TURECKO - ZÁVOD; Jenson Button s vozem BrawnGP znovu nedělá chybu a Red Bullu se jej nedaří přelstít ani jinou strategií. Barrichello opět pokazil start a nedokázal postoupit ve startovním poli.
Na startu se nepodařilo rozjet Barrichellovi, který se tím propadl skoro na konec startovního pole, ale hned od prvních zatáček začal postupovat vpřed. Vettel si udržel první místo, ale na konci prvního kola jej po chybě na výjezdu z desáté zatáčky předjíždí Button.
Trulli ve čtvrté zatáčce závodu předjel Webbera. Po prvních dvou kolech máme pořadí Button, Vettel, Webber, Trulli, Rosberg, Massa, Alonso, Kubica, Räikkönen, Nakajima, Kovalainen, Barichello, Glock, Heidfeld, Sutil, Piquet, Hamilton, Fisichella, Buemi, Bourdais.
Barrichello se snaží dostat před jedenáctého Kovalainena, ten mu ale nedává prostor. Button od předjetí Vettela pravidelně zlepšuje nejrychlejší kolo závodu a rychle ujíždí, zhruba 0,5s na kolo. Kovalainen s využitím KERSu dál vzdoruje, až do něj Barrichello lehce naráží předním kolem, dostává hodiny a propadá se zpět na 17. příčku za Hamiltona, kterého okamžitě předjíždí a vydává se znovu na stíhací jízdu.
Barrichello se snaží předjet vnitřkem Sutila v poslední zatáčce, ale Sutil jej zavírá stejně, jako před tím Kovalainen, a Barrichello znovu naráží pravým předním kolem do jiného vozu, tentokrát má navíc rozbité přední křídlo a musí pro nové do boxů.
Vettel poprvé tankuje v 15. kole a pokračuje na 6. místě za Massou. Button zastavuje o dvě kola později a zůstává bezpečných 5s před Vettelem. Räikkönen s těžkým vozem po prvním tankování musí ustoupit rychlému Hamiltonovi, kterého zastávka teprve čeká.
Hamilton je po své jediné zastávce v boxech před Piquetem, který jej po chvilce předjíždí, ale dostává smyk, který bravurně ustojí a předjížděcí manévr po třech zatáčkách nakonec dotahuje do úspěšného konce. Vettelovi nevyšla strategie tří zastávek a po poslední zastávce je za Webberem!
Tým zakázal Vettelovi útok na Webbera, aby neriskovali nehodu. Zbytek závodu je poklidný a beze změn. Button v klidu kontroluje náskok před Red Bully a přijíždí pro další suverénní vítězství. Barrichellovi znovu nevyšel začátek závodu a ztrátu při dalších dvou nehodách neměl šanci dohnat. Trulli s Rosbergem překvapivě vypekli piloty Ferrari a získávají skvělé čtvrté a páté místo, zatímco Massa s Ferrari je šestý a Räikkönen dokonce až devátý, tedy bez bodu. O poslední bod za osmé místo jej totiž připravil Glock s další Toyotou.
Průběžné pořadí najdete ZDE
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.