První sprint v novém víkendovém formátu zpočátku mohl vypadat dramaticky, ale nakonec se stal - jako letos tradičně - kořistí bezkonkurenčního Verstappena. Britskou radost nenaplnil Norris, jehož šance klesly až příliš brzy.
Oproti včerejší kvalifikaci bylo nad šanghajskou tratí jasno, teploty se pohybovaly v intenci jako v předchozích případech (20°C / 29°C, 68 % vlhkost a prakticky bezvětří - 1,9 km/h). S ohledem na stokilometrovou vzdálenost se nečekaly žádné zastávky v boxech, proto s jedinou výjimkou nasadilo celé startovní pole středně tvrdou směs, pouze Russell vsadil na měkké pneumatiky.
Hamilton dobře odstartoval a dostal se po bok Norrise, jemuž v první dlouhé zatáčce poněkud podklouzl vůz, dostal se až za krajnici a propadl se na sedmé místo. Tím přišel o jakékoli šance vybojovat si premiérové vítězství v jakékoli závodní formě. Hamilton držel vedení před Verstappenem, jenž si stěžoval na problémy s baterií, ale pozvolna se blížil k Alonsovi - v 7. kole ho bez větších potíží předjel v zatáce 14 a mílovými kroky stahoval vedoucího Lewise. Jestliže měl pilot Mercedesu na začátku 8. kola náskok 1,685 vteřiny, pomohl Verstappenovi probrzděním ve čtrnácté zatáčce a v následujícím kole ho Holanďan na stejném místě bez problémů předjel. A v dalším kole už si vypracoval odstup 1,835 vteřiny!
Pozornost se tak přenesla na bitvu o třetí místo, která se táhla pět kol. Sainz jr. usilovně naháněl svého slavnějšího krajana - Alonso si v zatáčkovité pasáži vždy dokázal vypracovat mírný náskok, takže i přes DRS dokázal svou pozici bránit. Sainz jr. se proto v 16. kole rozhodl pro změnu taktiky a zaútočil už v zatáčce 5. Oba vozy jely bok po boku, v "sedmičce" se lehce dotkly, čehož dokázal využít Pérez (jehož tvrdě atakoval Leclerc) a prosmýkl se přes oba vozy. Alonso se po následujícím útoku Leclerca propadl až na 6. místo a bezprostředně poté hlásil poškození jedné z předních pneumatik, takže se propadl až na chvost startovního pole a na konci předposledního kola mu bylo nařízeno, aby monopost odstavil.
Bitva ale ještě pokračovala - Leclerc využil situace a v zatáčce 14 (ještě v 16. kole) na týmového kolegu zaútočil. Došlo k dalšímu lehkému ťukanci, ale Monačan nakonec uspěl a Sainz jr. byl rád, že v posledním kole uchránil svůj post před dotírajícím Norrisem.
Piastri z této skupiny poněkud odpadl a v závěru musel obhajovat svou příčku před finišujícím Russellem. Georgeovi risk s měkkou směsí vyšel: ve 2. kole zdolal Bottase, kolo poté Magnussena a k lítosti domácího publika i Zhoua (9. kolo). Číňan si vedl opravdu výborně s jedinou malou chybou na začátku závodu, kdy ve stejné zatáčce udělal podobnou chybu jako Norris, aniž by však přišel o své pořadí.
Na startu si ještě Stroll stěžoval, že ho Hülkenberg vytlačil mimo trať, ale komisaři tento incident nepovažovali za přestupek proti pravidlům. Nico se však postupně propadal a stěžoval si na nulový přítlak. Vzhledem k tomu, že se pozornost soustředila na tvrdou bitvu mezi 3. a 6. místem poněkud unikly další duely na počátku druhé desítky, ale protože se body dostávají jen za osm míst, nakonec byly zaznamenány pouze dva nebo tři duely, například mezi Bottasem a Ricciardem a Strollem s Gaslym. Leclerc si po dojezdu stěžoval na příliš tvrdý týmový boj a naznačil, že bude potřeba si uvnitř týmu pohovořit.
Verstappen opět dokázal svou neuvěřitelnou převahu, protože během deseti kol dokázal Hamiltonovi nadělit vždy vteřinu na okruh - je ovšem také otázka, zda Lewis už jen nekontroloval situaci, protože bitva za jeho zády snižovala soupeřům možnost ho dostihnout.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.