Lotus zveřejnil několik zajímavých čísel, které se týkají jeho nového monopostu E23.
0 - čas v sekundách, který trvá převodovce při změně převodu (při řazení nikdy nepřichází o pohon)
0,04 - o kolik sekund E23 zrychlí v každém kole díky klesající hmotnosti v důsledku spalování paliva (není při tom brána v potaz degradace pneumatik)
1,6 - čas (v sekundách), který E23 potřebuje ke zpomalení ze 100 km/h až do zastavení
1,7 - nejrychlejší zastávka (v sekundách) zaznamenaná během závodu s výměnou jedné pneumatiky
2,8 - průměrný čas, který posádce v boxech zabere výměna všech čtyř kol a pneumatik
4 - počet pohonných jednotek určených pro každého jezdce v sezóně 2015
4,9 - kolik sekund E23 potřebuje pro zrychlení z 0 na 200 km/h
6 - počet závodů v řadě za sebou, které musí zvládnout převodovka (mezi nimi nemůže být vyměněná bez penalizace v podobě odsunu o 5 míst na roštu)
8 - počet rychlostí pro jízdu vpřed + 1 zpátečka (počet převodů u převodovky E23)
12 - váha zadní pneumatiky Pirelli v kg (včetně ráfku)
15 - počet hodin, které 12 mechanikům zabere kompletní přestavba vozu na dráze
19,5 - průměrný tlak pneumatiky v F1 (v psi)
30 - váha pilotovy hlavy a přilby v kg při maximálním brzdění 4,5 G (jako plný kufr)
42 - počet otáček pneumatiky za sekundu, když E23 jede rychlostí 300 km/h
60 - množství vody v litrech, které za sekundu rozptýlí mokrá pneumatika Pirelli při rychlosti 300 km/h
87,75 - nárazová energie v kilojoulech, kterou musí vydržet nos vozu při nárazovém testu FIA (stejném množství energie by bylo zapotřebí pro zastavení čtyřtunového slona pohybujícího se směrem k vám rychlostí 24 km/h).
90 - provozní teplota pneumatik Pirelli ve stupních Celsia.
Lotus E23 na okruhu v Jerezu (foto: Lotus F1 Team)
102 - tlak v kg vyvinutý na okraj předního křídla při testu ohebnosti FIA - nesmí se přitom prohnout o více než 10 mm
220 - tlak v barech, při kterém funguje hydraulický systém vozu (u silničního vozu se pohybuje kolem 1,8 baru)
702 - minimální suchá hmotnost vozu v kg
1 100 - teplota výfukových plynů ve stupních Celsia při plném plynu
1 200 - teplota (v °C), kterou může dosáhnout brzdový kotouč během závodu
2 500 - počet změn převodových rychlostí, které musí piloti průměrně učinit během velké ceny
30 000 - počet individuálních dílů, ze kterých se skládá každý vůz E23
125 000 - maximální rotační rychlost MGU-H (v ot/min)
250 000 - množství hodin přepočtených na jednoho člověka, které byly věnovány konstrukci E23
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.