NĚMECKO - ZÁVOD; Mark Webber dokázal jet rychle a smazal i penalizaci z úvodu závodu! S Vettelem mají double a stáji BrawnGP pomalu teče do bot.
Před startem je trať suchá, ale sobotní přeháňky nepominuly a inženýři rozhodně klid nemají. Alonso pravděpodobně starosti nezvládl a hodiny si vyzkoušel v šikaně Veedol už v zahřívacím kole, ale stihl se zařadit na své místo na startovním roštu.
Start je soubojem mezi Webberem a Barrichellem. Webber při jízdě vedle Barrichella dokonce najíždí do svého soupeře a tvrdě naráží předním kolem do bočnice bílého monopostu, naštěstí bez následků. Pravděpodobně uhýbal Hamiltonovi. Vyzyvatel z druhého místa je nakonec úspěšný a dostává se do vedení.
Hamilton skvěle odstartoval a v první zatáčce se dostal až do vedení, ale pozdě brzdil a na chvíli se ocitl mimo trať. Zařadil se zpět zhruba pátý, ale s poškozenou pravou zadní pneumatikou - pravděpodobně po lehkém kontaktu s Webberovým křídlem.
Vettelovi se ze 4. místa na startu propadl na 6. za Massu a Kovalainena. Po třech kolech máme pořadí Barrichello, Webber, Kovalainen, Button, Massa, Vettel, Räikkönen, Sutil, Rosberg, Kubica, Alonso, Heidfeld, Fisichella, Buemi, Piquet, Glock, Nakajima, Bourdais, Trulli, Hamilton.
Vettel vyvíjí tlak na Masu a ten lehce chybuje, ale žádný útok zatím není vážný. Fisichella se odvážným manévrem dostává před Heidfelda. Webber dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za manévr proti Barrichellovi na startu.
Barrichello tankuje ve 14. kole a do boxů zajíždí současně s Webberem, který si vybýrá penalizaci. Barrichello je po zastávce 4., ale před ním je i dočasně vedoucí Webber, který bude muset do boxů ještě pro benzín.
Nakajima jde před Glocka a začíná oťukávat Kovalainena, který má po zastávce těžké auto. Zastávka moc nevyšla Buttonovi - propadl se za pomalého Buemiho až na 13. místo. Během čtyř kol jej předjíždí, ale má před sebou ještě Heidfelda.
Bourdais pomalu zajíždí do boxů a odstupuje ze závodu, zřejmě svého posledního. Webber je po své zastávce s tankováním 6., navíc pod tlakem Buttona. Hamilton je stále poslední a vypadá to na problémy s převodovkou.
Barrichello asi dostal více paliva než bylo v plánu a přešel na strategii pouze dvou zastávek. Sutil po výjezdu z pit-lane v první zatáčce koliduje s Räikkönenem. Sutil má poškozené přední křídlo, Räikkönen zatím k mechanikům nejede.
Webber je po zastávkách soupeřů znovu druhý a daří se mu zkracovát Barrichellův náskok, v polovině závodu ztrácí už jen 3,5s. V 31. kole stáhl Webber Barrichella dokonce o celé dvě sekundy a Barrichello už jede vyměnit pneumatiky.
Barrichello je po zastávce těsně před Räikkönenem, jehož útok na studených pneumatikách těsně odrazil. Räikkönena krátce poté předjíždí Button a je už kousek za Barrichellem. Räikkönen začíná zpomalovat, útočí na něj i Kovalainen. Po dvou kolech Räikkönen zajíždí do garáže a odstupuje ze závodu.
Vedoucí duo Red Bullu tankuje ve 43., resp. 44. kole. O dvě kola později tankuje také Massa a zůstává za Vettelem. Button a Barrichello po druhých zastávkách usilovně zahřívají pneumatiky a lépe se to daří Buttonovi, který už Barrichellovi dýchá na záda. Oba jsou před Vettelem.
Alonso při výjezdu z boxů vyděsil týmového kolegu Piqueta, který mu s velkým respektem uhýbá. Piloti BrawnGP potřetí tankují a závod znovu vedou red bully, za nimi jsou navíc Massa a Rosberg. Button je podle očekávání před Barrichellem, ale od poslední zastávky to naopak vypadá, že problémy s pneumatikami má Button.
Mark Webber už opatrně dojíždí poslední kola a po stotřiceti závodech získává své první vítěství v F1! Vettel uhájil double pro Red Bull a co je pro tým důležité, Massa a Rosberg připravují o body Buttona a Barrichellem. Bodují také Alonso a Kovalainen, který po slibném víkendu přiváží jediný bod pro McLaren.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.