TURECKO - ZÁVOD; Jenson Button s vozem BrawnGP znovu nedělá chybu a Red Bullu se jej nedaří přelstít ani jinou strategií. Barrichello opět pokazil start a nedokázal postoupit ve startovním poli.
Na startu se nepodařilo rozjet Barrichellovi, který se tím propadl skoro na konec startovního pole, ale hned od prvních zatáček začal postupovat vpřed. Vettel si udržel první místo, ale na konci prvního kola jej po chybě na výjezdu z desáté zatáčky předjíždí Button.
Trulli ve čtvrté zatáčce závodu předjel Webbera. Po prvních dvou kolech máme pořadí Button, Vettel, Webber, Trulli, Rosberg, Massa, Alonso, Kubica, Räikkönen, Nakajima, Kovalainen, Barichello, Glock, Heidfeld, Sutil, Piquet, Hamilton, Fisichella, Buemi, Bourdais.
Barrichello se snaží dostat před jedenáctého Kovalainena, ten mu ale nedává prostor. Button od předjetí Vettela pravidelně zlepšuje nejrychlejší kolo závodu a rychle ujíždí, zhruba 0,5s na kolo. Kovalainen s využitím KERSu dál vzdoruje, až do něj Barrichello lehce naráží předním kolem, dostává hodiny a propadá se zpět na 17. příčku za Hamiltona, kterého okamžitě předjíždí a vydává se znovu na stíhací jízdu.
Barrichello se snaží předjet vnitřkem Sutila v poslední zatáčce, ale Sutil jej zavírá stejně, jako před tím Kovalainen, a Barrichello znovu naráží pravým předním kolem do jiného vozu, tentokrát má navíc rozbité přední křídlo a musí pro nové do boxů.
Vettel poprvé tankuje v 15. kole a pokračuje na 6. místě za Massou. Button zastavuje o dvě kola později a zůstává bezpečných 5s před Vettelem. Räikkönen s těžkým vozem po prvním tankování musí ustoupit rychlému Hamiltonovi, kterého zastávka teprve čeká.
Hamilton je po své jediné zastávce v boxech před Piquetem, který jej po chvilce předjíždí, ale dostává smyk, který bravurně ustojí a předjížděcí manévr po třech zatáčkách nakonec dotahuje do úspěšného konce. Vettelovi nevyšla strategie tří zastávek a po poslední zastávce je za Webberem!
Tým zakázal Vettelovi útok na Webbera, aby neriskovali nehodu. Zbytek závodu je poklidný a beze změn. Button v klidu kontroluje náskok před Red Bully a přijíždí pro další suverénní vítězství. Barrichellovi znovu nevyšel začátek závodu a ztrátu při dalších dvou nehodách neměl šanci dohnat. Trulli s Rosbergem překvapivě vypekli piloty Ferrari a získávají skvělé čtvrté a páté místo, zatímco Massa s Ferrari je šestý a Räikkönen dokonce až devátý, tedy bez bodu. O poslední bod za osmé místo jej totiž připravil Glock s další Toyotou.
Průběžné pořadí najdete ZDE
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.