KANADA – ZÁVOD; Dnešní odpoledne přineslo jednu z nejzajímavějších Grand Prix letošní sezony, i bez zásahu deště. Z pole position startující Hamilton udělal školáckou chybu a vyřadil sebe i Raikkonena. Nabídnutou šanci využil beze zbytku Kubica s Heidfeldem a Coulthard. BMW překonalo McLaren.
Start proběhl pod zataženou oblohou, ale na suché dráze. V boxech čekal na zelené světlo Vettel, jenž startoval s kompletně přestavěným vozem a Button, který měnil převodovku. Startovní manévr zvládl zcela přesvědčivě Hamilton a Kubica udržel za sebou Raikkonena. S nedostatečným přítlakem se potýkal v prvních zatáčkách Alonso, ale po odhodlaném souboji s Massou ztratil pouze jedinou pozici ve prospěch Rosberga. Nedařilo se těžkému Glockovi, Němec klesl o tři pozice až za týmového kolegu Trulliho.
Hamilton zajel nejrychlejší kolo a postupně se druhému Kubicovi vzdaloval. Polák ale překvapivě ujížděl Raikkonenovi a čelo pole se začalo roztahovat. Následovali Rosberg, Alonso, Massa, Kovalainen, Heidfeld, Barrichello, Nakajima, Webber, Coulthard, Trulli, Piquet, Glock, Sutil, Fisichella, Vettel, Bourdais a Button.
Pozornost diváků na sebe stáhl Piquet, který nejprve čistě překonal Glocka a posléze se mu podařilo překonat i Trulliho. Předjížděcí manévr v kritické zatáčce nebyl z čistých a pěkných, avšak přes mírný kontakt byl úspěšný. Heidfeld tlačil na Kovalainena, ale ke změně nedošlo. Raikkonen se dostal do tempa, zajel nejrychlejší kolo závodu a začal snižovat ztrátu na Kubicu. V patnáctém kole vzdal pravděpodobně pro poškození levého předního kola Sutil.
V sedmnáctém kole byl povolán safety car, neboť odstavený vůz Force India začal doutnat a maršálové ho museli hasit a odtlačit. V uzavřených boxech se objevil Button. Po otevření boxů zajelo k mechanikům kompletně celé čelo pole. Odbavení zvládli nejlépe u Ferrari a BMW, Raikkonen a Kubica vyjeli bok po boku k semaforu na konci pitlane, kde svítilo červené světlo. To naprosto přehlédl Hamilton, jenž odjel až třetí a zezadu narazil do stojícího Ferrari. Obdobně chyboval i Rosberg, jenž si poškodil přední spoiler o McLaren. Raikkonenův a Hamiltonův vůz byl poškozen natolik, že oba vystoupili, Fin udržel nervy v klidu a pouze Britovi ukázal směrem k semaforům.
Safety car byl opět povolán na dráhu a po restartu převzal vedení Heidfeld před Barrichellem, Nakajimou a Webberem. Němec získával solidní náskok, ale skutečné čelo závodu jelo už s vyměněnými gumami a novou dávkou paliva od desátého místa dále vedeno Kubicou a Alonsem. Výborně nastalé zmatky sedly Piquetovi, kterého tým zvolenou taktikou vytáhl hned za zadní spoiler svého týmového kolegy. Až za Brazilcem jeli Kovalainen a ještě dále Massa.
Ani ne před polovinou ale Piquet znovu chyboval, hodinami se připravil o nadějnou pozici a propadl se na závěr pole jezdců. Také BMW zvolilo dobrou taktiku a Heidfeld se po dotankování objevil před Kubicou, ale bylo vidět, že do konce závodu natankovaný Heidfeld kolegu brzdí, proto mu ponechal místo k předjetí. V čele se na několik kol objevil veterán Barrichello s Hondou.
V polovině závodu okupovali bodované pozice Barrichello, Coulthard, Trulli, Glock, Vettel, Kubica, Heidfeld, Alonso. Po prvním a posledním dotankování se Barrichello zařadil za Alonsa a před Kovalainena.
Dvacet devět kol před koncem závodu odstoupil Piquet a po zajetí Glocka k mechanikům převzal vedení Robert Kubica, jenž vedl duo stáje BMW Sauber, neboť druhé místo bránil před lehčím Alonsem Heidfeld. Následovali Coulthard, Barrichello, Kovalainen, Massa, Button, Glock, Webber, Trulli. Nadějně vyhlížející závod však dopadl pro Renault špatně, Alonso ztratil v prvním sektoru kontrolu nad vozem a po kontaktu se zdí také odstoupil. Dvacet kol před cílem zajel naposledy k mechanikům Kubica a zaslouženě se dokázal vrátit před týmového kolegu Heidfelda. Zajímavý souboj nabídl trojboj Barrichello, Kovalainen a Massa o čtvrté místo. Duel mezi Hondou a McLarenem využil pilot Ferrari v desáté zatáčce, kdy efektně předjel oba jezdce najednou, ale musel ještě jednou pro palivo, čímž znovu klesl zpět.
Za Kubicou a Heidfeldem jeli Coulthard, Barrichello, Glock, Trulli, Massa, Vettel, Rosberg a Kovalainen. Barrichello chyboval a hrubky využil Glock. Brazilec však ztrácel dál a snadno prohrál i s Massou. V závěru se dopustili chyb i Rosberg, Kovalainen a po kontaktu se zdí odstoupil Fisichella. Massa se snažil eliminovat dnešní pohromu a tři kola před cílem díky smykem jedoucímu Glockovi překonal Trulliho.
Po nešťastném odstoupení Raikkonena a Hamiltona využil Kubica nabídnuté příležitosti a po skvělém a bezchybném výkonu triumfoval, čímž splnil letošní cíl stáje BMW Sauber. Po sedmdesáti kolech získal své první vítězství ve formuli 1, první vítězství samostatného týmu BMW Sauber a především průběžné vedení v šampionátu! Grandiózní úspěch podtrhl druhým místem týmový kolega Heidfeld a třetí protnul cílovou čáru zkušený Coulthard, jemuž se podařilo po dlouhé době zajet výborný závod.
Pod stupni vítězů skončil Glock, pro kterého jsou to první body v F1 a Massa, jenž dokázal vytěžit z téměř beznadějné situace bodovaný výsledek. Poslední body si rozdělili Trulli, znovu bodující Barrichello a až z boxů startující Vettel. Kovalainen s Rosbergem zůstali tentokrát mimo body.
Tabulku průběžného pořadí si můžete prohlédnout zde
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.