Jak se povede generálka na Grand Prix na přežívajícím, ale atmosférou hypnotickém okruhu Interlagos zaměstnávalo hodně fanoušků F1. Především se asi většina tázala, jaké týmové kejkle McLaren - dle očekávání a logicky - předvede.
Jen několik mráčků na jasné obloze bylo předzvěstí, že tentokrát se piloti případného deště obávat nemusejí. Startovní pole si obulo bez výjimky středně tvrdou směs, délka sprintu 24 kol ostatně nepředpokládala (jak tomu bývá) žádné zastávky. Nabito bylo v boxech, neboť oba Astony a Zhou se seřadili za sebou na výjezdu z boxové uličky. Špatná kvalifikace jim umožnila bez větší újmy zasáhnout do vozů a obětovat sprint následným částem závodního víkendu.
Start proběhl bez větších dramat, Verstappen v první zatáčce při útoku na Leclerca zablokoval levé přední kolo, ale soubojům byla vyhrazena spíš druhá polovina startovního roštu, kde zaváhal Albon a udělal místo oběma Haasům. Čelo se neměnilo, jen čtveřice Piastri - Norris - Leclerc - Verstappen jela v sevřené sestavě a postupně se vzdalovala druhému Ferrari, na nějž zase ztrácel Russell. Zpočátku byly McLareny mírně vzdálené Charlesovi a Maxovi, ale Norris postupně začal ztrácet nervy a od pátého kola neustále vysílal na boxovou uličku své nároky: „Jsem blízko“ (5. kolo), „Nevím, co tu předvádíme, o něčem jsme snad mluvili“ (7. kolo). V osmém mu boxová zídka odpověděla: „Dělej to co máš!“, na což Lando reagoval: „No jasně“.
Právě v těchto pasážích se Leclerc a Verstappen přiblížili na dosah DRS, zatímco Norris na Piastriho ztrácel více než vteřinu. Proto dostal v 9. kole pokyn, aby ho Norrisovi opět poskytl. V 16. kole pak hoši v oranžových vozech dostali zprávu, že divadelní představení vygraduje v posledním kole, kdy si pozice vymění.
Jenže Verstappen se odmítl vzdát - chvilku to vypadalo, že mu Leclerc poodjede, ale nakonec to byl Monačan, jenž ztratil kontakt s vedoucí dvojicí a Verstappen na něj na rovnice před zatáčkou 4 úspěšně zaútočil. Na Norrise sice ztrácel kolem 1,6 vteřiny, ale ještě mu do cíle chybělo šest kol. Všechno nakonec rozhodl defekt Nico Hülkenberga - ve 21. kole zastavil svůj Haas u okraje zatáčky 10 a u McLarenu na poslední chvíli stihli vyměnit pozice - ve 22. kole, dá se říci že hned jak McLaren svůj manévr dokončil, spustilo vedení virtuální safety car. Až v té chvíli se ke stojícímu vozu rozeběhli komisaři. Nakonec dokázali odtlačit Haas za svodidla, ale VSC skončil po nájezdu do posledního kola - Verstappen měl už jenom jedinou příležitost před zatáčkou 4, ale Piastri brzdil o chloupek později a Maxe před sebe nepustil. Dluh za Maďarsko byl splacen. Tedy možná... nejspíš... snad.
Sainz jr., Russell a Gasly odjeli klidný sprint, jenom francouzský pilot v samém závěru čelil náporu finišujícího Péreze, ale tomu nejspíš chyběl právě čas strávený za VSC. To lehce ovlivnilo boj o poslední body. V tomto směru vyzněl zajímavě duel Lawsona s Pérezem. Mexičan postupně předjel Albona (3. kolo), Bearmana (11.), v 17. kole podnikl na Liama první útok, ale v ,S do Senna' probrzdil a byl příliš široký. Podruhé se mu útok vydařil ve 20. kole a finiš podtrhl nejrychlejším časem na kolo. Bearman se držel tři čtvrtiny závodu, ale v závěru jeho výkonnost lehce poklesla. Učinil tak místo Hamiltonovi, jenž se probudil až v samotném závěru. Po startu klesl na 14. pozici a z té se začal hrabat až pět kol před cílem, kdy zdolal Colapinta (19. kolo), Hülkenberga (20.) a konečně Bearmana (21.).
Norris si připsal další dva body k dobru a je otázka, zda se podobná strategie přenese i do závodu. Kvalifikace ve večerních hodinách našeho času leccos napoví. Dovolte ještě jednu malou perličku - bez ohledu na výsledek posledního sprintu v Kataru se Verstappen stal neoficiálním mistrem světa ve sprintu. Dnešní výsledek mu dal jistotu, že i kdyby v posledním zkráceném závodě nedojel, nikdo už ho bodově nemůže předstihnout. Je to samozřejmě informace jen pro zajímavost, na vývoj šampionátu má patřičný vliv jen co se přísunu bodů týče.
Verstappen mimo stupně vítězůPo závodě došlo k prošetření možného porušení pravidel během jízdy v režimu VSC. Podle dostupných informací se Max Verstappen dostal ve 23. kole před zatáčkou 4 částí vozu na úroveň minipostu Oscara Piastriho. Po prozkoumání dostupných dat byl holandský pilot penalizován 5 trestnými vteřinami, což ho posunulo na 4. místo za Charlese Leclerca. Verstappen má navíc trestný bod ve své závodní licenci - v současné době jich má na svém kontě sedm.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.