Dnešní dramatický australský závod přinesl další vítězství Renaultu, druhý letošní triumf Alonsa, druhé místo Raikkonena, nečekané pódium Toyoty a řadu rozbitých monopostů.
Divácky jistě hodně atraktivní závod přinesl druhé letošní vítězství Fernanda Alonsa a již třetí triumf Renaultu. McLaren prokázal spolehlivost, Raikkonen rychlost a vyzrálost, Montoya naopak další chyby a musel se omlouvat svým mechanikům. Ralf Schumacher dokončil třetí, čímž ukázal, že Toyota s pneumatikami Bridgestone udělala obrovský kus práce. Nenápadný, ale účinný výkon zopakoval Heidfeld a s Villeneuvem získali potřebné body pro BMW Sauber. První letošní body přivezl se štěstím Rubens Barrichello a svého vůbec prvního bodu v kariéře se dočkal debutant Scott Speed. Honda měla s Buttonem vykročeno na vítězství a minimálně stupně vítězů, ale nekonečná série žlutých fází posouvala Buttona od čelních pozic dozadu, aby za nešťastným závodem udělala tečku stěna z plamenů…
Třetí závod sezony 2006 se připravoval ke startu za dosud nejnižší teploty, pouhých 20°C slibovalo před startem zuřivé zahřívání pneumatik pro startovní manévr a první kola závodu. Na to doplatil Juan Pablo Montoya v poslední zatáčce zaváděcího kola, který se smykem propadl na poslední pozice. Situaci McLarenu zachránily paradoxně problémy Fisichelly, jemuž zhasl motor a jezdci se následně po odložení startu vydali k dalšímu zahřívacímu kolu. Montoya se mohl propracovat zpět na své správné startovní místo.
V posledních kolech se pustil do soustředěných útoků Giancarlo Fisichella, který byl v každém kole rychlejší Jensona Buttona. Přestože Fisichellovi prostor k vydařenému útoku pilot Hondy nedal, odešel ze závodu nakonec bez jediného bodu. V předposlední zatáčce začal z motoru unikat kouř, v poslední se přidal prudký plamen a přestože se oheň brzy ztratil, Honda zůstala stát jen několik desítek metrů před cílem závodu. Poslední bodovanou pozici tak obsadil Scott Speed a připsal první bod na účet nové stáje Toro Rosso.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.