za Alonsem, který se s velkými problémy snaží udržet rychlost, ale musí jet defenzivní stopu a začíná ztrácet na Massu. Alonso naplno ukazuje svoje kvality a ještě v 56. kole odolává. V 57. kole to Hamilton znovu zkouší, ale Alonso je tvrdý a Hamilton musí zpomalit. To ovšem včas nezaznamenal Webber, tvrdě do Hamiltona naráží a oba útočníci jsou mimo hru!
Jenson Button si pohodlně přijíždí pro první letošní vítězství, první v barvách McLarenu. Kubica nečekaně vytěžil pro Renault z divokého závodu skvělé druhé místo, další dvě příčky získává po velké dřině Ferrari. Závod přinesl velká překvapení, po startu se o drama postaralo počasí, nakonec se závod vyvinul v souboj dvou strategií. A co je hlavní, vítězové jsou dnes ti, kteří odvedli nejlepší práci!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.