V hasnoucím sobotním dni se na trati Lusail seřadili piloti k posledním letošnímu sprintu a fanoušci si kladli otázku, zda zůstane jen u dvou vítězů, nebo jejich počet stoupne na tři. Co se týče minišampionátu této kategorie, tam už byl dávno jasno.
Nejúspěšnějším pilotem bez ohledu na výsledky dnešního sprintu je totiž Max Verstappen a ani případné selhání v posledním zkráceném závodě ho o tuto poctu nemohlo připravit. Zato o pomyslné zbylé stupně vítězů mohli usilovat hned čtyři další piloti. Všichni nasadili středně tvrdou směs s výjimkou Zhoua, jenž měl na svém Sauberu červené pneumatiky.
Na startu chyběly vozy Péreze a Colapinta - Mexičan opustil šestnácté a Argentinec poslední místo a přesunuli se do boxové uličky. Pak už se jenom čekalo, zda si Norris poradí se 450 metry, které ho dělily od první pravotočivé zatáčky a uhájí první místo. Zaspal v zaváděcím kole, ale ostrý start mu vyšel bez problémů, navíc se v první zatáčce pod Russella dostal i Piastri. Nedařilo se ani Verstappenovi, jenž mírně doplatil na Sainzovo zaváhání ve třetí zatáčce a přišel o pozici ve prospěch Hamiltona, posléze Hülkenberga i Gaslyho. Vynikající start měl i Magnussen, jenž se protáhl z 15. místa na jedenácté, naopak o pět pozic se propadl Lawson.
Russell se pokoušel dotírat na Piastriho, využíval cílové rovinky a útoky realizoval na jejím konci. Ve 3. kole se mu jeho manévr málem podařil, ale Piastri mu „zabouchl dveře“, což George komentoval „Zatočil přímo do mě!" U McLarenu pochopili, že Oscar může mít problémy, proto Lando zpomalil a poskytoval svému kolegovi možnost DRS. I přesto Russell znovu zkusil štěstí v 9. kole - se stejným výsledkem. Ve 13. okruhu se Norris trochu nechal strhnout, zajel nejrychlejší kolo a Oscar poněkud zaostal - v nájezdu do 14. kola proto Russell provedl asi nejagresivnější atak, jemuž Piastri čelil defenzivou na vnitřní stranu těsně poté, co se na ni přesunul George. Pozici uhájil a Russell až do konce nenašel žádnou další příležitost. Ba co víc, musel přihlížet, jak si pár desítek metrů před cílovou čarou piloti na oranžových vozech vyměnili pozice. Těžko říci proč...
Sainz jr. se sice v důsledku souboje Piastri-Russell dotáhl na vedoucí trojici, ale bez jakékoli šance nějak do boje zasáhnout. Leclerc se hned v prvním kole propadl za Hamiltona, ale postupně se na něj dotahoval, aby ho ve 13. kole pokořil v určitě nejdramatičtějším souboji, který se táhl od první až do páté zatáčky doslova kolo na kolo. Ovšem oba piloti, budoucí týmoví kolegové, prokázali ohleduplnost a vyšli ze souboje bez poskvrny. Že by duel o budoucí postavení ve stáji Ferrari?
Nico Hülkenberg přivezl Haasu další důležité body, zvláště se mu podařilo udržet solidní umístění, protože Verstappen si dokázal poradil pouze s Gaslym (8. kolo) a jeho další odstup k německému pilotovi zůstával konstantní. Pérez startující z boxové uličky váhal z výjezdem, takže ho ještě v exitu z boxů předjel Colapinto. Mexičan v 15. kole stavěl kvůli výměně přídě a připsal si do svého deníčku další nepovedený zářez. Jediný, kdo kromě něj ještě zaměstnal mechaniky, byl v 11. kole Zhou, jehož alternativní strategie neslavila úspěch.
Verstappena tedy můžeme nazvat mistrem sprintů, zajímavé bezesporu je, že v šesti zkrácených závodech bodovali vždy pouze tři piloti. Max a oba zástupci Ferrari, ačkoliv oni nevyhráli ani jeden - přesto je najdeme na třetí a čtvrté příčce. Druhou jim i přes odevzdané vítězství uzmul Norris.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.