SPIELBERG - SPRINT; Bouřlivé publikum a 103,632 kilometrů před dvaceti piloty - první evropský sprint nabízel s ohledem na vyrovnávající se síly mezi Verstappenem a McLareny strhující bitvu. Nakonec k ní opravdu došlo, ale výsledek vlastně zůstal téměř stejný.
Opět vládlo velmi teplé počasí, dokonce meteorologové naměřili víc než včera - 29°C, technici na trati zase získali hodnotu 43°C. Predikce deště - 0%, predikce karambolu v první zatáčce - 100 %. Všichni piloti nazuli středně tvrdou směs, včetně Alexe Albona, jenž po úpravách na svém voze startoval z pit-lane.
Startovní procedura napoprvé nevyšla, rozblikala se červená světla a piloti absolvovali druhé zahřívací kolo, čímž se sprint o jeden okruh zkrátil, takže je nečekalo ani sto závodních kilometrů (přesně 99,312). Verstappen ubránil, sice těsně, svou první pozici, ale okamžitě čelil nájezdu dvou McLarenů. Norris po povolení DRS útočil hlavně na druhé zóně DRS a v zatáčce Schoßgold (T4). V pátém kole to vypadalo, že jeho snaha dojde odměny: po výjezdu z třetí zatáčky Remus se dostal před Maxe a navíc měl ještě k dispozici DRS, ale Holanďan mu dokázal odpovědět a ještě před Schloßgold byl opět vpředu. Ba co víc, Norris měl po boku Piastriho a ten týmový souboj v zatáčce Rauch rozhodl ve svůj prospěch.
Verstappen v 10. kole ujel Piastrimu natolik, že Australan neměl k dispozici DRS. Od 15. kola se v jeho zrcátkách začal opět zvětšovat Norris a v posledních pěti kolech se dotáhl ke svému kolegovi na dosah. Oscar však dokázal eliminovat jakékoli nebezpečí a Lando si vlastně po celou dobu nevytvořil náznak většího ataku.
Russell ještě prvním kole přepustil pozici Sainzovi jr., ale zakrátko se sjela dohromady kombinace Ferrari-Mercedes-Mercedes-Ferrari. Leclerc totiž skvěle odstartoval a dostal se přes oba piloty Alpine; krátce poté, co se jeho kolega dostal před Russella, pokořil Monačan Péreze. Až do osmého kola dokázal Španěl odolávat Russellovi, ale ten si v 8. kole na rovince mezi zatáčkami Remus a Schloßgold vzal svou pozici zpět. V závěru se pak čekalo, zda si dokáže poradit Hamilton se Sainzem jr., k němuž se dostal opravdu na dostřel, ale v posledních dvou kolech viditelně polevil, takže pořadí už se neměnilo.
Pérez jel na poslední bodované pozici osamělý závod bez ambice ohrozit piloty před sebou a s dostatečným náskokem před čtveřicí Magnussen, Stroll a oba vozy Alpine. Stroll se před Francouze dostal ve druhém kole a i když Kevina mocně stíhal, ten neudělal jedinou chybu. O to dramatičtější byl interní duel Ocona a Gaslyho, mnohdy na pověstné ostří nože, aby se ale výsledek nezměnil.
Jediné drama si připravil v předposledním kole Hülkenberg - při nájezdu do zatáčky Remus šel příliš pozdě na brzdy - Alonsa sice předjel, ale dostal se mimo vrchol zatáčky a Alonso musel chtě nechtě za ním po jeho boku. Nico se dokázal vrátit na trať před Ricciardem, jenž se díky tomuto manévru dostal přes Alonsa. Ještě před koncem závodu komisaři uvedli, že tento incident budou vyšetřovat jako "vytlačení z trati".
Velká šance McLarenu tak zůstala nevyužita, navíc postupem přibývajících kol sprintu začaly oba vozy mírně ztrácet. Finální krok je ještě třeba učinit.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.