TURECKO - ZÁVOD; Jenson Button s vozem BrawnGP znovu nedělá chybu a Red Bullu se jej nedaří přelstít ani jinou strategií. Barrichello opět pokazil start a nedokázal postoupit ve startovním poli.
Na startu se nepodařilo rozjet Barrichellovi, který se tím propadl skoro na konec startovního pole, ale hned od prvních zatáček začal postupovat vpřed. Vettel si udržel první místo, ale na konci prvního kola jej po chybě na výjezdu z desáté zatáčky předjíždí Button.
Trulli ve čtvrté zatáčce závodu předjel Webbera. Po prvních dvou kolech máme pořadí Button, Vettel, Webber, Trulli, Rosberg, Massa, Alonso, Kubica, Räikkönen, Nakajima, Kovalainen, Barichello, Glock, Heidfeld, Sutil, Piquet, Hamilton, Fisichella, Buemi, Bourdais.
Barrichello se snaží dostat před jedenáctého Kovalainena, ten mu ale nedává prostor. Button od předjetí Vettela pravidelně zlepšuje nejrychlejší kolo závodu a rychle ujíždí, zhruba 0,5s na kolo. Kovalainen s využitím KERSu dál vzdoruje, až do něj Barrichello lehce naráží předním kolem, dostává hodiny a propadá se zpět na 17. příčku za Hamiltona, kterého okamžitě předjíždí a vydává se znovu na stíhací jízdu.
Barrichello se snaží předjet vnitřkem Sutila v poslední zatáčce, ale Sutil jej zavírá stejně, jako před tím Kovalainen, a Barrichello znovu naráží pravým předním kolem do jiného vozu, tentokrát má navíc rozbité přední křídlo a musí pro nové do boxů.
Vettel poprvé tankuje v 15. kole a pokračuje na 6. místě za Massou. Button zastavuje o dvě kola později a zůstává bezpečných 5s před Vettelem. Räikkönen s těžkým vozem po prvním tankování musí ustoupit rychlému Hamiltonovi, kterého zastávka teprve čeká.
Hamilton je po své jediné zastávce v boxech před Piquetem, který jej po chvilce předjíždí, ale dostává smyk, který bravurně ustojí a předjížděcí manévr po třech zatáčkách nakonec dotahuje do úspěšného konce. Vettelovi nevyšla strategie tří zastávek a po poslední zastávce je za Webberem!
Tým zakázal Vettelovi útok na Webbera, aby neriskovali nehodu. Zbytek závodu je poklidný a beze změn. Button v klidu kontroluje náskok před Red Bully a přijíždí pro další suverénní vítězství. Barrichellovi znovu nevyšel začátek závodu a ztrátu při dalších dvou nehodách neměl šanci dohnat. Trulli s Rosbergem překvapivě vypekli piloty Ferrari a získávají skvělé čtvrté a páté místo, zatímco Massa s Ferrari je šestý a Räikkönen dokonce až devátý, tedy bez bodu. O poslední bod za osmé místo jej totiž připravil Glock s další Toyotou.
Průběžné pořadí najdete ZDE
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.