MONAKO - ZÁVOD; Jenson Button je k nezastavení a BrawnGP získává další double, navíc vonící monackou atmosférou. Ferrari je konečně blízko.
První zatáčku dnes piloti zvládli bez kolizí. Räikkönen zaváhal a propadl se za Barrichella, který okamžitě ujíždí v závěsu svého týmového kolegy Buttona. Hamilton na startu předjel Kubicu, ten mu to ale vrátil hned v první zatáčce. Ve třetím kole vychází ze souboje vítězně Hamilton, Kubica jede pomalu a musí k mechanikům.
Mezi první mi jezdci se pomalu zvětšují rozestupy - Button se vzdaluje Barrichellovi a Räikkönenovi se podařilo utrhnout Vettela, který musí hájit pozici před Massou. Massa se nakonec o manévr pokusil, ale při druhém pokusu nezvládl průjezd šikanou, kterou si zkrátil a musel proto Vettela pustit zpět před sebe. Toho obratně využil i Rosberg a Massa je šestý.
Vettel má v 10. kole technický problém - předjíždí jej Rosberg, Massa a Kovalainen, Vettel zajíždí do boxů. Buemi nedobrzdil za Piquetem v Saint Devote a oba se končí v jedné z mála únikových zón v Monaku.
Barrichello má problém s pneumatikami, Button se mu vzdálil po jedenácti kolech už na 6 s, zatímco Räikkönen na něj zezadu útočí a dává mu oddychnout až v 15. kole, kdy zastavuje k prvnímu tankování. Barrichello tankuje v následujícím kole a na trať vjíždí opět Räikkönenovi těsně před nosem, ten nepolevuje.
V 17. zastavuje i Button a závod dočasně vede Rosberg. Vettel havaroval po smyku v první zatáčce a definitivně ze závodu odstupuje. Rosberg je po své zastávce až za Alonsem. Button v několika kolech zaváhal, ale znovu zrychlil. Massa má před sebou konečně volnou trať a rychle stahuje Räikkönena, kterýztratil kontakt s Barrichellem.
Kolem poloviny závodu se nic neděje, rozestupy mezi jezdci jsou poměrně velké a jezdci spolehlivě krouží. Před druhými zastávkami znovu zrychluje Räikkönen a stále následován Massou dotahuje Barrichella. Barrichello tentokrát tankuje dříve než piloti Ferrari a Massa okamžitě zajíždí nejrychlejší kolo závodu, o kolo později tankuje bezpečně vedoucí Button.
Räikkönen i po dvou kolech stále netankuje a dokonce se po Buttonově zastávce těsně dostává do vedení. Button ze začátku s plnou nádrží a studenými pneumatikami nemůže držet tempo a brzdí Massu, ale po dvou kolech už znovu ujíždí. Kovalainen nezvládl vůz rozhoupaný po rychlém přejezdu obrubníků v "bazénu" a po hodinách končí ve svodidlech.
Hamiltonovi mění mechanici při jeho druhé zastávce přední přítlačné křídlo, které si porušil možná už úvodu závodu při lehkém kontaktu s Heidfeldem. Massa vydržel na trati o pět kol déle než Räikkönen a naštěstí pro něj se stihl zařadit před Rosberga. V prvních kolech po výměně pneumatik má v souboji Barrichello - Räikkönen znovu navrch Brazilec.
Lehký kontakt s bariérou si před tunelem vyzkoušel i Rosberg. Massa se devět kol před cílem dotahuje těsně za Räikkönena. Hamilton díky perfektnímu manévru pod casinem předjíždí Trulliho a drží se za Heidfeldem. Nakajima se svým vozem havaruje v posledním kole.
Button k velké radosti svého v Monaku přítomného otce vyhrává Grand Prix Monaka! Barrichello nepodlehl tlaku pilotů Ferrari a dovezl svůj BrawnGP na stříbrném druhém místě. Duel uvnitř Ferrari vyhrává těsně Räikkönen, ale Ferrari především potvrzuje lepší formu. Webber přiváží důležité další čtyři body k náskoku před Toyotou a bodují také Rosberg, Alonso a Bourdais. Hamilton se nakonec probojoval na 12. místo.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.