Lotus zveřejnil několik zajímavých čísel, které se týkají jeho nového monopostu E23.
0 - čas v sekundách, který trvá převodovce při změně převodu (při řazení nikdy nepřichází o pohon)
0,04 - o kolik sekund E23 zrychlí v každém kole díky klesající hmotnosti v důsledku spalování paliva (není při tom brána v potaz degradace pneumatik)
1,6 - čas (v sekundách), který E23 potřebuje ke zpomalení ze 100 km/h až do zastavení
1,7 - nejrychlejší zastávka (v sekundách) zaznamenaná během závodu s výměnou jedné pneumatiky
2,8 - průměrný čas, který posádce v boxech zabere výměna všech čtyř kol a pneumatik
4 - počet pohonných jednotek určených pro každého jezdce v sezóně 2015
4,9 - kolik sekund E23 potřebuje pro zrychlení z 0 na 200 km/h
6 - počet závodů v řadě za sebou, které musí zvládnout převodovka (mezi nimi nemůže být vyměněná bez penalizace v podobě odsunu o 5 míst na roštu)
8 - počet rychlostí pro jízdu vpřed + 1 zpátečka (počet převodů u převodovky E23)
12 - váha zadní pneumatiky Pirelli v kg (včetně ráfku)
15 - počet hodin, které 12 mechanikům zabere kompletní přestavba vozu na dráze
19,5 - průměrný tlak pneumatiky v F1 (v psi)
30 - váha pilotovy hlavy a přilby v kg při maximálním brzdění 4,5 G (jako plný kufr)
42 - počet otáček pneumatiky za sekundu, když E23 jede rychlostí 300 km/h
60 - množství vody v litrech, které za sekundu rozptýlí mokrá pneumatika Pirelli při rychlosti 300 km/h
87,75 - nárazová energie v kilojoulech, kterou musí vydržet nos vozu při nárazovém testu FIA (stejném množství energie by bylo zapotřebí pro zastavení čtyřtunového slona pohybujícího se směrem k vám rychlostí 24 km/h).
90 - provozní teplota pneumatik Pirelli ve stupních Celsia.
Lotus E23 na okruhu v Jerezu (foto: Lotus F1 Team)
102 - tlak v kg vyvinutý na okraj předního křídla při testu ohebnosti FIA - nesmí se přitom prohnout o více než 10 mm
220 - tlak v barech, při kterém funguje hydraulický systém vozu (u silničního vozu se pohybuje kolem 1,8 baru)
702 - minimální suchá hmotnost vozu v kg
1 100 - teplota výfukových plynů ve stupních Celsia při plném plynu
1 200 - teplota (v °C), kterou může dosáhnout brzdový kotouč během závodu
2 500 - počet změn převodových rychlostí, které musí piloti průměrně učinit během velké ceny
30 000 - počet individuálních dílů, ze kterých se skládá každý vůz E23
125 000 - maximální rotační rychlost MGU-H (v ot/min)
250 000 - množství hodin přepočtených na jednoho člověka, které byly věnovány konstrukci E23
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.