V 17:00 našeho času začal 75. ročník F1 naostro - bojem o startovní pozice na trati Sakhir. Z předchozích tréninků nešlo tak docela jasně vypozorovat, kdo by mohl být favoritem, vždyť v každém z nich vyhrál někdo jiný a výsledky byly značně proměnlivé.
Trať oproti tréninku poněkud ochladla, navíc dalo vedení závodu jasně najevo, že bude podstatně přísněji posuzovat porušování traťových limitů. Týká se to především zatáčky 4.
Q1 - 18 minutKvalifikaci zahájily oba vozy Ferrari a Alpine - ovšem Gasly se stal první obětí zmíněných limitů - jeho výkon 1:32,434 mu byl odebrán. Prozatím se v čele ocitl Sainz jr. (1:31,208), na nějž Leclerc ztrácel 0,058 vt.
Ferrari si pospíšilo i s druhými pokusy a Sainz jr. se opět vrátil do čela (1:29,909). Na chvostu byli nadále Ocon s Gaslym, ale překvapivě se k nim blížil i Hamilton. Většina startovního pole si druhými pokusy vylepšila své časy, ale u pětky "sestupujících" ani to nestačilo. Zhou a Sargeant své pokusy zhatili jezdeckými chybami - Američan před zatáčkou 10 a Číňan v samotném závěru. Ještě před začátkem druhé části kvalifikace se objevila zpráva, že Russell je vyšetřován pro nedostatečnou rychlosta posléze bylo upřesněno, že incident bude posouzen až po skončení kvalifikace.
Do Q2 nepostoupili: Zhou, Bottas, Sargeant, Ocon, Gasly
Q2 - 15 minutDo druhé části vyrazily Haasy následované McLareny a první čas stanovil Magnussen - 1:31,170, ale nebylo mu to nic platné, protože kvůli limitům v zatáčkách 5 a 7 se i tady škrtalo. Red Bully tentokrát jely na jistotu - Verstappen se dostal do čela výkonem 1:29,374 a ten považoval za dostatečný. U Péreze (1:29,932) už to tak jisté nebylo a Mexičan nakonec mohl být rád, že si Cunoda nebyl v posledním pokusu nezlepšil čas - jako jediný z dvanáctky jezdců. I tak ztrácel na Sergia 0,197 vt.
Tentokrát vévodil poli Leclerc, jemuž se povedlo vytáhnout skvělý výkon 1:29,165! Jak už bylo řečeno, Red Bully odpočívaly, ale Verstappen s ohledem na předchozí a budoucí události by tento čas nejspíš nepřekonal. Při porovnání sektorů bylo zřejmé, že Ferrari je rychlejší v zatáčkovitých úsecích, Red Bull dominoval na rovinkách.
Do Q3 nepostoupili: Cunoda, Stroll, Albon, Ricciardo, Magnussen
Q3 - 12 minutOpět na trať vyrazili jako první piloti McLarenu, napětí v boxech málem vedlo ke kolizi Verstappena s Russellem, když se Brit málem vřítil Holanďanovi do cesty. Maxe to ovšem nijak nepoznamenalo - stanovil maximum 1:29,421 a na dohled se mu dostal pouze Leclerc (1:29,480). Z devítky pilotů se pod 1:30,0 dostali ještě Sainz jr., Russell a Norris. Russell si stěžoval na nějaké potíže v zatáčce 6, ale výsledný čas to nejspíš zásadně neovlivnilo.
Alonso si počkal na volnou trať a když se celá smečka chystala k druhým pokusům, zajel své jediné rychlé kolo. Těžko říci, zda vydělal či prodělal, protože prakticky všechny výsledky v závěru kvalifikace byly lepší - jedinou výjimkou byl Nico Hülkenberg, jenž časem 1:30,616 své maximum nepřekonal. Zajímavé také je, že Leclercův čas z Q2 se Verstappenovi zdolat nepodařilo, nicméně pole-position uhájil. Poslední měřený čas zajel Pérez, ale i přes vylepšení se opět ztrácí uprostřed TOP 10.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.