Alonso a Schumacher spolu svedli krásný souboj. McLareny zvládly závod bez potíží a v případě Raikkonena byl průjezd celým startovním polem a malá ztráta na vítěze výborným výkonem.
Hondy prokázaly svoji připravenost, bohužel na více než 20 vteřin ztráty na vítěze to v Bahrajnu nebylo a Barrichello se v závodě vytratil mimo body. Obdiv zaslouží Williams a především pak Rosberg. Klien vystoupil dost možná konečně ze stínu Coultharda. Massa se pravděpodobně připravil o dobrý výsledek vlastní chybou, podobně i Heidfeld. Tým Toro Rosso potvrdil, že s ním bude potřeba počítat, Toyota nebyla v závodě vidět vůbec a Super Aguri splnil cíl, dokončil první závod historie týmu alespoň s jedním vozem.
Podrobný popis prvního závodu letošní sezony:Slunečné počasí nebylo v den závodu tak horké, jako v průběhu dosavadního víkendu, což jistě přispělo k poměrně malému počtu technických problémů v samotném závodě. Z pitlane startoval Monteiro, jehož mechanici museli pracovat na voze po dokončení kvalifikace. Startovní manévr zvládl nejlépe Michael Schumacher, jeho týmový kolega Massa se snažil ubránit první dvě místa Ferrari před rychlým Alonsem. Španěl se nakonec nepustil do zbytečného rizika, ale zaútočil o několik zatáček později nekompromisně a vydal se stíhat vedoucího sedminásobného šampiona. Dopředu se dostal také Montoya, naopak se nedařilo Buttonovi a Heidfeldovi. Německý pilot vytočil na konci startovní rovinky hodiny, ale v závodě pokračoval. To však nebyl případ Alberse, který odstavil svůj Midland v boxech s problémy na zadním levém kole nebo převodovce. Raikkonen se probíjel závodním polem a po 4 kolech už byl na dohled Top10. Penalizaci za pozdní opuštění závodní dráhy před startem dali komisaři Idemu z týmu Super Aguri.
Za dvojicí Alonso – Schumacher následovalo duo Raikkonen – Button, poté Montoya, Webber, Klien, Coulthard, Rosberg, Liuzzi, Massa, Heidfeld, Speed, R. Schumacher, Barrichello, Trulli. Osm kol před závěrem závodu zaútočil Rosberg na Coultharda. Na základě rozdílu rychlosti na rovince a potíží Němce v zatáčkách bylo jasné, že jede s menším přítlakem, a proto se s DC přetahoval o poslední bodovanou pozici několik následujících zatáček. Startovní pole uzavíral na šestnácté pozici Sato, který musel v průběhu závodu ke svým mechanikům šestkrát.
Schumacher však nesložil zbraně, přiblížil se vedoucímu Alonsovi a pět kol před cílem zaútočil. Jezdec Renaultu však ihned zase zrychlil a více prostoru německému jezdci nedal. Pravděpodobné je, že laškování se Schumacherem si nenechal Alonso jako zábavnou vložku, ale šetřil maximálně palivo ve své nádrži.
V závěru závodu sledovali diváci netrpělivě souboj Kliena s rychlým Rosbergem. Nico však neměl konkurenci a přes pozici debutanta si počínal jako protřelý harcovník s rychlým vozem. Sedmým místem hned za týmovým kolegou Webberem ukázal oprávněnost svého angažmá v F1 a řekl si nesporně o pozornost šéfů předních stájí.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.