BRAZÍLIE - ZÁVOD; Jenson Button odjel skvělý předposlední závod sezóny, ze 14. místa na startu se posunul o 9 míst vpřed a stává mistrem světa!
Po dramatickém deštivém víkendu začíná závod na suché trati, do zahřívacího kola všichni odstartovali bez problémů. Na startu se dopředu tlačí Räikkönen, do první zatáčky vjíždí vnějškem vedle Sutila, ale zavřel jej ve stejné chvíli jako Webber z vnitřku, dostal ránu do zadního kola a musel se spokojit s pátou příčkou.A drama pro Räikkönena nekončí - o tři zatáčky dál do Sutila naráží zezadu a musí k mechanikům pro nové přední křídlo. Z boxů těsně před ním vyjíždí také Kovalainen, který dělal hodiny v první zatáčce a musel také opravovat, ale od mechaniků vystartoval i s tankovacím zařízením, které Räikkönenovo Ferrari vydatně pokropilo benzínen, jenž se vznítil! Oheň se naštěstí uhasil a Räikkönen i Kovalainen se po chvíli vracejí do závodu.Ferrari mělo problémy s oběma vozy a v obou případech i s Kovalainenem - Fisichella musel z první zatáčky vyjet na trávu, právě když vyhýbal Kovalainenovi v jeho hodinách. V prvním kole spolu kolidují velmi nepříjemně také Sutil s Trullim, když se Ital pokusil soupeře z Toyoty předjet, ale ten jej asi přehlédl a oba se po bočním kontaktu katapultovali daleko do únikové zóny.Nakonec nejnepříjemnější to bylo pro Alonsa, kterému se z čista jasna přiřítil do cesty Sutilův monopost. Závod tak po nepříjemné nehodě končí i pro dvojnásobného šampiona. Trulli se Sutilem si celou nehodu lehce emocionálně vyříkavají. Na trati je safety-car.Po restartu si Barrichello znovu pohlídal první místo. Ze všech těch zmatků a z restartu nakonec nejvíc vytěžili Button a Vettel, kteří se posunuli na bodované příčky. Vettel chybuje a propadá se za Nakajimu.Po deseti kolech tak máme pořadí Barrichello, Webber, Kubica, Rosberg, Buemi, Kobayashi, Button, Nakajima, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Kovalainen, Grosjean, Alguersuari, Räikkönen, Fisichella, Liuzzi.V 21. kole tankuje Barrichello, který startoval s nehlehčím vozem. Na trať vjíždí těsně před Vettelem, ale ten jej na zahřátých pneumatikách předjíždí. Pro technickou závadu odstupuje ze závodu Heidfeld. Button na brzdy v první zatáčce po několika pokusech konečně předjíždí Kobayashiho.A o kolo později to na Kobayashiho zkouší i Nakajima a oba Japonci předvádějí souboj po celé Senna S, nakonec pozici udržel pilot Toyoty. Nakajimu navíc ohrozil Vettel, ale ze souboje raději vycouval. Rosberg začíná ztrácet rychlost a z jeho motoru se kouří, odstavuje vůz v garáži.Japonci pokračují v tvrdém souboji – Kobayashi po výjezdu z pit-lane rychle přejíždí na opačnou stranu trati, kde o něj lehce zavadil Nakajima, který poté znovu nabral rychlost v aerodynamickém pytli, dostává se vedle Kobayashiho, ale ten rychle mění směr a rozbíjí Nakajimovi jeho přední křídlo. Poškozený a neovladatelný Williams se velkou rychlostí řítí do bariéry, Kobayashi s Toyotou pokračuje.Button a Vettel se po svých pozdních zastávkách výrazně přiblížili Barrichellovi, který se propadl za Webbera. Button je nyní čtvrtý, Vettel těsně za ním. Barrichello je po své druhé zastávce šestý mezi Buemim a Hamiltonem. Button zastavuje o tři kola později a je 7. před Kovalainenem, který jej ale předjíždí. A o další kolo později tankuje i Vettel. Tomu vyšla zastávka perfektně a je před Buttonem i Kovalainenem!Kovalainen musí ještě jednou do boxů a Button už je šestý, 5 s za Vettelem. A Barrichellovi dělá problémy Hamilton – na cílové rovince je těsně za ním a do šikany brzdí nekompromisně pozdě, a je před Barrichellem. O kolo později je jasné, proč byl Barrichello tak snadnou kořistí – má poškozenou levou zadní pneumatiku a musí k mechanikům a je osmý, daleko za Vettelem i Buttonem! Kobayashi dnes rozhodně není nenápadný. Čtyři kola před cílem překvapil Fisichellu a je před ním na 10. místě. Poslední kolo již nic nezmění, vítězí Mark Webber a mistrem světa se stává Jenson Button s vozem BrawnGP! Vettel nakonec vytěžil 4. místo, posunul se i před Buttona a v průběžném pořadí je nyní druhý před Barrichellem, kterého dnes o druhé místo připravila pneumatika a znovu jej tak potkala tradiční smůla na domácím okruhu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.