BRAZÍLIE - ZÁVOD; Jenson Button odjel skvělý předposlední závod sezóny, ze 14. místa na startu se posunul o 9 míst vpřed a stává mistrem světa!
Po dramatickém deštivém víkendu začíná závod na suché trati, do zahřívacího kola všichni odstartovali bez problémů. Na startu se dopředu tlačí Räikkönen, do první zatáčky vjíždí vnějškem vedle Sutila, ale zavřel jej ve stejné chvíli jako Webber z vnitřku, dostal ránu do zadního kola a musel se spokojit s pátou příčkou.A drama pro Räikkönena nekončí - o tři zatáčky dál do Sutila naráží zezadu a musí k mechanikům pro nové přední křídlo. Z boxů těsně před ním vyjíždí také Kovalainen, který dělal hodiny v první zatáčce a musel také opravovat, ale od mechaniků vystartoval i s tankovacím zařízením, které Räikkönenovo Ferrari vydatně pokropilo benzínen, jenž se vznítil! Oheň se naštěstí uhasil a Räikkönen i Kovalainen se po chvíli vracejí do závodu.Ferrari mělo problémy s oběma vozy a v obou případech i s Kovalainenem - Fisichella musel z první zatáčky vyjet na trávu, právě když vyhýbal Kovalainenovi v jeho hodinách. V prvním kole spolu kolidují velmi nepříjemně také Sutil s Trullim, když se Ital pokusil soupeře z Toyoty předjet, ale ten jej asi přehlédl a oba se po bočním kontaktu katapultovali daleko do únikové zóny.Nakonec nejnepříjemnější to bylo pro Alonsa, kterému se z čista jasna přiřítil do cesty Sutilův monopost. Závod tak po nepříjemné nehodě končí i pro dvojnásobného šampiona. Trulli se Sutilem si celou nehodu lehce emocionálně vyříkavají. Na trati je safety-car.Po restartu si Barrichello znovu pohlídal první místo. Ze všech těch zmatků a z restartu nakonec nejvíc vytěžili Button a Vettel, kteří se posunuli na bodované příčky. Vettel chybuje a propadá se za Nakajimu.Po deseti kolech tak máme pořadí Barrichello, Webber, Kubica, Rosberg, Buemi, Kobayashi, Button, Nakajima, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Kovalainen, Grosjean, Alguersuari, Räikkönen, Fisichella, Liuzzi.V 21. kole tankuje Barrichello, který startoval s nehlehčím vozem. Na trať vjíždí těsně před Vettelem, ale ten jej na zahřátých pneumatikách předjíždí. Pro technickou závadu odstupuje ze závodu Heidfeld. Button na brzdy v první zatáčce po několika pokusech konečně předjíždí Kobayashiho.A o kolo později to na Kobayashiho zkouší i Nakajima a oba Japonci předvádějí souboj po celé Senna S, nakonec pozici udržel pilot Toyoty. Nakajimu navíc ohrozil Vettel, ale ze souboje raději vycouval. Rosberg začíná ztrácet rychlost a z jeho motoru se kouří, odstavuje vůz v garáži.Japonci pokračují v tvrdém souboji – Kobayashi po výjezdu z pit-lane rychle přejíždí na opačnou stranu trati, kde o něj lehce zavadil Nakajima, který poté znovu nabral rychlost v aerodynamickém pytli, dostává se vedle Kobayashiho, ale ten rychle mění směr a rozbíjí Nakajimovi jeho přední křídlo. Poškozený a neovladatelný Williams se velkou rychlostí řítí do bariéry, Kobayashi s Toyotou pokračuje.Button a Vettel se po svých pozdních zastávkách výrazně přiblížili Barrichellovi, který se propadl za Webbera. Button je nyní čtvrtý, Vettel těsně za ním. Barrichello je po své druhé zastávce šestý mezi Buemim a Hamiltonem. Button zastavuje o tři kola později a je 7. před Kovalainenem, který jej ale předjíždí. A o další kolo později tankuje i Vettel. Tomu vyšla zastávka perfektně a je před Buttonem i Kovalainenem!Kovalainen musí ještě jednou do boxů a Button už je šestý, 5 s za Vettelem. A Barrichellovi dělá problémy Hamilton – na cílové rovince je těsně za ním a do šikany brzdí nekompromisně pozdě, a je před Barrichellem. O kolo později je jasné, proč byl Barrichello tak snadnou kořistí – má poškozenou levou zadní pneumatiku a musí k mechanikům a je osmý, daleko za Vettelem i Buttonem! Kobayashi dnes rozhodně není nenápadný. Čtyři kola před cílem překvapil Fisichellu a je před ním na 10. místě. Poslední kolo již nic nezmění, vítězí Mark Webber a mistrem světa se stává Jenson Button s vozem BrawnGP! Vettel nakonec vytěžil 4. místo, posunul se i před Buttona a v průběžném pořadí je nyní druhý před Barrichellem, kterého dnes o druhé místo připravila pneumatika a znovu jej tak potkala tradiční smůla na domácím okruhu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.