SPIELBERG - SPRINT; Bouřlivé publikum a 103,632 kilometrů před dvaceti piloty - první evropský sprint nabízel s ohledem na vyrovnávající se síly mezi Verstappenem a McLareny strhující bitvu. Nakonec k ní opravdu došlo, ale výsledek vlastně zůstal téměř stejný.
Opět vládlo velmi teplé počasí, dokonce meteorologové naměřili víc než včera - 29°C, technici na trati zase získali hodnotu 43°C. Predikce deště - 0%, predikce karambolu v první zatáčce - 100 %. Všichni piloti nazuli středně tvrdou směs, včetně Alexe Albona, jenž po úpravách na svém voze startoval z pit-lane.
Startovní procedura napoprvé nevyšla, rozblikala se červená světla a piloti absolvovali druhé zahřívací kolo, čímž se sprint o jeden okruh zkrátil, takže je nečekalo ani sto závodních kilometrů (přesně 99,312). Verstappen ubránil, sice těsně, svou první pozici, ale okamžitě čelil nájezdu dvou McLarenů. Norris po povolení DRS útočil hlavně na druhé zóně DRS a v zatáčce Schoßgold (T4). V pátém kole to vypadalo, že jeho snaha dojde odměny: po výjezdu z třetí zatáčky Remus se dostal před Maxe a navíc měl ještě k dispozici DRS, ale Holanďan mu dokázal odpovědět a ještě před Schloßgold byl opět vpředu. Ba co víc, Norris měl po boku Piastriho a ten týmový souboj v zatáčce Rauch rozhodl ve svůj prospěch.
Verstappen v 10. kole ujel Piastrimu natolik, že Australan neměl k dispozici DRS. Od 15. kola se v jeho zrcátkách začal opět zvětšovat Norris a v posledních pěti kolech se dotáhl ke svému kolegovi na dosah. Oscar však dokázal eliminovat jakékoli nebezpečí a Lando si vlastně po celou dobu nevytvořil náznak většího ataku.
Russell ještě prvním kole přepustil pozici Sainzovi jr., ale zakrátko se sjela dohromady kombinace Ferrari-Mercedes-Mercedes-Ferrari. Leclerc totiž skvěle odstartoval a dostal se přes oba piloty Alpine; krátce poté, co se jeho kolega dostal před Russella, pokořil Monačan Péreze. Až do osmého kola dokázal Španěl odolávat Russellovi, ale ten si v 8. kole na rovince mezi zatáčkami Remus a Schloßgold vzal svou pozici zpět. V závěru se pak čekalo, zda si dokáže poradit Hamilton se Sainzem jr., k němuž se dostal opravdu na dostřel, ale v posledních dvou kolech viditelně polevil, takže pořadí už se neměnilo.
Pérez jel na poslední bodované pozici osamělý závod bez ambice ohrozit piloty před sebou a s dostatečným náskokem před čtveřicí Magnussen, Stroll a oba vozy Alpine. Stroll se před Francouze dostal ve druhém kole a i když Kevina mocně stíhal, ten neudělal jedinou chybu. O to dramatičtější byl interní duel Ocona a Gaslyho, mnohdy na pověstné ostří nože, aby se ale výsledek nezměnil.
Jediné drama si připravil v předposledním kole Hülkenberg - při nájezdu do zatáčky Remus šel příliš pozdě na brzdy - Alonsa sice předjel, ale dostal se mimo vrchol zatáčky a Alonso musel chtě nechtě za ním po jeho boku. Nico se dokázal vrátit na trať před Ricciardem, jenž se díky tomuto manévru dostal přes Alonsa. Ještě před koncem závodu komisaři uvedli, že tento incident budou vyšetřovat jako "vytlačení z trati".
Velká šance McLarenu tak zůstala nevyužita, navíc postupem přibývajících kol sprintu začaly oba vozy mírně ztrácet. Finální krok je ještě třeba učinit.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.