SINGAPUR – ZÁVOD; Obhájce titulu startující z pole position měl dnešní noční závod plně pod kontrolou. Ačkoliv byli Rosberg a Vettel blízko, k souboji na dráze pro chybu a překročení rychlosti v boxech nedošlo. V boji o titul je jeho zisku znovu blíže Button. U rudých býků odcházely brzdy, nepříjemnou havárii způsobil Sutil.
Nick Heidfeld startoval z boxů, neboť jeho monopost byl ve včerejší kvalifikaci lehčí, než povolují sportovní předpisy, tým toho využil a namontoval nový motor i převodovku. Startovní manévr vyšel výborně Hamiltonovi, jenž získal už v prvním kole sekundový náskok. Druhý Vettel ale tak úspěšný nebyl a prohrál souboj s těžším Rosbergem, který startoval na čistější straně dráhy. První zatáčky byly opravdu těsné a bojovalo se na všech frontách. Na čtvrté místo se protáhl Alonso, ale po následné chybě na obrubníku pro změnu dvě místa ztratil. Bojovný výkon předvedl Barrichello, jenž se dostal na sedmou pozici. Vedoucí jezdec šampionátu Button si také polepšil, ale pouze na desáté místo, nicméně Brit je výrazně těžší, jak jeho týmový kolega.
Po třech kolech bylo pořadí následující: Hamilton, Rosberg, Vettel, Webber, Glock, Alonso, Barrichello, Kubica, Kovalainen, Button, Nakajima, Buemi, Raikkonen, Alguersuari, Sutil, Fisichella, Liuzzi, Trulli a Heidfeld. Grosjean brzy odstoupil pro problémy s brzdami.
Hamilton obdržel od svého závodního inženýra varování o problémech se systémem KERS, Vettel zajel nejrychlejší kolo. V sedmém kole přepustil svoji čtvrtou pozici Webber Glockovi a s ním i Alonsovi, zřejmě šlo o nápravu za první kolo, kdy si vybojoval pozici na Alonsovi v sedmé zatáčce až za obrubníkem.
Rosberg se s Hamiltonem a Vettelem přetahovali o nejrychlejší kola, odstup Rosberga byl po deseti kolech +2,2, Vettela pak +4,6, Glock už ztrácel +14,6 vteřiny. Pro zajímavost průřez startovním polem: Barrichello +24, Button +30,5, Raikkonen +42, poslední Heidfeld +64.
V 17. kole zahájil zastávky v boxech Vettel a vrátil se na sedmém místě. O kolo později zajel pro palivo a pneumatiky Rosberg, jenž ztrácel pouze něco přes dvě vteřiny na vedoucího Hamiltona. Bohužel při výjezdu chyboval a přejel plnou bílou čáru, vedení závodu ihned udělilo penalizace průjezdu boxy. Barrichello klesl zastávkou na desáté místo a ve 20. kole absolvoval bez problémů první boxy i Hamilton, jenž se vrátil do vedení.
Brzy nato chyboval Sutil při útoku na Alguersuariho a při dotáčení vozu z hodin do správného směru vjel do dráhy Heidfeldovi. Pilot BMW přišel o zadní kolo, u Force India chystali přední spoiler, na dráhu byl povolán bezpečnostní vůz. I Sutil ale brzy stroj odstavil.
Ve 24. kole byl závod restartován. Pořadí na předních pozicích zůstalo beze změny. Glock znovu pomalejší a první tři odjížděli. Doslova katastrofální důsledek měla žlutá fáze pro Rosberga, svůj trest si odpykal těsně po jejím skončení, tedy v okamžiku, kdy se pole jezdců sjelo a průjezd boxy znamenal propad až na 14. místo.
Naopak žlutá fáze přinesla vítr do plachet Vettelovi, vedoucímu jezdci v barvách McLarenu byl vyrovnaným soupeřem, oba jezdili v rozmezí jedné vteřiny a Vettel na Hamiltona tvrdě tlačil. Následovali Glock +5,1, Alonso +10, Barrichello +15,9, Kovalainen, Button +19,6, Webber, Kubica, Nakajima, Raikkonen, Buemi, Trulli, Rosberg, Fisichella, Liuzzi, Alguersuari.
Ve 35. kole zahájil druhé zastávky v boxech Rosberg, čímž klesl na úplný konec závodního pole. Ačkoliv Hamilton zajel nejlepší čas, Vettel nadále zůstával jeho stínem a příjemně vývoj závodu s blížícími se boxy dramatizoval. O čtyři kola později skutečně zajel Vettel k poslední zastávce, vše proběhlo bez problémů. Otázkou jedinou bylo, jak dlouho bude na dráze Hamilton. Vettel tlačil dnes velmi tvrdě, přejel jednou stranou vozu obrubníky a poškodil si podvozek. Aby toho nebylo dost, vedení závodu penalizovalo jezdce Red Bull průjezdem boxy za překročení rychlosti v pitlane.
Už před závodem se vědělo, že Hamilton je tím, koho je potřeba porazit a jak Rosberg, tak Vettel dělali co mohli, bohužel pro ně nemělo jejich snažení úspěchu. Vettel klesl na osmé místo, které mu uvolnil jeho týmový kolega, jenž zamířil k mechanikům s kouřícím pravým předním kolem a po kontrole byl vpuštěn znovu do závodu. Bohužel v dalším kole se po zadýmení od inkriminované brzdy ve smyku svezl zádí do bezpečnostní pneumatikové bariéry. Následně zajel k mechanikům naposledy Barrichello a Hamilton, vedení převzal Alonso, jehož boxy ještě čekaly. Brazilci však rozhodnutí nepřineslo štěstí, bezpečnostní vůz povolán nebyl, Button setrval na dráze a s lehčím vozem se dostal před týmového kolegu a hlavního konkurenta v boji o titul.
13. kol před koncem závodu odvolalo Toro Rosso, sesterský tým Red Bull, oba své jezdce Buemiho a Alguersuariho do garáží. Vettel, jediný zbývající zástupce rudých býků, jezdil s horšícími se brzdami pátý.
Posledních deset kol před šachovnicí se zastávkou Alonsa a Buttona vrátil do vedení Hamilton, kterého následoval Glock, Alonso, Vettel, Button, Barrichello, Kovalainen, Kubica, Nakajima, Raikkonen, Rosberg, Trulli, Fisichella, Liuzzi.
Button stíhal před ním jedoucího Vettela trpícího problémy s brzdami a náskokem jen 1,2 vteřiny. Před sedmou zatáčkou se však i od jeho pravé přední gumy vyvalil dým. Šéf Brawnu ihned informoval Buttona, že jediným úkolem v danou chvíli je, dovézt monopost do cíle a pokud možno neztratit pozici a cenné body. Problémů Buttona využíval Barrichello a mohutně stahoval přes varování týmu o možných problémech na brzdách vteřinu po vteřině svého soka a současně kolegu, avšak 1,8 vteřiny nakonec chybělo.
Vedení vybojoval po bezchybném výkonu Hamilton s McLarenem, druhé místo si k obrovské radosti Toyoty připsal pomalejší, ale dostatečně rychlý a vyrovnaný Glock. Na stupních vítězů je doplnil Alonso z týmu Renault. Přes penalizaci dokončil těsně pod pódiem Vettel, kterého následoval na cílové čáře Button, Barrichello, Kovalainen a poslední bod získal pro BMW Sauber Kubica. Obě Ferrari skončila bez bodu a podobně vyšel i Williams, který šel do závodu s vidinou vítězství nebo minimálně souboje o něj. Šest vozů náročný a horký noční závod vzdalo předčasně.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.