BRAZÍLIE - ZÁVOD; Jenson Button odjel skvělý předposlední závod sezóny, ze 14. místa na startu se posunul o 9 míst vpřed a stává mistrem světa!
Po dramatickém deštivém víkendu začíná závod na suché trati, do zahřívacího kola všichni odstartovali bez problémů. Na startu se dopředu tlačí Räikkönen, do první zatáčky vjíždí vnějškem vedle Sutila, ale zavřel jej ve stejné chvíli jako Webber z vnitřku, dostal ránu do zadního kola a musel se spokojit s pátou příčkou.A drama pro Räikkönena nekončí - o tři zatáčky dál do Sutila naráží zezadu a musí k mechanikům pro nové přední křídlo. Z boxů těsně před ním vyjíždí také Kovalainen, který dělal hodiny v první zatáčce a musel také opravovat, ale od mechaniků vystartoval i s tankovacím zařízením, které Räikkönenovo Ferrari vydatně pokropilo benzínen, jenž se vznítil! Oheň se naštěstí uhasil a Räikkönen i Kovalainen se po chvíli vracejí do závodu.Ferrari mělo problémy s oběma vozy a v obou případech i s Kovalainenem - Fisichella musel z první zatáčky vyjet na trávu, právě když vyhýbal Kovalainenovi v jeho hodinách. V prvním kole spolu kolidují velmi nepříjemně také Sutil s Trullim, když se Ital pokusil soupeře z Toyoty předjet, ale ten jej asi přehlédl a oba se po bočním kontaktu katapultovali daleko do únikové zóny.Nakonec nejnepříjemnější to bylo pro Alonsa, kterému se z čista jasna přiřítil do cesty Sutilův monopost. Závod tak po nepříjemné nehodě končí i pro dvojnásobného šampiona. Trulli se Sutilem si celou nehodu lehce emocionálně vyříkavají. Na trati je safety-car.Po restartu si Barrichello znovu pohlídal první místo. Ze všech těch zmatků a z restartu nakonec nejvíc vytěžili Button a Vettel, kteří se posunuli na bodované příčky. Vettel chybuje a propadá se za Nakajimu.Po deseti kolech tak máme pořadí Barrichello, Webber, Kubica, Rosberg, Buemi, Kobayashi, Button, Nakajima, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Kovalainen, Grosjean, Alguersuari, Räikkönen, Fisichella, Liuzzi.V 21. kole tankuje Barrichello, který startoval s nehlehčím vozem. Na trať vjíždí těsně před Vettelem, ale ten jej na zahřátých pneumatikách předjíždí. Pro technickou závadu odstupuje ze závodu Heidfeld. Button na brzdy v první zatáčce po několika pokusech konečně předjíždí Kobayashiho.A o kolo později to na Kobayashiho zkouší i Nakajima a oba Japonci předvádějí souboj po celé Senna S, nakonec pozici udržel pilot Toyoty. Nakajimu navíc ohrozil Vettel, ale ze souboje raději vycouval. Rosberg začíná ztrácet rychlost a z jeho motoru se kouří, odstavuje vůz v garáži.Japonci pokračují v tvrdém souboji – Kobayashi po výjezdu z pit-lane rychle přejíždí na opačnou stranu trati, kde o něj lehce zavadil Nakajima, který poté znovu nabral rychlost v aerodynamickém pytli, dostává se vedle Kobayashiho, ale ten rychle mění směr a rozbíjí Nakajimovi jeho přední křídlo. Poškozený a neovladatelný Williams se velkou rychlostí řítí do bariéry, Kobayashi s Toyotou pokračuje.Button a Vettel se po svých pozdních zastávkách výrazně přiblížili Barrichellovi, který se propadl za Webbera. Button je nyní čtvrtý, Vettel těsně za ním. Barrichello je po své druhé zastávce šestý mezi Buemim a Hamiltonem. Button zastavuje o tři kola později a je 7. před Kovalainenem, který jej ale předjíždí. A o další kolo později tankuje i Vettel. Tomu vyšla zastávka perfektně a je před Buttonem i Kovalainenem!Kovalainen musí ještě jednou do boxů a Button už je šestý, 5 s za Vettelem. A Barrichellovi dělá problémy Hamilton – na cílové rovince je těsně za ním a do šikany brzdí nekompromisně pozdě, a je před Barrichellem. O kolo později je jasné, proč byl Barrichello tak snadnou kořistí – má poškozenou levou zadní pneumatiku a musí k mechanikům a je osmý, daleko za Vettelem i Buttonem! Kobayashi dnes rozhodně není nenápadný. Čtyři kola před cílem překvapil Fisichellu a je před ním na 10. místě. Poslední kolo již nic nezmění, vítězí Mark Webber a mistrem světa se stává Jenson Button s vozem BrawnGP! Vettel nakonec vytěžil 4. místo, posunul se i před Buttona a v průběžném pořadí je nyní druhý před Barrichellem, kterého dnes o druhé místo připravila pneumatika a znovu jej tak potkala tradiční smůla na domácím okruhu.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.