Michael Schumacher suverénně zopakoval své vítězství z posledního závodu, Alonso doslova vydřel druhé místo před Massou. Nejvíce technických problémů měly japonské stáje.
Zahřívací kolo před startem nepřineslo problémy mezi favority, pouze Takuma Sato se rozjížděl s velkými těžkostmi. Držitel pole position M. Schumacher po zhasnutí světel nezaváhal a ujal se vedení. Jeho stájový kolega Massa se musel v prvním kole usilovně bránit útokům Fernanda Alonsa, ale Španěl cestu ke stíhání vedoucího Němce a hlavního konkurenta v boji o titul nenašel.
Za Schumacherem následoval Massa, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Raikkonen, Fisichella, Webber, de la Rosa, Coulthard, Barrichello, Villeneuve, Klien, Button, Rosberg, Liuzzi, Albers. Prvním odstoupivším jezdcem byl pak zmíněný Sato, jehož Super Aguri vypověděl službu. Vedoucí Ferrari získávalo náskok před druhým vozem stáje, se kterým Massa znovu musel odolávat tlaku rychlejšího Alonsa. Obě Toyoty držely v úvodu závodu tempo a s menším odstupem kontrolovaly své pozice za Alonsem a před Raikkonenem. Postup Rosberga ze zadních pozic se zastavil za Hondou Jensona Buttona.
O poslední bodovanou pozici spolu sváděli pěkný souboj Webber a útočící de la Rosa. Španěl sice zkusil Australana předjet ve vracečce, ale jezdec Williamsu byl i na výjezdu dostatečně rychlý pro udržení osmé pozice. Chyby na obrubnících šikany se dopustil Monteiro, který po krátkém letu vzduchem zamířil k mechanikům.
Vedoucí Alonso zamířil do boxů až ve 41. kole a bylo možno předpokládat, že se pokusí vydržet na dráze až do cíle závodu. Za Schumacherem následovali Massa (+17s), Alonso (+27), Raikkonen, R. Schumacher, Fisichella, de la Rosa, Coulthard, Heidfeld, Speed, Villeneuve, Liuzzi. Schumacher v čele závodu zvyšoval svůj náskok před Alonsem časy o více jak polovinu vteřiny na kolo lepšími.
Třetí zastávky odstartoval de la Rosa v 51. kole, jemuž stále patřila sedmá pozice před osmým Coulthardem. Také Massa, Raikkonen a M. Schumacher, který měl k dispozici před Alonsem 34 vteřin a bezpečně si své vedení udržel. Massa však propadl za úřadujícího šampiona na třetí místo. Čtvrtou pozici opanoval s minimálním náskokem R. Schumacher před Raikkonenem, následovali Fisichella, de la Rosa, Heidfeld, Coulthard, Speed, Button, Villeneuve, Klien, Liuzzi, Rosberg atd. Ze závodu definitivně odstoupil Webber, jenž svůj Williams odstavil s technickými problémy v garáži. Podobně skončil o několik kol později i Button s druhou Hondou.
Sedminásobný šampion Michael Schumacher s Ferrari znovu snížil svoji bodovou ztrátu na celkové pořadí vedoucího Alonsa, jenž však bodovou ztrátu eliminoval druhým místem po volbě jiné strategie zastávek v boxech. Zmíněnou dvojici na stupně vítězů doprovodil třetí Massa. Ralf Schumacher dokázal bezpečně uhlídat pozici před Raikkonenem a Toyota si po odstoupení Trulliho připsala další cenné body za čtvrté místo. Raikkonen skončil pátý a de la Rosa sedmý. Mezi McLareny se vklínil Fisichella s druhým Renaultem a poslední bod vybojoval Heidfeld s vozem stáje BMW Sauber.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.