První sprint v novém víkendovém formátu zpočátku mohl vypadat dramaticky, ale nakonec se stal - jako letos tradičně - kořistí bezkonkurenčního Verstappena. Britskou radost nenaplnil Norris, jehož šance klesly až příliš brzy.
Oproti včerejší kvalifikaci bylo nad šanghajskou tratí jasno, teploty se pohybovaly v intenci jako v předchozích případech (20°C / 29°C, 68 % vlhkost a prakticky bezvětří - 1,9 km/h). S ohledem na stokilometrovou vzdálenost se nečekaly žádné zastávky v boxech, proto s jedinou výjimkou nasadilo celé startovní pole středně tvrdou směs, pouze Russell vsadil na měkké pneumatiky.
Hamilton dobře odstartoval a dostal se po bok Norrise, jemuž v první dlouhé zatáčce poněkud podklouzl vůz, dostal se až za krajnici a propadl se na sedmé místo. Tím přišel o jakékoli šance vybojovat si premiérové vítězství v jakékoli závodní formě. Hamilton držel vedení před Verstappenem, jenž si stěžoval na problémy s baterií, ale pozvolna se blížil k Alonsovi - v 7. kole ho bez větších potíží předjel v zatáce 14 a mílovými kroky stahoval vedoucího Lewise. Jestliže měl pilot Mercedesu na začátku 8. kola náskok 1,685 vteřiny, pomohl Verstappenovi probrzděním ve čtrnácté zatáčce a v následujícím kole ho Holanďan na stejném místě bez problémů předjel. A v dalším kole už si vypracoval odstup 1,835 vteřiny!
Pozornost se tak přenesla na bitvu o třetí místo, která se táhla pět kol. Sainz jr. usilovně naháněl svého slavnějšího krajana - Alonso si v zatáčkovité pasáži vždy dokázal vypracovat mírný náskok, takže i přes DRS dokázal svou pozici bránit. Sainz jr. se proto v 16. kole rozhodl pro změnu taktiky a zaútočil už v zatáčce 5. Oba vozy jely bok po boku, v "sedmičce" se lehce dotkly, čehož dokázal využít Pérez (jehož tvrdě atakoval Leclerc) a prosmýkl se přes oba vozy. Alonso se po následujícím útoku Leclerca propadl až na 6. místo a bezprostředně poté hlásil poškození jedné z předních pneumatik, takže se propadl až na chvost startovního pole a na konci předposledního kola mu bylo nařízeno, aby monopost odstavil.
Bitva ale ještě pokračovala - Leclerc využil situace a v zatáčce 14 (ještě v 16. kole) na týmového kolegu zaútočil. Došlo k dalšímu lehkému ťukanci, ale Monačan nakonec uspěl a Sainz jr. byl rád, že v posledním kole uchránil svůj post před dotírajícím Norrisem.
Piastri z této skupiny poněkud odpadl a v závěru musel obhajovat svou příčku před finišujícím Russellem. Georgeovi risk s měkkou směsí vyšel: ve 2. kole zdolal Bottase, kolo poté Magnussena a k lítosti domácího publika i Zhoua (9. kolo). Číňan si vedl opravdu výborně s jedinou malou chybou na začátku závodu, kdy ve stejné zatáčce udělal podobnou chybu jako Norris, aniž by však přišel o své pořadí.
Na startu si ještě Stroll stěžoval, že ho Hülkenberg vytlačil mimo trať, ale komisaři tento incident nepovažovali za přestupek proti pravidlům. Nico se však postupně propadal a stěžoval si na nulový přítlak. Vzhledem k tomu, že se pozornost soustředila na tvrdou bitvu mezi 3. a 6. místem poněkud unikly další duely na počátku druhé desítky, ale protože se body dostávají jen za osm míst, nakonec byly zaznamenány pouze dva nebo tři duely, například mezi Bottasem a Ricciardem a Strollem s Gaslym. Leclerc si po dojezdu stěžoval na příliš tvrdý týmový boj a naznačil, že bude potřeba si uvnitř týmu pohovořit.
Verstappen opět dokázal svou neuvěřitelnou převahu, protože během deseti kol dokázal Hamiltonovi nadělit vždy vteřinu na okruh - je ovšem také otázka, zda Lewis už jen nekontroloval situaci, protože bitva za jeho zády snižovala soupeřům možnost ho dostihnout.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.