V hasnoucím sobotním dni se na trati Lusail seřadili piloti k posledním letošnímu sprintu a fanoušci si kladli otázku, zda zůstane jen u dvou vítězů, nebo jejich počet stoupne na tři. Co se týče minišampionátu této kategorie, tam už byl dávno jasno.
Nejúspěšnějším pilotem bez ohledu na výsledky dnešního sprintu je totiž Max Verstappen a ani případné selhání v posledním zkráceném závodě ho o tuto poctu nemohlo připravit. Zato o pomyslné zbylé stupně vítězů mohli usilovat hned čtyři další piloti. Všichni nasadili středně tvrdou směs s výjimkou Zhoua, jenž měl na svém Sauberu červené pneumatiky.
Na startu chyběly vozy Péreze a Colapinta - Mexičan opustil šestnácté a Argentinec poslední místo a přesunuli se do boxové uličky. Pak už se jenom čekalo, zda si Norris poradí se 450 metry, které ho dělily od první pravotočivé zatáčky a uhájí první místo. Zaspal v zaváděcím kole, ale ostrý start mu vyšel bez problémů, navíc se v první zatáčce pod Russella dostal i Piastri. Nedařilo se ani Verstappenovi, jenž mírně doplatil na Sainzovo zaváhání ve třetí zatáčce a přišel o pozici ve prospěch Hamiltona, posléze Hülkenberga i Gaslyho. Vynikající start měl i Magnussen, jenž se protáhl z 15. místa na jedenácté, naopak o pět pozic se propadl Lawson.
Russell se pokoušel dotírat na Piastriho, využíval cílové rovinky a útoky realizoval na jejím konci. Ve 3. kole se mu jeho manévr málem podařil, ale Piastri mu „zabouchl dveře“, což George komentoval „Zatočil přímo do mě!" U McLarenu pochopili, že Oscar může mít problémy, proto Lando zpomalil a poskytoval svému kolegovi možnost DRS. I přesto Russell znovu zkusil štěstí v 9. kole - se stejným výsledkem. Ve 13. okruhu se Norris trochu nechal strhnout, zajel nejrychlejší kolo a Oscar poněkud zaostal - v nájezdu do 14. kola proto Russell provedl asi nejagresivnější atak, jemuž Piastri čelil defenzivou na vnitřní stranu těsně poté, co se na ni přesunul George. Pozici uhájil a Russell až do konce nenašel žádnou další příležitost. Ba co víc, musel přihlížet, jak si pár desítek metrů před cílovou čarou piloti na oranžových vozech vyměnili pozice. Těžko říci proč...
Sainz jr. se sice v důsledku souboje Piastri-Russell dotáhl na vedoucí trojici, ale bez jakékoli šance nějak do boje zasáhnout. Leclerc se hned v prvním kole propadl za Hamiltona, ale postupně se na něj dotahoval, aby ho ve 13. kole pokořil v určitě nejdramatičtějším souboji, který se táhl od první až do páté zatáčky doslova kolo na kolo. Ovšem oba piloti, budoucí týmoví kolegové, prokázali ohleduplnost a vyšli ze souboje bez poskvrny. Že by duel o budoucí postavení ve stáji Ferrari?
Nico Hülkenberg přivezl Haasu další důležité body, zvláště se mu podařilo udržet solidní umístění, protože Verstappen si dokázal poradil pouze s Gaslym (8. kolo) a jeho další odstup k německému pilotovi zůstával konstantní. Pérez startující z boxové uličky váhal z výjezdem, takže ho ještě v exitu z boxů předjel Colapinto. Mexičan v 15. kole stavěl kvůli výměně přídě a připsal si do svého deníčku další nepovedený zářez. Jediný, kdo kromě něj ještě zaměstnal mechaniky, byl v 11. kole Zhou, jehož alternativní strategie neslavila úspěch.
Verstappena tedy můžeme nazvat mistrem sprintů, zajímavé bezesporu je, že v šesti zkrácených závodech bodovali vždy pouze tři piloti. Max a oba zástupci Ferrari, ačkoliv oni nevyhráli ani jeden - přesto je najdeme na třetí a čtvrté příčce. Druhou jim i přes odevzdané vítězství uzmul Norris.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.