NĚMECKO - ZÁVOD; Mark Webber dokázal jet rychle a smazal i penalizaci z úvodu závodu! S Vettelem mají double a stáji BrawnGP pomalu teče do bot.
Před startem je trať suchá, ale sobotní přeháňky nepominuly a inženýři rozhodně klid nemají. Alonso pravděpodobně starosti nezvládl a hodiny si vyzkoušel v šikaně Veedol už v zahřívacím kole, ale stihl se zařadit na své místo na startovním roštu.
Start je soubojem mezi Webberem a Barrichellem. Webber při jízdě vedle Barrichella dokonce najíždí do svého soupeře a tvrdě naráží předním kolem do bočnice bílého monopostu, naštěstí bez následků. Pravděpodobně uhýbal Hamiltonovi. Vyzyvatel z druhého místa je nakonec úspěšný a dostává se do vedení.
Hamilton skvěle odstartoval a v první zatáčce se dostal až do vedení, ale pozdě brzdil a na chvíli se ocitl mimo trať. Zařadil se zpět zhruba pátý, ale s poškozenou pravou zadní pneumatikou - pravděpodobně po lehkém kontaktu s Webberovým křídlem.
Vettelovi se ze 4. místa na startu propadl na 6. za Massu a Kovalainena. Po třech kolech máme pořadí Barrichello, Webber, Kovalainen, Button, Massa, Vettel, Räikkönen, Sutil, Rosberg, Kubica, Alonso, Heidfeld, Fisichella, Buemi, Piquet, Glock, Nakajima, Bourdais, Trulli, Hamilton.
Vettel vyvíjí tlak na Masu a ten lehce chybuje, ale žádný útok zatím není vážný. Fisichella se odvážným manévrem dostává před Heidfelda. Webber dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za manévr proti Barrichellovi na startu.
Barrichello tankuje ve 14. kole a do boxů zajíždí současně s Webberem, který si vybýrá penalizaci. Barrichello je po zastávce 4., ale před ním je i dočasně vedoucí Webber, který bude muset do boxů ještě pro benzín.
Nakajima jde před Glocka a začíná oťukávat Kovalainena, který má po zastávce těžké auto. Zastávka moc nevyšla Buttonovi - propadl se za pomalého Buemiho až na 13. místo. Během čtyř kol jej předjíždí, ale má před sebou ještě Heidfelda.
Bourdais pomalu zajíždí do boxů a odstupuje ze závodu, zřejmě svého posledního. Webber je po své zastávce s tankováním 6., navíc pod tlakem Buttona. Hamilton je stále poslední a vypadá to na problémy s převodovkou.
Barrichello asi dostal více paliva než bylo v plánu a přešel na strategii pouze dvou zastávek. Sutil po výjezdu z pit-lane v první zatáčce koliduje s Räikkönenem. Sutil má poškozené přední křídlo, Räikkönen zatím k mechanikům nejede.
Webber je po zastávkách soupeřů znovu druhý a daří se mu zkracovát Barrichellův náskok, v polovině závodu ztrácí už jen 3,5s. V 31. kole stáhl Webber Barrichella dokonce o celé dvě sekundy a Barrichello už jede vyměnit pneumatiky.
Barrichello je po zastávce těsně před Räikkönenem, jehož útok na studených pneumatikách těsně odrazil. Räikkönena krátce poté předjíždí Button a je už kousek za Barrichellem. Räikkönen začíná zpomalovat, útočí na něj i Kovalainen. Po dvou kolech Räikkönen zajíždí do garáže a odstupuje ze závodu.
Vedoucí duo Red Bullu tankuje ve 43., resp. 44. kole. O dvě kola později tankuje také Massa a zůstává za Vettelem. Button a Barrichello po druhých zastávkách usilovně zahřívají pneumatiky a lépe se to daří Buttonovi, který už Barrichellovi dýchá na záda. Oba jsou před Vettelem.
Alonso při výjezdu z boxů vyděsil týmového kolegu Piqueta, který mu s velkým respektem uhýbá. Piloti BrawnGP potřetí tankují a závod znovu vedou red bully, za nimi jsou navíc Massa a Rosberg. Button je podle očekávání před Barrichellem, ale od poslední zastávky to naopak vypadá, že problémy s pneumatikami má Button.
Mark Webber už opatrně dojíždí poslední kola a po stotřiceti závodech získává své první vítěství v F1! Vettel uhájil double pro Red Bull a co je pro tým důležité, Massa a Rosberg připravují o body Buttona a Barrichellem. Bodují také Alonso a Kovalainen, který po slibném víkendu přiváží jediný bod pro McLaren.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.