Tři části naděje, výzva a zachování šancí - to byla poslední kvalifikace roku 2024, v níž šlo minimálně týmům McLaren, Ferrari, Haas a Alpine o hodně, protože jak známo, postavení na startu má pro závod často důležitý význam.
Kolisavá, ale stále značná teplota (25°C vzduch / 30°C trať), lehce rostoucí vlhkost vzduchu (65 %) a vítr 6,4 km/h severozápadního směru byly kulisou k letošní poslední kvalifikaci. V rostoucím soumraku se všech dvacet pilotů shromáždilo k boji o startovní rošt pro finále ročníku 2024 -na nejměkčích pneumatikách škály C5-C3.
Q1 - 18 minutPrvní vyjel na trať Stroll, jenž měl co napravoval, stejně jak Alonso za ním - ten ovšem nasadil tvrdé pneumatiky, evidentně jen pro zaváděcí kolo; hned za nimi následovaly oba Mercedesy. Kanaďan si zapsal první čas 1:24,366. Poté už se okruh začal plnit ostatními vozy. Slušný čas zajel Pérez, ale výkon 1:23,559 mu byl kvůli překročení traťového limitu v zatáčce 1 eliminován - aby mu byl v samotném závěru Q1 opět uznán. Do čela tak šel překvapivě Sainz jr. (1:23,487) a opět hrály vysokou hru Haasy na průběžném třetím a sedmém místě - až za nimi byly oba Mercedesy.
Pět minut před koncem Q1 se vyhrnuli na trať zejména ohrožení piloti, což platilo pro oba Williamsy a Péreze plus i další méně pod tlakem. Tím se téměř ucpala výjezdová ulička a docházelo k mnoha kolizním situacím. Ale to samé i při dojezdu rychlých kol. Lawson se takhle musel doslova prodírat mezi Russellem a Hamiltonem v zatáčkách 15 a 16. Trať zjevně zrychlovala a malým šokem byl průběžně nejlepší čas Bottase (1:23,481). Nakonec ho překonal Leclerc (1:23,302) a skutečným překvapením bylo selhání Hamiltona, jemuž vyšla předpověď, že výsledek bude těsný - skončil už v první části: „To je špatné, pánové, Ježíši, komentoval svůj výkon Hamilton. Otázkou je, zda nedoplatil na Magnussenem poražený kužel v zatáčce 14 pod hotelem, jenž se mu zaklesl za přední část podvozku..
D Q2 nepostoupili: Albon, Zhou, Hamilton, Colapinto, Doohan
Q2 - 15 minutZačátek Q2 byl kvůli zmíněnému incidentu v zatáčce 14 posunut. Poté se první na Yas Marina Circuit vydal Verstappen. Po něm už to šlo ráz na ráz, ovšem ještě se zpožděním byl zaznamenán incident mezi Lawsonem a Russelem v zatáčce 14 - ovšem bez následků. Max hned prvním časem posadil laťku hodně vysoko - 1:22,998! Ostatní zaostávali, Leclerc navíc musel v zatáčce 14 vyrovnávat smyk, když dojel překážejícího Gaslyho. Verstappenovu času se dokázal přiblížit jen Norris, ztrácel přesně jednu desetinu. Poměrně vysoko se vyšplhal Cunoda (1:23,427), ale jako jeden z mála nasadil hned nové pneumatiky.
Druhé pokusy byly dalším bojem o přežití, zejména Leclerc potřeboval vzhledem ke své penalizaci co nejlepší umístění, ale prozatím trčel na desáté pozici. Byl tu ale fenomén zrychlující trati, proto bylo jasné, že se všichni pokusí vyrazit co nejpozději - leč už jsme byli svědky, co se odehrálo ve výjezdu v tunelu pod tratí. Verstappen si byl jist svou pozicí a ke druhému pokusu nenastoupil. Ostatním se ale povedlo dostat ke své šanci včas.
Magnussen svůj čas sice zlepšil, ale ne dost, zatímco Hülkenberg se posunul na druhé místo. V druhých pokusech dominovali oba piloti Ferrari, ale Leclercovi byl smazán čas 1:22,980 za porušení traťových limitů v zatáčce 1 - projel ji téměř stejně jako Pérez, ale rozhodly zřejmě milimetry. Zastoupil ho Sainz jr., časem o 5 tisícin lepším. Posledním v akci byl Bottas, jemuž se povedlo v minutě dvanácté postoupit na úkor Cunody. A jak je to všechno provázané - Péreze právě Leclercovo odečtení času zachránilo v Q3. Monačan tak mohl být dvojnásob naštvaný, zejména kvůli Gaslymu překážení...
Do Q3 nepostoupili: Cunoda, Lawson, Stroll, Leclerc, Magnussen
Q3 - 12 minutPouze Red Bully a McLareny prošly do Q3 v plném obsazení. První do poslední části vyrazil Hülkenberg, následován Pérezem, Sainzem jr. a Alonsem. Německý veterán také stanovil limit - 1:23,492, který ovšem pokořil Verstappen, i když v zatáčce 16 dostal smyk a cílovou čáru málem projel bokem - grafika hbitě spočítala, že tím přišel o 0,19 vteřiny. Pokračovalo chaotické škrtání časů - Piastri se prohřešil stejně jako Leclerc a musel oželet čas 1:22,985 - ale byl na tom prakticky identicky jako Pérez - také se stejně jako Mexičan dočkal rehabilitace a poskočil zpět na třetí místo. Bottas na první pokus rezignoval a bylo jasné, že jeho „zelená žabka“ se soustředí na jediný výjezd.
Druhé pokusy zahájil Pérez, ale poté už poněkolikáté šokoval Hülkenberg a na chvíli se prosadil do čela. Za ním však byli všichni lepší soupeři a vzápětí ho odsunuli do druhé řady Piastri, Norris a Sainz jr., ale i tak to je pro Nica obrovský úspěch. Verstappenovi závěrečné kolo nevyšlo a rozhodně se vytáhl Bottas, jenž si připsal alespoň skalp Péreze.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.