Michael Schumacher suverénně zopakoval své vítězství z posledního závodu, Alonso doslova vydřel druhé místo před Massou. Nejvíce technických problémů měly japonské stáje.
Zahřívací kolo před startem nepřineslo problémy mezi favority, pouze Takuma Sato se rozjížděl s velkými těžkostmi. Držitel pole position M. Schumacher po zhasnutí světel nezaváhal a ujal se vedení. Jeho stájový kolega Massa se musel v prvním kole usilovně bránit útokům Fernanda Alonsa, ale Španěl cestu ke stíhání vedoucího Němce a hlavního konkurenta v boji o titul nenašel.
Za Schumacherem následoval Massa, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Raikkonen, Fisichella, Webber, de la Rosa, Coulthard, Barrichello, Villeneuve, Klien, Button, Rosberg, Liuzzi, Albers. Prvním odstoupivším jezdcem byl pak zmíněný Sato, jehož Super Aguri vypověděl službu. Vedoucí Ferrari získávalo náskok před druhým vozem stáje, se kterým Massa znovu musel odolávat tlaku rychlejšího Alonsa. Obě Toyoty držely v úvodu závodu tempo a s menším odstupem kontrolovaly své pozice za Alonsem a před Raikkonenem. Postup Rosberga ze zadních pozic se zastavil za Hondou Jensona Buttona.
O poslední bodovanou pozici spolu sváděli pěkný souboj Webber a útočící de la Rosa. Španěl sice zkusil Australana předjet ve vracečce, ale jezdec Williamsu byl i na výjezdu dostatečně rychlý pro udržení osmé pozice. Chyby na obrubnících šikany se dopustil Monteiro, který po krátkém letu vzduchem zamířil k mechanikům.
Vedoucí Alonso zamířil do boxů až ve 41. kole a bylo možno předpokládat, že se pokusí vydržet na dráze až do cíle závodu. Za Schumacherem následovali Massa (+17s), Alonso (+27), Raikkonen, R. Schumacher, Fisichella, de la Rosa, Coulthard, Heidfeld, Speed, Villeneuve, Liuzzi. Schumacher v čele závodu zvyšoval svůj náskok před Alonsem časy o více jak polovinu vteřiny na kolo lepšími.
Třetí zastávky odstartoval de la Rosa v 51. kole, jemuž stále patřila sedmá pozice před osmým Coulthardem. Také Massa, Raikkonen a M. Schumacher, který měl k dispozici před Alonsem 34 vteřin a bezpečně si své vedení udržel. Massa však propadl za úřadujícího šampiona na třetí místo. Čtvrtou pozici opanoval s minimálním náskokem R. Schumacher před Raikkonenem, následovali Fisichella, de la Rosa, Heidfeld, Coulthard, Speed, Button, Villeneuve, Klien, Liuzzi, Rosberg atd. Ze závodu definitivně odstoupil Webber, jenž svůj Williams odstavil s technickými problémy v garáži. Podobně skončil o několik kol později i Button s druhou Hondou.
Sedminásobný šampion Michael Schumacher s Ferrari znovu snížil svoji bodovou ztrátu na celkové pořadí vedoucího Alonsa, jenž však bodovou ztrátu eliminoval druhým místem po volbě jiné strategie zastávek v boxech. Zmíněnou dvojici na stupně vítězů doprovodil třetí Massa. Ralf Schumacher dokázal bezpečně uhlídat pozici před Raikkonenem a Toyota si po odstoupení Trulliho připsala další cenné body za čtvrté místo. Raikkonen skončil pátý a de la Rosa sedmý. Mezi McLareny se vklínil Fisichella s druhým Renaultem a poslední bod vybojoval Heidfeld s vozem stáje BMW Sauber.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.