MAĎARSKO - ZÁVOD; Po divokém startu, stíhací jízdě a bezchybném dojezdu vítězí Lewis Hamilton před Kimim Räikkönenem. Z letošních lídrů nejvíce vytěžil Webber.
Start se podařil Alonsovi, zato oba red bully ztrácejí, zejména Vettel se propadá až na sedmé místo. Velmi agresivní je v první zatáčce Hamilton - protlačil se hned za Alonsa, ale byl brzdil až příliš pozdě a na výjezdu jde dopředu znovu Webber. Vettel dostal z boku ránu do levého předního kola od Räikkönena.
Sutil zajíždí po prvním kole do boxů a nakonec odstupuje ze závodu. Po dvou kolech jezdci krouží v pořadí Alonso, Webber, Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Kovalainen, Vettel, Button, Nakajima, Trulli, Piquet, Glock, Kubica, Buemi, Heidfeld, Barrichello, Fisichella, Alguersuari. Räikkönenův manévr po startu bude vyšetřován sportovními komisaři.
Po třech kolech Hamilton předjíždí Webbera a rychle začíná stíhat Alonsa. Po dalších pěti kolech je Hamilton těsně za vedoucím Alonsem a připravuje útok. Alonsa navíc začíná výrazně trápit opotřebovaná pravá zadní pneumatika. Další zajímavý obrázek přichází v 13. kole - Alonsovi padá pravé přední kolo! Pomalu míří se svým Renaultem do boxů, zatímco kole nebezpečně skáče kolem trati.
Po návratu na trať je Alonso poslední. Po odjetí několika kol jede z novu do boxů a závod vzdává, vůz byl patrně poškozen. Hamilton vede závod a každým kolem zrychluje. Na konci 18. kola tankují Webber a Räikkönen. Mechanici Red Bullu jsou nečekaně pomalí a Räikkönen se v pit-lane zařazuje těsně před Webbera, navíc Red Bull vypustil svého pilota v nebezpečnou chvíli.
A aby neměl Webber málo smůly, po návratu na trať jej předjíždí Rosberg na zahřátých pneumatikách, ale Webber úspěšně opětuje útok o kolo později. Vettel má problém s vozem, musí také k mechanikům a po výměně předního křídla se ocitá až na posledním místě a po odjetí jednoho kola jako další zajíždí do garáže a odstupuje ze závodu. O vedení v závodě bojují McLaren a Ferrari.
V polovině závodu stále vede Hamilton o 7s před Räikkönenem, třetí Webber je o dalších 10s dál. Buemi ve 40. kole nezvládl druhou zatáčku a po hodinách je za svým mladým kolegou Alguersuarim na poslendím místě.
Webber se trápí na tvrdých pneumatikách, zatímco Hamilton a Räikkönen se mu stále vzdalují a zezadu jej začíná ohrožovat Kovalainen. Po druhých zastávkách však naopak soupeři budou muset přezout na tvrdou směs, zatímco Webber bude mít měkkou.
Hamilton je od druhých zastávek výrazně rychlejší než Räikkönen, vzdaluje se mu zhruba o 0,5s na kolo. Po druhých zastávkách je pořadí Hamilton, Räikkönen, Webber, Rosberg, Kovalainen, Glock, Button, Trulli, Nakajima, Barrichello, Heidfeld, Piquet, Kubica, Fisichella, Alguersuari, Buemi. Barrichello se dotáhl těsně za Nakajimu, který uvízl za Trullim. Musí se přes oba dostat v posledních sedmi kolech, aby dosáhl na bod za osmé místo.
Hamilton už závěr závodu nepokazil a přijíždí do cíle pro první letošní vítězství pro sebe i stáj McLaren, druhý je Räikkönen s rovněž nejlepším letošním výsledkem pro Ferrari. Webber je sice až třetí, ale ukrajuje další důležité body z Buttonova náskoku, navíc se v průběžném pořadí posunuje před Vettela.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.