MAĎARSKO - ZÁVOD; Po divokém startu, stíhací jízdě a bezchybném dojezdu vítězí Lewis Hamilton před Kimim Räikkönenem. Z letošních lídrů nejvíce vytěžil Webber.
Start se podařil Alonsovi, zato oba red bully ztrácejí, zejména Vettel se propadá až na sedmé místo. Velmi agresivní je v první zatáčce Hamilton - protlačil se hned za Alonsa, ale byl brzdil až příliš pozdě a na výjezdu jde dopředu znovu Webber. Vettel dostal z boku ránu do levého předního kola od Räikkönena.
Sutil zajíždí po prvním kole do boxů a nakonec odstupuje ze závodu. Po dvou kolech jezdci krouží v pořadí Alonso, Webber, Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Kovalainen, Vettel, Button, Nakajima, Trulli, Piquet, Glock, Kubica, Buemi, Heidfeld, Barrichello, Fisichella, Alguersuari. Räikkönenův manévr po startu bude vyšetřován sportovními komisaři.
Po třech kolech Hamilton předjíždí Webbera a rychle začíná stíhat Alonsa. Po dalších pěti kolech je Hamilton těsně za vedoucím Alonsem a připravuje útok. Alonsa navíc začíná výrazně trápit opotřebovaná pravá zadní pneumatika. Další zajímavý obrázek přichází v 13. kole - Alonsovi padá pravé přední kolo! Pomalu míří se svým Renaultem do boxů, zatímco kole nebezpečně skáče kolem trati.
Po návratu na trať je Alonso poslední. Po odjetí několika kol jede z novu do boxů a závod vzdává, vůz byl patrně poškozen. Hamilton vede závod a každým kolem zrychluje. Na konci 18. kola tankují Webber a Räikkönen. Mechanici Red Bullu jsou nečekaně pomalí a Räikkönen se v pit-lane zařazuje těsně před Webbera, navíc Red Bull vypustil svého pilota v nebezpečnou chvíli.
A aby neměl Webber málo smůly, po návratu na trať jej předjíždí Rosberg na zahřátých pneumatikách, ale Webber úspěšně opětuje útok o kolo později. Vettel má problém s vozem, musí také k mechanikům a po výměně předního křídla se ocitá až na posledním místě a po odjetí jednoho kola jako další zajíždí do garáže a odstupuje ze závodu. O vedení v závodě bojují McLaren a Ferrari.
V polovině závodu stále vede Hamilton o 7s před Räikkönenem, třetí Webber je o dalších 10s dál. Buemi ve 40. kole nezvládl druhou zatáčku a po hodinách je za svým mladým kolegou Alguersuarim na poslendím místě.
Webber se trápí na tvrdých pneumatikách, zatímco Hamilton a Räikkönen se mu stále vzdalují a zezadu jej začíná ohrožovat Kovalainen. Po druhých zastávkách však naopak soupeři budou muset přezout na tvrdou směs, zatímco Webber bude mít měkkou.
Hamilton je od druhých zastávek výrazně rychlejší než Räikkönen, vzdaluje se mu zhruba o 0,5s na kolo. Po druhých zastávkách je pořadí Hamilton, Räikkönen, Webber, Rosberg, Kovalainen, Glock, Button, Trulli, Nakajima, Barrichello, Heidfeld, Piquet, Kubica, Fisichella, Alguersuari, Buemi. Barrichello se dotáhl těsně za Nakajimu, který uvízl za Trullim. Musí se přes oba dostat v posledních sedmi kolech, aby dosáhl na bod za osmé místo.
Hamilton už závěr závodu nepokazil a přijíždí do cíle pro první letošní vítězství pro sebe i stáj McLaren, druhý je Räikkönen s rovněž nejlepším letošním výsledkem pro Ferrari. Webber je sice až třetí, ale ukrajuje další důležité body z Buttonova náskoku, navíc se v průběžném pořadí posunuje před Vettela.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.