Lotus zveřejnil několik zajímavých čísel, které se týkají jeho nového monopostu E23.
0 - čas v sekundách, který trvá převodovce při změně převodu (při řazení nikdy nepřichází o pohon)
0,04 - o kolik sekund E23 zrychlí v každém kole díky klesající hmotnosti v důsledku spalování paliva (není při tom brána v potaz degradace pneumatik)
1,6 - čas (v sekundách), který E23 potřebuje ke zpomalení ze 100 km/h až do zastavení
1,7 - nejrychlejší zastávka (v sekundách) zaznamenaná během závodu s výměnou jedné pneumatiky
2,8 - průměrný čas, který posádce v boxech zabere výměna všech čtyř kol a pneumatik
4 - počet pohonných jednotek určených pro každého jezdce v sezóně 2015
4,9 - kolik sekund E23 potřebuje pro zrychlení z 0 na 200 km/h
6 - počet závodů v řadě za sebou, které musí zvládnout převodovka (mezi nimi nemůže být vyměněná bez penalizace v podobě odsunu o 5 míst na roštu)
8 - počet rychlostí pro jízdu vpřed + 1 zpátečka (počet převodů u převodovky E23)
12 - váha zadní pneumatiky Pirelli v kg (včetně ráfku)
15 - počet hodin, které 12 mechanikům zabere kompletní přestavba vozu na dráze
19,5 - průměrný tlak pneumatiky v F1 (v psi)
30 - váha pilotovy hlavy a přilby v kg při maximálním brzdění 4,5 G (jako plný kufr)
42 - počet otáček pneumatiky za sekundu, když E23 jede rychlostí 300 km/h
60 - množství vody v litrech, které za sekundu rozptýlí mokrá pneumatika Pirelli při rychlosti 300 km/h
87,75 - nárazová energie v kilojoulech, kterou musí vydržet nos vozu při nárazovém testu FIA (stejném množství energie by bylo zapotřebí pro zastavení čtyřtunového slona pohybujícího se směrem k vám rychlostí 24 km/h).
90 - provozní teplota pneumatik Pirelli ve stupních Celsia.
Lotus E23 na okruhu v Jerezu (foto: Lotus F1 Team)
102 - tlak v kg vyvinutý na okraj předního křídla při testu ohebnosti FIA - nesmí se přitom prohnout o více než 10 mm
220 - tlak v barech, při kterém funguje hydraulický systém vozu (u silničního vozu se pohybuje kolem 1,8 baru)
702 - minimální suchá hmotnost vozu v kg
1 100 - teplota výfukových plynů ve stupních Celsia při plném plynu
1 200 - teplota (v °C), kterou může dosáhnout brzdový kotouč během závodu
2 500 - počet změn převodových rychlostí, které musí piloti průměrně učinit během velké ceny
30 000 - počet individuálních dílů, ze kterých se skládá každý vůz E23
125 000 - maximální rotační rychlost MGU-H (v ot/min)
250 000 - množství hodin přepočtených na jednoho člověka, které byly věnovány konstrukci E23
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.