MAĎARSKO - ZÁVOD; Po divokém startu, stíhací jízdě a bezchybném dojezdu vítězí Lewis Hamilton před Kimim Räikkönenem. Z letošních lídrů nejvíce vytěžil Webber.
Start se podařil Alonsovi, zato oba red bully ztrácejí, zejména Vettel se propadá až na sedmé místo. Velmi agresivní je v první zatáčce Hamilton - protlačil se hned za Alonsa, ale byl brzdil až příliš pozdě a na výjezdu jde dopředu znovu Webber. Vettel dostal z boku ránu do levého předního kola od Räikkönena.
Sutil zajíždí po prvním kole do boxů a nakonec odstupuje ze závodu. Po dvou kolech jezdci krouží v pořadí Alonso, Webber, Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Kovalainen, Vettel, Button, Nakajima, Trulli, Piquet, Glock, Kubica, Buemi, Heidfeld, Barrichello, Fisichella, Alguersuari. Räikkönenův manévr po startu bude vyšetřován sportovními komisaři.
Po třech kolech Hamilton předjíždí Webbera a rychle začíná stíhat Alonsa. Po dalších pěti kolech je Hamilton těsně za vedoucím Alonsem a připravuje útok. Alonsa navíc začíná výrazně trápit opotřebovaná pravá zadní pneumatika. Další zajímavý obrázek přichází v 13. kole - Alonsovi padá pravé přední kolo! Pomalu míří se svým Renaultem do boxů, zatímco kole nebezpečně skáče kolem trati.
Po návratu na trať je Alonso poslední. Po odjetí několika kol jede z novu do boxů a závod vzdává, vůz byl patrně poškozen. Hamilton vede závod a každým kolem zrychluje. Na konci 18. kola tankují Webber a Räikkönen. Mechanici Red Bullu jsou nečekaně pomalí a Räikkönen se v pit-lane zařazuje těsně před Webbera, navíc Red Bull vypustil svého pilota v nebezpečnou chvíli.
A aby neměl Webber málo smůly, po návratu na trať jej předjíždí Rosberg na zahřátých pneumatikách, ale Webber úspěšně opětuje útok o kolo později. Vettel má problém s vozem, musí také k mechanikům a po výměně předního křídla se ocitá až na posledním místě a po odjetí jednoho kola jako další zajíždí do garáže a odstupuje ze závodu. O vedení v závodě bojují McLaren a Ferrari.
V polovině závodu stále vede Hamilton o 7s před Räikkönenem, třetí Webber je o dalších 10s dál. Buemi ve 40. kole nezvládl druhou zatáčku a po hodinách je za svým mladým kolegou Alguersuarim na poslendím místě.
Webber se trápí na tvrdých pneumatikách, zatímco Hamilton a Räikkönen se mu stále vzdalují a zezadu jej začíná ohrožovat Kovalainen. Po druhých zastávkách však naopak soupeři budou muset přezout na tvrdou směs, zatímco Webber bude mít měkkou.
Hamilton je od druhých zastávek výrazně rychlejší než Räikkönen, vzdaluje se mu zhruba o 0,5s na kolo. Po druhých zastávkách je pořadí Hamilton, Räikkönen, Webber, Rosberg, Kovalainen, Glock, Button, Trulli, Nakajima, Barrichello, Heidfeld, Piquet, Kubica, Fisichella, Alguersuari, Buemi. Barrichello se dotáhl těsně za Nakajimu, který uvízl za Trullim. Musí se přes oba dostat v posledních sedmi kolech, aby dosáhl na bod za osmé místo.
Hamilton už závěr závodu nepokazil a přijíždí do cíle pro první letošní vítězství pro sebe i stáj McLaren, druhý je Räikkönen s rovněž nejlepším letošním výsledkem pro Ferrari. Webber je sice až třetí, ale ukrajuje další důležité body z Buttonova náskoku, navíc se v průběžném pořadí posunuje před Vettela.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.