BELGIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen vyhrál, ale dostal pořádně zabrat od Giancarla Fisichelly a týmu Force India, kteří se stávají jasným mužem i týmem víkendu.
Na startu zůstal stát Barrichello, kolem kterého se rychle prohnal Räikkönen. Fisichella si podržel první místo, před Heidfelda se posunul Kubica. Hamiltona sevřeli soupeři mezi svá zadní kola, ale zdá se, že má přední zavěšení v pořádku.
Räikkönen byl v následujících dvou kilometrech velmi úspěšný, před šikanou Malmedy se dostal dokonce až na druhé místo, ale přejel obrubník a při návratu na trať dostal zezadu ránu od Kubicova BMW, který tím přišel o přední křídlo.
Ve stejném místě o chvíli později narazil Grosjean do Buttona a následně zde havarují i Hamilton a Alguersuari! Po prvním kole vyjíždí na trať safety-car a vozy se za ním seřazjí v pořadí Fisichella, Räikkönen, Kubica, Glock, Webber, Heidfeld, Rosberg, Vettel, Alonso, Kovalainen, Buemi, Nakajima, Badoer, Trulli, Barrichello, Sutil.
Safety-car opouští trať po dvou kolech a Räikkönen si v Eau Rouge servíruje Fisichellu, kterého na kopci poměrně hravě předjíždí. Podobně se Vettel dostává na 7. místo před Rosberga. Badoer je příliš opatrný v šikaně Bus Stop a pozici odevzdává Barrichellovi.
Sutil předjíždí Nakajimu zatímco Badoer musí za pomoci KERSu odrážet útoky Trulliho. Od 12. kola začínají jezdci s prvními zastávkami. Ve 14. kole tankuje Räikkönen, na trať vjíždí za Vettelem a Rosbergem.
Webber dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za nebezpečný výjezd od mechaniků, když po své zastávce donutil v pit-lane brzdit Heidfelda. Räikkönen je během pěti kol těsně za Rosbergem, ale na záda mu zároveň dýchá Fisichella.
Rosberg zajíždí do boxů ke své první zastávce a na výjezdu je těsně před Fisichellou, který se na výjezdu z Eau Rouge dostává před něj a drží se stále pouhou sekundu za Räikkönenem. Poměrně blízko je i čtvrtý Kubica, který ztrácí 6s a také už absolvoval první zastávku.
Trulli má problém s motorem a končí v garáži. Alonso vydržel na trati až do 24. kola, kdy si jede pro měkké pneumatiky a palivo pro druhou polovinu závodu, jenže mechanici majíj, možná díky lehké kolizi v první zatáčce po staru, problém s upevněním levého předního kola a Alonso je rázem předposlední. Mechanici nakonec po přetrvávajících problémech volají Alonsa zpět do boxů a Renault musí závod vzdát.
Räikkönen a Fisichella tankují podruhé společně na konci 30. kola a oba týmy zvládají zastávku bez problémů, pořadí se nemění. Závod vede dočasně Vettel. Fisichella pracuje na vítězství a chvílemi se dostává do Räikkönenova těsného závěsu, ale k útoku zatím nemá příležitost.
Fisichella se stále drží do vteřiny za Räikkönenem a velmi rychle se blíží také Vettel. Barrichellův motor začíná dvě kola před cílem nepříjemně modře kouřit a zpomalovat.
Räikkönen nedal Fisichellovi jedinou příležitost k útoku a přijíždí pro první letošní vítězství pro Ferrari! Fisichella sice nevyhrál, ale první body hned za druhé místo, to je pro Force India velký důvod k oslavě! Na stupních vítězů je nakonec i Vettel. Jeho týmový kolega na 9. místě neboduje, protože Barrichello dokázal silně kouřící a v cíli už hořící vůz dovézt na 7. místě.
Průběžné pořadí ZDE
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.