Oba Red Bully v první řadě, dal se očekávat tuhý souboj o interní pozici v týmu. Nechybělo mnoho a všechno dopadlo velmi negativně. Nakonec se ale okolnosti uklidnily a Max Verstappen prosvištěl Red Bull Ringem bez větších potíží.
Piloti se seřadili na startu s pneumatikami do přechodných podmínek - nad rakouskou tratí lehce poprchávalo a bylo zřejmé, že jet na slicks by byl hazard. Bottas byl jediný, kdo si hodlal vyzkoušet jízdu na bezprofilových pneumatikách, ale po zaváděcím kole pokorně zamířil do boxů k výměně.
Pérezovi se povedl start a přestože ho Verstappen tlačil k pravému okraji trati, první zatáčku projel na čele. Ovšem v dlouhé pasáži k zatáčce Remus už si Holanďan začal nárokovat první pozici a Pérez ho téměř vytlačil na trávník. Další souboj v obávané "trojce" se nesl v širokém nájezdu Maxově, na který musel Sergio reagovat a propadl se za Hülkenberga, jenž dokázal mistrně využít jeho zpomalení. Na tento duel doplatil i Norris, jenž se z třetího místa propadl až na desáté.
Verstappen se pozvolna vzdaloval Hülkenbergovi, jehož Haas na osychající trati skončil jako snadná potrava pro soupeře. Pérez ho zdolal v kole dvanáctém, Sainz hned v dalším okruhu. A pokud v té době činil rozdíl mezi Hülkenbergem a Strollem sedm vteřin, o dvě kola později už to byly pouhé dvě.
Startovní pole nadále kroužilo na zelených pneu, ale bylo zřejmé, že intenzita deště klesá - dokazovaly to nejrychlejší kola Verstappena: V druhém zajel čas 1:18,498, v polovině závodu už byl o čtyři vteřiny rychlejší (1:14,506). Nabízela se tak možnost přejít na suché pneumatiky, ale vedoucí pětici se celkem pochopitelně nechtělo. Nakonec se odhodlal Russell (16. kolo), jehož následoval Piastri (17.) a po něm pětice Hülkenberg, Hamilton, Sargean, De Vries a Zhou (18.) a dvojice Leclerc a Albon (19.). Že to nebylo špatné řešení, prokázal Russell okamžitě nejrychlejším kolem lepším o vteřinu a půl a dobýváním pozic.
Ukázalo se však, že čelo je příliš vzdálené - Russell si dokázal poradit s Gaslym, Norrisem a na cílové čáře tlačil na Ocona, aby mu další bod utekl o nicotných 0,009 vteřiny. Do hry se vrátil také Hülkenberg, jenž kosmickou rychlostí stáhl Norrise (23. kolo) a v nájezdu do posledního si "podal" Ocona. Atraktivně působil i souboj dvojice Stroll - Alonso, tentokrát se Španěl nehodlal držet zpátky, ale na svého mladšího kolegu nevyzrál. A to si oba mohli gratulovat, že Nicovi chybělo pár metrů k tomu, aby předjel i je...
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.