MONAKO - ZÁVOD; Jenson Button je k nezastavení a BrawnGP získává další double, navíc vonící monackou atmosférou. Ferrari je konečně blízko.
První zatáčku dnes piloti zvládli bez kolizí. Räikkönen zaváhal a propadl se za Barrichella, který okamžitě ujíždí v závěsu svého týmového kolegy Buttona. Hamilton na startu předjel Kubicu, ten mu to ale vrátil hned v první zatáčce. Ve třetím kole vychází ze souboje vítězně Hamilton, Kubica jede pomalu a musí k mechanikům.
Mezi první mi jezdci se pomalu zvětšují rozestupy - Button se vzdaluje Barrichellovi a Räikkönenovi se podařilo utrhnout Vettela, který musí hájit pozici před Massou. Massa se nakonec o manévr pokusil, ale při druhém pokusu nezvládl průjezd šikanou, kterou si zkrátil a musel proto Vettela pustit zpět před sebe. Toho obratně využil i Rosberg a Massa je šestý.
Vettel má v 10. kole technický problém - předjíždí jej Rosberg, Massa a Kovalainen, Vettel zajíždí do boxů. Buemi nedobrzdil za Piquetem v Saint Devote a oba se končí v jedné z mála únikových zón v Monaku.
Barrichello má problém s pneumatikami, Button se mu vzdálil po jedenácti kolech už na 6 s, zatímco Räikkönen na něj zezadu útočí a dává mu oddychnout až v 15. kole, kdy zastavuje k prvnímu tankování. Barrichello tankuje v následujícím kole a na trať vjíždí opět Räikkönenovi těsně před nosem, ten nepolevuje.
V 17. zastavuje i Button a závod dočasně vede Rosberg. Vettel havaroval po smyku v první zatáčce a definitivně ze závodu odstupuje. Rosberg je po své zastávce až za Alonsem. Button v několika kolech zaváhal, ale znovu zrychlil. Massa má před sebou konečně volnou trať a rychle stahuje Räikkönena, kterýztratil kontakt s Barrichellem.
Kolem poloviny závodu se nic neděje, rozestupy mezi jezdci jsou poměrně velké a jezdci spolehlivě krouží. Před druhými zastávkami znovu zrychluje Räikkönen a stále následován Massou dotahuje Barrichella. Barrichello tentokrát tankuje dříve než piloti Ferrari a Massa okamžitě zajíždí nejrychlejší kolo závodu, o kolo později tankuje bezpečně vedoucí Button.
Räikkönen i po dvou kolech stále netankuje a dokonce se po Buttonově zastávce těsně dostává do vedení. Button ze začátku s plnou nádrží a studenými pneumatikami nemůže držet tempo a brzdí Massu, ale po dvou kolech už znovu ujíždí. Kovalainen nezvládl vůz rozhoupaný po rychlém přejezdu obrubníků v "bazénu" a po hodinách končí ve svodidlech.
Hamiltonovi mění mechanici při jeho druhé zastávce přední přítlačné křídlo, které si porušil možná už úvodu závodu při lehkém kontaktu s Heidfeldem. Massa vydržel na trati o pět kol déle než Räikkönen a naštěstí pro něj se stihl zařadit před Rosberga. V prvních kolech po výměně pneumatik má v souboji Barrichello - Räikkönen znovu navrch Brazilec.
Lehký kontakt s bariérou si před tunelem vyzkoušel i Rosberg. Massa se devět kol před cílem dotahuje těsně za Räikkönena. Hamilton díky perfektnímu manévru pod casinem předjíždí Trulliho a drží se za Heidfeldem. Nakajima se svým vozem havaruje v posledním kole.
Button k velké radosti svého v Monaku přítomného otce vyhrává Grand Prix Monaka! Barrichello nepodlehl tlaku pilotů Ferrari a dovezl svůj BrawnGP na stříbrném druhém místě. Duel uvnitř Ferrari vyhrává těsně Räikkönen, ale Ferrari především potvrzuje lepší formu. Webber přiváží důležité další čtyři body k náskoku před Toyotou a bodují také Rosberg, Alonso a Bourdais. Hamilton se nakonec probojoval na 12. místo.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.