Pojďme se prostřednictvím detailních fotografií podívat blíže na poslední dílo Force Indie. Opět si ho porovnáme s loňským vozem a shrneme si jeho obecné technické specifikace, které tým zveřejnil.
Na novém voze, který příjemně překvapil svým řešením bočnic a propracováním různých detailů, pracovalo v oddělení designu kolem 60 lidí a aerodynamice se věnoval stejný počet osob.
Představené tříprvkové přední křídlo je nové a vychází z loňské filozofie Red Bullu, kterou na závěr sezóny 2011 kopírovalo i Ferrari - štěrbina v hlavním profilu, klapka skládající se z jednoho prvku, jednoduché bočnice s výřezem a horní kaskáda. Zadní křídlo s DRS mechanismem připomíná loňské řešení.
Nos s hrbem podobným jako u Ferrari na své špičce nese po stranách kamery, jejichž tvar ve formě křídla slouží k směrování vzduchu směrem k zadní části. Zavěšení vpředu je push-rod, vzadu pull-rod, přepracování doznaly i brzdové kanálky. Force India letos nahradí dodavatele brzdového materiálu: Carbone Industrie střídá Brembo.
Podobně jako u Caterhamu se změnil ochranný oblouk nad hlavou pilota, který byl loni rozdělený na dvě stejné části. Jeden otvor pro přívod vzduchu k motoru nyní spočívá na čtyřech pilířích.
Bočnice jsou vpředu podseknuté a směrem k zádi se neobvykle zužují, přičemž jejich vzdálenost od monopostu v horní i dolní části zůstává stejná. Toto zajímavé řešení se snaží zoptimalizovat obtékání k difuzoru i spodní části zadního křídla (beam-wing) obsahující výřez, nad kterým je v centrální části patrné 15 cm široké křidélko, které týmy často přidávaly zejména v Monaku. Má nahradit přítlak ztracený v důsledku zákazu výfukových difuzorů.
Koncovky vzhůru směřujících výfuků jsou dobře viditelné.
Srovnání s loňským vozem VJM04
Obecné technické specifikace- šasi z kompozitů z uhlíkových vláken s předepsanými zylonovými bezpečnostními panely- hliníkové těhlice s rameny závěsů z uhlíkových kompozitů, trackrod a pushrod (vpředu) / pull-rod (vzadu), v šasi umístěné torzní pružiny, tlumiče a příslušenství zkrutného stabilizátoru
- rozvor: 3 500 mm- rozchod předních kol: 1 480 mm- rozchod zadních kol: 1440 mm- celková výška: 950 mm- celková délka: 5100 mm- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota, dle pravidel)
- kola: BBS litá dle specifikací Force India- dodavatel motorů: Mercedes AMG High Performance Powertrains, V8 2,4 l- KERS: Mercedes AMG High Performance Powertrains- převodovka: 7rychlostní poloautomatická převodovka McLaren Racing, e-shift- maziva: Mobil 1- svíčky: NGK- spojka: uhlíková AP Racing- pneumatiky: Pirelli- brzdový systém: AP Racing- brzdový materiál: Brembo (loni Carbone Industrie)- tlumiče: Penske
Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.