BELGIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen vyhrál, ale dostal pořádně zabrat od Giancarla Fisichelly a týmu Force India, kteří se stávají jasným mužem i týmem víkendu.
Na startu zůstal stát Barrichello, kolem kterého se rychle prohnal Räikkönen. Fisichella si podržel první místo, před Heidfelda se posunul Kubica. Hamiltona sevřeli soupeři mezi svá zadní kola, ale zdá se, že má přední zavěšení v pořádku.
Räikkönen byl v následujících dvou kilometrech velmi úspěšný, před šikanou Malmedy se dostal dokonce až na druhé místo, ale přejel obrubník a při návratu na trať dostal zezadu ránu od Kubicova BMW, který tím přišel o přední křídlo.
Ve stejném místě o chvíli později narazil Grosjean do Buttona a následně zde havarují i Hamilton a Alguersuari! Po prvním kole vyjíždí na trať safety-car a vozy se za ním seřazjí v pořadí Fisichella, Räikkönen, Kubica, Glock, Webber, Heidfeld, Rosberg, Vettel, Alonso, Kovalainen, Buemi, Nakajima, Badoer, Trulli, Barrichello, Sutil.
Safety-car opouští trať po dvou kolech a Räikkönen si v Eau Rouge servíruje Fisichellu, kterého na kopci poměrně hravě předjíždí. Podobně se Vettel dostává na 7. místo před Rosberga. Badoer je příliš opatrný v šikaně Bus Stop a pozici odevzdává Barrichellovi.
Sutil předjíždí Nakajimu zatímco Badoer musí za pomoci KERSu odrážet útoky Trulliho. Od 12. kola začínají jezdci s prvními zastávkami. Ve 14. kole tankuje Räikkönen, na trať vjíždí za Vettelem a Rosbergem.
Webber dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za nebezpečný výjezd od mechaniků, když po své zastávce donutil v pit-lane brzdit Heidfelda. Räikkönen je během pěti kol těsně za Rosbergem, ale na záda mu zároveň dýchá Fisichella.
Rosberg zajíždí do boxů ke své první zastávce a na výjezdu je těsně před Fisichellou, který se na výjezdu z Eau Rouge dostává před něj a drží se stále pouhou sekundu za Räikkönenem. Poměrně blízko je i čtvrtý Kubica, který ztrácí 6s a také už absolvoval první zastávku.
Trulli má problém s motorem a končí v garáži. Alonso vydržel na trati až do 24. kola, kdy si jede pro měkké pneumatiky a palivo pro druhou polovinu závodu, jenže mechanici majíj, možná díky lehké kolizi v první zatáčce po staru, problém s upevněním levého předního kola a Alonso je rázem předposlední. Mechanici nakonec po přetrvávajících problémech volají Alonsa zpět do boxů a Renault musí závod vzdát.
Räikkönen a Fisichella tankují podruhé společně na konci 30. kola a oba týmy zvládají zastávku bez problémů, pořadí se nemění. Závod vede dočasně Vettel. Fisichella pracuje na vítězství a chvílemi se dostává do Räikkönenova těsného závěsu, ale k útoku zatím nemá příležitost.
Fisichella se stále drží do vteřiny za Räikkönenem a velmi rychle se blíží také Vettel. Barrichellův motor začíná dvě kola před cílem nepříjemně modře kouřit a zpomalovat.
Räikkönen nedal Fisichellovi jedinou příležitost k útoku a přijíždí pro první letošní vítězství pro Ferrari! Fisichella sice nevyhrál, ale první body hned za druhé místo, to je pro Force India velký důvod k oslavě! Na stupních vítězů je nakonec i Vettel. Jeho týmový kolega na 9. místě neboduje, protože Barrichello dokázal silně kouřící a v cíli už hořící vůz dovézt na 7. místě.
Průběžné pořadí ZDE
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.