Oba Red Bully v první řadě, dal se očekávat tuhý souboj o interní pozici v týmu. Nechybělo mnoho a všechno dopadlo velmi negativně. Nakonec se ale okolnosti uklidnily a Max Verstappen prosvištěl Red Bull Ringem bez větších potíží.
Piloti se seřadili na startu s pneumatikami do přechodných podmínek - nad rakouskou tratí lehce poprchávalo a bylo zřejmé, že jet na slicks by byl hazard. Bottas byl jediný, kdo si hodlal vyzkoušet jízdu na bezprofilových pneumatikách, ale po zaváděcím kole pokorně zamířil do boxů k výměně.
Pérezovi se povedl start a přestože ho Verstappen tlačil k pravému okraji trati, první zatáčku projel na čele. Ovšem v dlouhé pasáži k zatáčce Remus už si Holanďan začal nárokovat první pozici a Pérez ho téměř vytlačil na trávník. Další souboj v obávané "trojce" se nesl v širokém nájezdu Maxově, na který musel Sergio reagovat a propadl se za Hülkenberga, jenž dokázal mistrně využít jeho zpomalení. Na tento duel doplatil i Norris, jenž se z třetího místa propadl až na desáté.
Verstappen se pozvolna vzdaloval Hülkenbergovi, jehož Haas na osychající trati skončil jako snadná potrava pro soupeře. Pérez ho zdolal v kole dvanáctém, Sainz hned v dalším okruhu. A pokud v té době činil rozdíl mezi Hülkenbergem a Strollem sedm vteřin, o dvě kola později už to byly pouhé dvě.
Startovní pole nadále kroužilo na zelených pneu, ale bylo zřejmé, že intenzita deště klesá - dokazovaly to nejrychlejší kola Verstappena: V druhém zajel čas 1:18,498, v polovině závodu už byl o čtyři vteřiny rychlejší (1:14,506). Nabízela se tak možnost přejít na suché pneumatiky, ale vedoucí pětici se celkem pochopitelně nechtělo. Nakonec se odhodlal Russell (16. kolo), jehož následoval Piastri (17.) a po něm pětice Hülkenberg, Hamilton, Sargean, De Vries a Zhou (18.) a dvojice Leclerc a Albon (19.). Že to nebylo špatné řešení, prokázal Russell okamžitě nejrychlejším kolem lepším o vteřinu a půl a dobýváním pozic.
Ukázalo se však, že čelo je příliš vzdálené - Russell si dokázal poradit s Gaslym, Norrisem a na cílové čáře tlačil na Ocona, aby mu další bod utekl o nicotných 0,009 vteřiny. Do hry se vrátil také Hülkenberg, jenž kosmickou rychlostí stáhl Norrise (23. kolo) a v nájezdu do posledního si "podal" Ocona. Atraktivně působil i souboj dvojice Stroll - Alonso, tentokrát se Španěl nehodlal držet zpátky, ale na svého mladšího kolegu nevyzrál. A to si oba mohli gratulovat, že Nicovi chybělo pár metrů k tomu, aby předjel i je...
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.