SINGAPUR – ZÁVOD; Obhájce titulu startující z pole position měl dnešní noční závod plně pod kontrolou. Ačkoliv byli Rosberg a Vettel blízko, k souboji na dráze pro chybu a překročení rychlosti v boxech nedošlo. V boji o titul je jeho zisku znovu blíže Button. U rudých býků odcházely brzdy, nepříjemnou havárii způsobil Sutil.
Nick Heidfeld startoval z boxů, neboť jeho monopost byl ve včerejší kvalifikaci lehčí, než povolují sportovní předpisy, tým toho využil a namontoval nový motor i převodovku. Startovní manévr vyšel výborně Hamiltonovi, jenž získal už v prvním kole sekundový náskok. Druhý Vettel ale tak úspěšný nebyl a prohrál souboj s těžším Rosbergem, který startoval na čistější straně dráhy. První zatáčky byly opravdu těsné a bojovalo se na všech frontách. Na čtvrté místo se protáhl Alonso, ale po následné chybě na obrubníku pro změnu dvě místa ztratil. Bojovný výkon předvedl Barrichello, jenž se dostal na sedmou pozici. Vedoucí jezdec šampionátu Button si také polepšil, ale pouze na desáté místo, nicméně Brit je výrazně těžší, jak jeho týmový kolega.
Po třech kolech bylo pořadí následující: Hamilton, Rosberg, Vettel, Webber, Glock, Alonso, Barrichello, Kubica, Kovalainen, Button, Nakajima, Buemi, Raikkonen, Alguersuari, Sutil, Fisichella, Liuzzi, Trulli a Heidfeld. Grosjean brzy odstoupil pro problémy s brzdami.
Hamilton obdržel od svého závodního inženýra varování o problémech se systémem KERS, Vettel zajel nejrychlejší kolo. V sedmém kole přepustil svoji čtvrtou pozici Webber Glockovi a s ním i Alonsovi, zřejmě šlo o nápravu za první kolo, kdy si vybojoval pozici na Alonsovi v sedmé zatáčce až za obrubníkem.
Rosberg se s Hamiltonem a Vettelem přetahovali o nejrychlejší kola, odstup Rosberga byl po deseti kolech +2,2, Vettela pak +4,6, Glock už ztrácel +14,6 vteřiny. Pro zajímavost průřez startovním polem: Barrichello +24, Button +30,5, Raikkonen +42, poslední Heidfeld +64.
V 17. kole zahájil zastávky v boxech Vettel a vrátil se na sedmém místě. O kolo později zajel pro palivo a pneumatiky Rosberg, jenž ztrácel pouze něco přes dvě vteřiny na vedoucího Hamiltona. Bohužel při výjezdu chyboval a přejel plnou bílou čáru, vedení závodu ihned udělilo penalizace průjezdu boxy. Barrichello klesl zastávkou na desáté místo a ve 20. kole absolvoval bez problémů první boxy i Hamilton, jenž se vrátil do vedení.
Brzy nato chyboval Sutil při útoku na Alguersuariho a při dotáčení vozu z hodin do správného směru vjel do dráhy Heidfeldovi. Pilot BMW přišel o zadní kolo, u Force India chystali přední spoiler, na dráhu byl povolán bezpečnostní vůz. I Sutil ale brzy stroj odstavil.
Ve 24. kole byl závod restartován. Pořadí na předních pozicích zůstalo beze změny. Glock znovu pomalejší a první tři odjížděli. Doslova katastrofální důsledek měla žlutá fáze pro Rosberga, svůj trest si odpykal těsně po jejím skončení, tedy v okamžiku, kdy se pole jezdců sjelo a průjezd boxy znamenal propad až na 14. místo.
Naopak žlutá fáze přinesla vítr do plachet Vettelovi, vedoucímu jezdci v barvách McLarenu byl vyrovnaným soupeřem, oba jezdili v rozmezí jedné vteřiny a Vettel na Hamiltona tvrdě tlačil. Následovali Glock +5,1, Alonso +10, Barrichello +15,9, Kovalainen, Button +19,6, Webber, Kubica, Nakajima, Raikkonen, Buemi, Trulli, Rosberg, Fisichella, Liuzzi, Alguersuari.
Ve 35. kole zahájil druhé zastávky v boxech Rosberg, čímž klesl na úplný konec závodního pole. Ačkoliv Hamilton zajel nejlepší čas, Vettel nadále zůstával jeho stínem a příjemně vývoj závodu s blížícími se boxy dramatizoval. O čtyři kola později skutečně zajel Vettel k poslední zastávce, vše proběhlo bez problémů. Otázkou jedinou bylo, jak dlouho bude na dráze Hamilton. Vettel tlačil dnes velmi tvrdě, přejel jednou stranou vozu obrubníky a poškodil si podvozek. Aby toho nebylo dost, vedení závodu penalizovalo jezdce Red Bull průjezdem boxy za překročení rychlosti v pitlane.
Už před závodem se vědělo, že Hamilton je tím, koho je potřeba porazit a jak Rosberg, tak Vettel dělali co mohli, bohužel pro ně nemělo jejich snažení úspěchu. Vettel klesl na osmé místo, které mu uvolnil jeho týmový kolega, jenž zamířil k mechanikům s kouřícím pravým předním kolem a po kontrole byl vpuštěn znovu do závodu. Bohužel v dalším kole se po zadýmení od inkriminované brzdy ve smyku svezl zádí do bezpečnostní pneumatikové bariéry. Následně zajel k mechanikům naposledy Barrichello a Hamilton, vedení převzal Alonso, jehož boxy ještě čekaly. Brazilci však rozhodnutí nepřineslo štěstí, bezpečnostní vůz povolán nebyl, Button setrval na dráze a s lehčím vozem se dostal před týmového kolegu a hlavního konkurenta v boji o titul.
13. kol před koncem závodu odvolalo Toro Rosso, sesterský tým Red Bull, oba své jezdce Buemiho a Alguersuariho do garáží. Vettel, jediný zbývající zástupce rudých býků, jezdil s horšícími se brzdami pátý.
Posledních deset kol před šachovnicí se zastávkou Alonsa a Buttona vrátil do vedení Hamilton, kterého následoval Glock, Alonso, Vettel, Button, Barrichello, Kovalainen, Kubica, Nakajima, Raikkonen, Rosberg, Trulli, Fisichella, Liuzzi.
Button stíhal před ním jedoucího Vettela trpícího problémy s brzdami a náskokem jen 1,2 vteřiny. Před sedmou zatáčkou se však i od jeho pravé přední gumy vyvalil dým. Šéf Brawnu ihned informoval Buttona, že jediným úkolem v danou chvíli je, dovézt monopost do cíle a pokud možno neztratit pozici a cenné body. Problémů Buttona využíval Barrichello a mohutně stahoval přes varování týmu o možných problémech na brzdách vteřinu po vteřině svého soka a současně kolegu, avšak 1,8 vteřiny nakonec chybělo.
Vedení vybojoval po bezchybném výkonu Hamilton s McLarenem, druhé místo si k obrovské radosti Toyoty připsal pomalejší, ale dostatečně rychlý a vyrovnaný Glock. Na stupních vítězů je doplnil Alonso z týmu Renault. Přes penalizaci dokončil těsně pod pódiem Vettel, kterého následoval na cílové čáře Button, Barrichello, Kovalainen a poslední bod získal pro BMW Sauber Kubica. Obě Ferrari skončila bez bodu a podobně vyšel i Williams, který šel do závodu s vidinou vítězství nebo minimálně souboje o něj. Šest vozů náročný a horký noční závod vzdalo předčasně.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.