V 17:00 našeho času začal 75. ročník F1 naostro - bojem o startovní pozice na trati Sakhir. Z předchozích tréninků nešlo tak docela jasně vypozorovat, kdo by mohl být favoritem, vždyť v každém z nich vyhrál někdo jiný a výsledky byly značně proměnlivé.
Trať oproti tréninku poněkud ochladla, navíc dalo vedení závodu jasně najevo, že bude podstatně přísněji posuzovat porušování traťových limitů. Týká se to především zatáčky 4.
Q1 - 18 minutKvalifikaci zahájily oba vozy Ferrari a Alpine - ovšem Gasly se stal první obětí zmíněných limitů - jeho výkon 1:32,434 mu byl odebrán. Prozatím se v čele ocitl Sainz jr. (1:31,208), na nějž Leclerc ztrácel 0,058 vt.
Ferrari si pospíšilo i s druhými pokusy a Sainz jr. se opět vrátil do čela (1:29,909). Na chvostu byli nadále Ocon s Gaslym, ale překvapivě se k nim blížil i Hamilton. Většina startovního pole si druhými pokusy vylepšila své časy, ale u pětky "sestupujících" ani to nestačilo. Zhou a Sargeant své pokusy zhatili jezdeckými chybami - Američan před zatáčkou 10 a Číňan v samotném závěru. Ještě před začátkem druhé části kvalifikace se objevila zpráva, že Russell je vyšetřován pro nedostatečnou rychlosta posléze bylo upřesněno, že incident bude posouzen až po skončení kvalifikace.
Do Q2 nepostoupili: Zhou, Bottas, Sargeant, Ocon, Gasly
Q2 - 15 minutDo druhé části vyrazily Haasy následované McLareny a první čas stanovil Magnussen - 1:31,170, ale nebylo mu to nic platné, protože kvůli limitům v zatáčkách 5 a 7 se i tady škrtalo. Red Bully tentokrát jely na jistotu - Verstappen se dostal do čela výkonem 1:29,374 a ten považoval za dostatečný. U Péreze (1:29,932) už to tak jisté nebylo a Mexičan nakonec mohl být rád, že si Cunoda nebyl v posledním pokusu nezlepšil čas - jako jediný z dvanáctky jezdců. I tak ztrácel na Sergia 0,197 vt.
Tentokrát vévodil poli Leclerc, jemuž se povedlo vytáhnout skvělý výkon 1:29,165! Jak už bylo řečeno, Red Bully odpočívaly, ale Verstappen s ohledem na předchozí a budoucí události by tento čas nejspíš nepřekonal. Při porovnání sektorů bylo zřejmé, že Ferrari je rychlejší v zatáčkovitých úsecích, Red Bull dominoval na rovinkách.
Do Q3 nepostoupili: Cunoda, Stroll, Albon, Ricciardo, Magnussen
Q3 - 12 minutOpět na trať vyrazili jako první piloti McLarenu, napětí v boxech málem vedlo ke kolizi Verstappena s Russellem, když se Brit málem vřítil Holanďanovi do cesty. Maxe to ovšem nijak nepoznamenalo - stanovil maximum 1:29,421 a na dohled se mu dostal pouze Leclerc (1:29,480). Z devítky pilotů se pod 1:30,0 dostali ještě Sainz jr., Russell a Norris. Russell si stěžoval na nějaké potíže v zatáčce 6, ale výsledný čas to nejspíš zásadně neovlivnilo.
Alonso si počkal na volnou trať a když se celá smečka chystala k druhým pokusům, zajel své jediné rychlé kolo. Těžko říci, zda vydělal či prodělal, protože prakticky všechny výsledky v závěru kvalifikace byly lepší - jedinou výjimkou byl Nico Hülkenberg, jenž časem 1:30,616 své maximum nepřekonal. Zajímavé také je, že Leclercův čas z Q2 se Verstappenovi zdolat nepodařilo, nicméně pole-position uhájil. Poslední měřený čas zajel Pérez, ale i přes vylepšení se opět ztrácí uprostřed TOP 10.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.