MONAKO - ZÁVOD; Jenson Button je k nezastavení a BrawnGP získává další double, navíc vonící monackou atmosférou. Ferrari je konečně blízko.
První zatáčku dnes piloti zvládli bez kolizí. Räikkönen zaváhal a propadl se za Barrichella, který okamžitě ujíždí v závěsu svého týmového kolegy Buttona. Hamilton na startu předjel Kubicu, ten mu to ale vrátil hned v první zatáčce. Ve třetím kole vychází ze souboje vítězně Hamilton, Kubica jede pomalu a musí k mechanikům.
Mezi první mi jezdci se pomalu zvětšují rozestupy - Button se vzdaluje Barrichellovi a Räikkönenovi se podařilo utrhnout Vettela, který musí hájit pozici před Massou. Massa se nakonec o manévr pokusil, ale při druhém pokusu nezvládl průjezd šikanou, kterou si zkrátil a musel proto Vettela pustit zpět před sebe. Toho obratně využil i Rosberg a Massa je šestý.
Vettel má v 10. kole technický problém - předjíždí jej Rosberg, Massa a Kovalainen, Vettel zajíždí do boxů. Buemi nedobrzdil za Piquetem v Saint Devote a oba se končí v jedné z mála únikových zón v Monaku.
Barrichello má problém s pneumatikami, Button se mu vzdálil po jedenácti kolech už na 6 s, zatímco Räikkönen na něj zezadu útočí a dává mu oddychnout až v 15. kole, kdy zastavuje k prvnímu tankování. Barrichello tankuje v následujícím kole a na trať vjíždí opět Räikkönenovi těsně před nosem, ten nepolevuje.
V 17. zastavuje i Button a závod dočasně vede Rosberg. Vettel havaroval po smyku v první zatáčce a definitivně ze závodu odstupuje. Rosberg je po své zastávce až za Alonsem. Button v několika kolech zaváhal, ale znovu zrychlil. Massa má před sebou konečně volnou trať a rychle stahuje Räikkönena, kterýztratil kontakt s Barrichellem.
Kolem poloviny závodu se nic neděje, rozestupy mezi jezdci jsou poměrně velké a jezdci spolehlivě krouží. Před druhými zastávkami znovu zrychluje Räikkönen a stále následován Massou dotahuje Barrichella. Barrichello tentokrát tankuje dříve než piloti Ferrari a Massa okamžitě zajíždí nejrychlejší kolo závodu, o kolo později tankuje bezpečně vedoucí Button.
Räikkönen i po dvou kolech stále netankuje a dokonce se po Buttonově zastávce těsně dostává do vedení. Button ze začátku s plnou nádrží a studenými pneumatikami nemůže držet tempo a brzdí Massu, ale po dvou kolech už znovu ujíždí. Kovalainen nezvládl vůz rozhoupaný po rychlém přejezdu obrubníků v "bazénu" a po hodinách končí ve svodidlech.
Hamiltonovi mění mechanici při jeho druhé zastávce přední přítlačné křídlo, které si porušil možná už úvodu závodu při lehkém kontaktu s Heidfeldem. Massa vydržel na trati o pět kol déle než Räikkönen a naštěstí pro něj se stihl zařadit před Rosberga. V prvních kolech po výměně pneumatik má v souboji Barrichello - Räikkönen znovu navrch Brazilec.
Lehký kontakt s bariérou si před tunelem vyzkoušel i Rosberg. Massa se devět kol před cílem dotahuje těsně za Räikkönena. Hamilton díky perfektnímu manévru pod casinem předjíždí Trulliho a drží se za Heidfeldem. Nakajima se svým vozem havaruje v posledním kole.
Button k velké radosti svého v Monaku přítomného otce vyhrává Grand Prix Monaka! Barrichello nepodlehl tlaku pilotů Ferrari a dovezl svůj BrawnGP na stříbrném druhém místě. Duel uvnitř Ferrari vyhrává těsně Räikkönen, ale Ferrari především potvrzuje lepší formu. Webber přiváží důležité další čtyři body k náskoku před Toyotou a bodují také Rosberg, Alonso a Bourdais. Hamilton se nakonec probojoval na 12. místo.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.