MAĎARSKO - ZÁVOD; Po divokém startu, stíhací jízdě a bezchybném dojezdu vítězí Lewis Hamilton před Kimim Räikkönenem. Z letošních lídrů nejvíce vytěžil Webber.
Start se podařil Alonsovi, zato oba red bully ztrácejí, zejména Vettel se propadá až na sedmé místo. Velmi agresivní je v první zatáčce Hamilton - protlačil se hned za Alonsa, ale byl brzdil až příliš pozdě a na výjezdu jde dopředu znovu Webber. Vettel dostal z boku ránu do levého předního kola od Räikkönena.
Sutil zajíždí po prvním kole do boxů a nakonec odstupuje ze závodu. Po dvou kolech jezdci krouží v pořadí Alonso, Webber, Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Kovalainen, Vettel, Button, Nakajima, Trulli, Piquet, Glock, Kubica, Buemi, Heidfeld, Barrichello, Fisichella, Alguersuari. Räikkönenův manévr po startu bude vyšetřován sportovními komisaři.
Po třech kolech Hamilton předjíždí Webbera a rychle začíná stíhat Alonsa. Po dalších pěti kolech je Hamilton těsně za vedoucím Alonsem a připravuje útok. Alonsa navíc začíná výrazně trápit opotřebovaná pravá zadní pneumatika. Další zajímavý obrázek přichází v 13. kole - Alonsovi padá pravé přední kolo! Pomalu míří se svým Renaultem do boxů, zatímco kole nebezpečně skáče kolem trati.
Po návratu na trať je Alonso poslední. Po odjetí několika kol jede z novu do boxů a závod vzdává, vůz byl patrně poškozen. Hamilton vede závod a každým kolem zrychluje. Na konci 18. kola tankují Webber a Räikkönen. Mechanici Red Bullu jsou nečekaně pomalí a Räikkönen se v pit-lane zařazuje těsně před Webbera, navíc Red Bull vypustil svého pilota v nebezpečnou chvíli.
A aby neměl Webber málo smůly, po návratu na trať jej předjíždí Rosberg na zahřátých pneumatikách, ale Webber úspěšně opětuje útok o kolo později. Vettel má problém s vozem, musí také k mechanikům a po výměně předního křídla se ocitá až na posledním místě a po odjetí jednoho kola jako další zajíždí do garáže a odstupuje ze závodu. O vedení v závodě bojují McLaren a Ferrari.
V polovině závodu stále vede Hamilton o 7s před Räikkönenem, třetí Webber je o dalších 10s dál. Buemi ve 40. kole nezvládl druhou zatáčku a po hodinách je za svým mladým kolegou Alguersuarim na poslendím místě.
Webber se trápí na tvrdých pneumatikách, zatímco Hamilton a Räikkönen se mu stále vzdalují a zezadu jej začíná ohrožovat Kovalainen. Po druhých zastávkách však naopak soupeři budou muset přezout na tvrdou směs, zatímco Webber bude mít měkkou.
Hamilton je od druhých zastávek výrazně rychlejší než Räikkönen, vzdaluje se mu zhruba o 0,5s na kolo. Po druhých zastávkách je pořadí Hamilton, Räikkönen, Webber, Rosberg, Kovalainen, Glock, Button, Trulli, Nakajima, Barrichello, Heidfeld, Piquet, Kubica, Fisichella, Alguersuari, Buemi. Barrichello se dotáhl těsně za Nakajimu, který uvízl za Trullim. Musí se přes oba dostat v posledních sedmi kolech, aby dosáhl na bod za osmé místo.
Hamilton už závěr závodu nepokazil a přijíždí do cíle pro první letošní vítězství pro sebe i stáj McLaren, druhý je Räikkönen s rovněž nejlepším letošním výsledkem pro Ferrari. Webber je sice až třetí, ale ukrajuje další důležité body z Buttonova náskoku, navíc se v průběžném pořadí posunuje před Vettela.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.