GP Brazílie sice skončila drtivým double stáje McLaren, když zvítězil zaslouženě Montoya před Raikkonenem, ale ústředním bodem byla korunovace nejmladšího šampiona Formule 1 v její historii.
Tiago Monteiro zamířil hned po zahřívacím kole do boxů a spolu s Villeneuvem startovali z pitlane. Alonso neponechal Montoyovi šanci a svoji první pozici si udržel. Raketový start předvedl Kimi Raikkonen a Fisichella mu dokázal vzdorovat jen ve třech zatáčkách. Lišácky využil souboje i M. Schumacher. Start se naopak vůbec nepodařil Buttonovi, který klesl až za němcovo Ferrari. Hned v prvním kole byl ale povolán safety car po kolizi ve druhé polovině startovního pole, do které byli zapleteni oba jezdci Williamsu a David Coulthard ze stáje Red Bull. RB1 byl sevřen do kleští Grove a roztočený Pizzonia narazil následně do Webbera. Všichni tři ze závodu odstoupili.
Po restartu zaútočil hned za první šikanou Montoya na vedoucího Španěla, který se však nepouštěl pochopitelně do přílišného rizika a jezdec McLarenu vybojoval vedoucí pozici. Fisichella naopak vrátil předjetí jezdci Ferrari a pořadí bylo po úvodní startovním dramatu a žluté fázi následující: Montoya, Alonso, Raikkonen, Fisichella, M. Schumacher, Button, Klien, Barrichello, R. Schumacher a Massa uzavíral Top10.
Dvanáct kol před cílem si dojel pro poslední díl paliva Kimi Raikkonen a zařadil se na výjezdu těsně za Montoyu s druhým McLarenem. Následoval třetí Alonso, M. Schumacher, Fisichella, Barrichello, Button, R. Schumacher, Klien, Sato, Massa, Villeneuve.
Grand Prix Brazílie sice skončila drtivým double stáje McLaren, když zvítězil zaslouženě Montoya před Raikkonenem, ale ústředním bodem byla korunovace nejmladšího šampiona Formule 1 v její dlouhé historii. Fernando Alonso sebral rekord Emersonu Fittipaldimu a korunu krále F1 Michaelovi Schumacherovi. V nečekaně dobrém světle se ukázalo Ferrari, když úřadující šampion skončil těsně pod stupni vítězů a Barrichello v jeho domácím závodě o dvě pozice hůře. Button a BAR nezopakovali úspěch z kvalifikace a podobně i Klien, který se po spolehlivém výkonu bodů nakonec nedočkal.
GP Brazílie 2005, výsledné pořadí závodu
Průběžné pořadí jezdců
Průběžné pořadí týmů
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.