BRAZÍLIE - ZÁVOD; Jenson Button odjel skvělý předposlední závod sezóny, ze 14. místa na startu se posunul o 9 míst vpřed a stává mistrem světa!
Po dramatickém deštivém víkendu začíná závod na suché trati, do zahřívacího kola všichni odstartovali bez problémů. Na startu se dopředu tlačí Räikkönen, do první zatáčky vjíždí vnějškem vedle Sutila, ale zavřel jej ve stejné chvíli jako Webber z vnitřku, dostal ránu do zadního kola a musel se spokojit s pátou příčkou.A drama pro Räikkönena nekončí - o tři zatáčky dál do Sutila naráží zezadu a musí k mechanikům pro nové přední křídlo. Z boxů těsně před ním vyjíždí také Kovalainen, který dělal hodiny v první zatáčce a musel také opravovat, ale od mechaniků vystartoval i s tankovacím zařízením, které Räikkönenovo Ferrari vydatně pokropilo benzínen, jenž se vznítil! Oheň se naštěstí uhasil a Räikkönen i Kovalainen se po chvíli vracejí do závodu.Ferrari mělo problémy s oběma vozy a v obou případech i s Kovalainenem - Fisichella musel z první zatáčky vyjet na trávu, právě když vyhýbal Kovalainenovi v jeho hodinách. V prvním kole spolu kolidují velmi nepříjemně také Sutil s Trullim, když se Ital pokusil soupeře z Toyoty předjet, ale ten jej asi přehlédl a oba se po bočním kontaktu katapultovali daleko do únikové zóny.Nakonec nejnepříjemnější to bylo pro Alonsa, kterému se z čista jasna přiřítil do cesty Sutilův monopost. Závod tak po nepříjemné nehodě končí i pro dvojnásobného šampiona. Trulli se Sutilem si celou nehodu lehce emocionálně vyříkavají. Na trati je safety-car.Po restartu si Barrichello znovu pohlídal první místo. Ze všech těch zmatků a z restartu nakonec nejvíc vytěžili Button a Vettel, kteří se posunuli na bodované příčky. Vettel chybuje a propadá se za Nakajimu.Po deseti kolech tak máme pořadí Barrichello, Webber, Kubica, Rosberg, Buemi, Kobayashi, Button, Nakajima, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Kovalainen, Grosjean, Alguersuari, Räikkönen, Fisichella, Liuzzi.V 21. kole tankuje Barrichello, který startoval s nehlehčím vozem. Na trať vjíždí těsně před Vettelem, ale ten jej na zahřátých pneumatikách předjíždí. Pro technickou závadu odstupuje ze závodu Heidfeld. Button na brzdy v první zatáčce po několika pokusech konečně předjíždí Kobayashiho.A o kolo později to na Kobayashiho zkouší i Nakajima a oba Japonci předvádějí souboj po celé Senna S, nakonec pozici udržel pilot Toyoty. Nakajimu navíc ohrozil Vettel, ale ze souboje raději vycouval. Rosberg začíná ztrácet rychlost a z jeho motoru se kouří, odstavuje vůz v garáži.Japonci pokračují v tvrdém souboji – Kobayashi po výjezdu z pit-lane rychle přejíždí na opačnou stranu trati, kde o něj lehce zavadil Nakajima, který poté znovu nabral rychlost v aerodynamickém pytli, dostává se vedle Kobayashiho, ale ten rychle mění směr a rozbíjí Nakajimovi jeho přední křídlo. Poškozený a neovladatelný Williams se velkou rychlostí řítí do bariéry, Kobayashi s Toyotou pokračuje.Button a Vettel se po svých pozdních zastávkách výrazně přiblížili Barrichellovi, který se propadl za Webbera. Button je nyní čtvrtý, Vettel těsně za ním. Barrichello je po své druhé zastávce šestý mezi Buemim a Hamiltonem. Button zastavuje o tři kola později a je 7. před Kovalainenem, který jej ale předjíždí. A o další kolo později tankuje i Vettel. Tomu vyšla zastávka perfektně a je před Buttonem i Kovalainenem!Kovalainen musí ještě jednou do boxů a Button už je šestý, 5 s za Vettelem. A Barrichellovi dělá problémy Hamilton – na cílové rovince je těsně za ním a do šikany brzdí nekompromisně pozdě, a je před Barrichellem. O kolo později je jasné, proč byl Barrichello tak snadnou kořistí – má poškozenou levou zadní pneumatiku a musí k mechanikům a je osmý, daleko za Vettelem i Buttonem! Kobayashi dnes rozhodně není nenápadný. Čtyři kola před cílem překvapil Fisichellu a je před ním na 10. místě. Poslední kolo již nic nezmění, vítězí Mark Webber a mistrem světa se stává Jenson Button s vozem BrawnGP! Vettel nakonec vytěžil 4. místo, posunul se i před Buttona a v průběžném pořadí je nyní druhý před Barrichellem, kterého dnes o druhé místo připravila pneumatika a znovu jej tak potkala tradiční smůla na domácím okruhu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.