BELGIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen vyhrál, ale dostal pořádně zabrat od Giancarla Fisichelly a týmu Force India, kteří se stávají jasným mužem i týmem víkendu.
Na startu zůstal stát Barrichello, kolem kterého se rychle prohnal Räikkönen. Fisichella si podržel první místo, před Heidfelda se posunul Kubica. Hamiltona sevřeli soupeři mezi svá zadní kola, ale zdá se, že má přední zavěšení v pořádku.
Räikkönen byl v následujících dvou kilometrech velmi úspěšný, před šikanou Malmedy se dostal dokonce až na druhé místo, ale přejel obrubník a při návratu na trať dostal zezadu ránu od Kubicova BMW, který tím přišel o přední křídlo.
Ve stejném místě o chvíli později narazil Grosjean do Buttona a následně zde havarují i Hamilton a Alguersuari! Po prvním kole vyjíždí na trať safety-car a vozy se za ním seřazjí v pořadí Fisichella, Räikkönen, Kubica, Glock, Webber, Heidfeld, Rosberg, Vettel, Alonso, Kovalainen, Buemi, Nakajima, Badoer, Trulli, Barrichello, Sutil.
Safety-car opouští trať po dvou kolech a Räikkönen si v Eau Rouge servíruje Fisichellu, kterého na kopci poměrně hravě předjíždí. Podobně se Vettel dostává na 7. místo před Rosberga. Badoer je příliš opatrný v šikaně Bus Stop a pozici odevzdává Barrichellovi.
Sutil předjíždí Nakajimu zatímco Badoer musí za pomoci KERSu odrážet útoky Trulliho. Od 12. kola začínají jezdci s prvními zastávkami. Ve 14. kole tankuje Räikkönen, na trať vjíždí za Vettelem a Rosbergem.
Webber dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za nebezpečný výjezd od mechaniků, když po své zastávce donutil v pit-lane brzdit Heidfelda. Räikkönen je během pěti kol těsně za Rosbergem, ale na záda mu zároveň dýchá Fisichella.
Rosberg zajíždí do boxů ke své první zastávce a na výjezdu je těsně před Fisichellou, který se na výjezdu z Eau Rouge dostává před něj a drží se stále pouhou sekundu za Räikkönenem. Poměrně blízko je i čtvrtý Kubica, který ztrácí 6s a také už absolvoval první zastávku.
Trulli má problém s motorem a končí v garáži. Alonso vydržel na trati až do 24. kola, kdy si jede pro měkké pneumatiky a palivo pro druhou polovinu závodu, jenže mechanici majíj, možná díky lehké kolizi v první zatáčce po staru, problém s upevněním levého předního kola a Alonso je rázem předposlední. Mechanici nakonec po přetrvávajících problémech volají Alonsa zpět do boxů a Renault musí závod vzdát.
Räikkönen a Fisichella tankují podruhé společně na konci 30. kola a oba týmy zvládají zastávku bez problémů, pořadí se nemění. Závod vede dočasně Vettel. Fisichella pracuje na vítězství a chvílemi se dostává do Räikkönenova těsného závěsu, ale k útoku zatím nemá příležitost.
Fisichella se stále drží do vteřiny za Räikkönenem a velmi rychle se blíží také Vettel. Barrichellův motor začíná dvě kola před cílem nepříjemně modře kouřit a zpomalovat.
Räikkönen nedal Fisichellovi jedinou příležitost k útoku a přijíždí pro první letošní vítězství pro Ferrari! Fisichella sice nevyhrál, ale první body hned za druhé místo, to je pro Force India velký důvod k oslavě! Na stupních vítězů je nakonec i Vettel. Jeho týmový kolega na 9. místě neboduje, protože Barrichello dokázal silně kouřící a v cíli už hořící vůz dovézt na 7. místě.
Průběžné pořadí ZDE
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.