Caterham CT01: Technické specifikace

Caterham CT01
Caterham CT01, foto: Caterham F1 Team
Petr Hlawiczka 26. ledna 2012 21:45
Sdílej:

Jak vypadají obecné technické specifikace nového monopostu CT 01, které dnes zveřejnil Caterham?

Monopost jsem popisoval již ve včerejším článku. Pozornost vzbudil především škaredý nos, jehož přední část je jakoby z jiného vozu - kvůli pravidlům se nachází o 75 mm níže. Zároveň je plytčí, snaží se dostat maximální množství vzduchu o vysoké energii proudícího od předního křídla k náběžné hraně spodní části podlahy.

Celkově je design CT01 mnohem agresivnější. Loni Red Bull u vozu RB7 zaujal velmi úzkými bočnicemi, ty nyní kopíruje Caterham. Vše nasvědčuje velmi dobré integraci KERSu a vysoké uspořádanosti dílů pod kapotou. Zmenšení letos umožňuje zákaz foukání, které zvyšovalo spotřebu - palivové nádrže proto budou moci být o něco menší.

Přední křídlo je jednoduché, pochází z loňského vozu. Do prvního závodu v Melbourne se zde dočkáme změny. Patrné je posunutí jeho nosníků více dozadu. Na zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích - loni Caterham vůz představoval i s DRS.

Přepracován byl také ochranný oblouk, který bzl loni u vozu T128 rozdělený na dva vstupy, podobně jako Mercedes MGP W01. Nyní je otvor pro přívod vzduchu k motoru podstatně menší - menší odpor bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku.

Kryt motoru se vzadu k převodovce plynule zužuje, nejsou v něm viditelné žádné chladící otvory. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, těžko zatím říci, jak vysoko bude nasměrováno proudění horkých výfukových plynů. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, které je hodně podobné Red Bull - není divu, když je uchyceno ke stejné převodovce. Přední zavěšení využívá push-rod.

Krom převodovky od Red Bullu tým odebírá také hydraulické systémy a KERS. Osmiválcový motor RS27-2012 pochází z dílen Renault Sport F1. 

Rozměry

Rozvor: přes 3 000 mmCelková délka: přibližně 5 mCelková výška: 950 mm

Motor: Renault V8 RS27-2012

Materiál šasi: uhlíková vláknaPřední zavěšení: push-rod, uhlíková vláknaZadní zavěšení: pull-rod, uhlíková vláknaTlumiče: Penske & Multimatic

Řízení: Caterham F1 TeamPřevodovka: Red Bull TechnologyKERS: Red Bull TechnologySpojka: AP

BrzdyKotouče: Carbone Industrie nebo HitcoTřmeny: APDestičky: Carbone Industrie nebo Hitco

Chladicí systém (radiátory, výměníky tepla): Caterham F1 TeamVybavení kokpitu: MESBezpečnostní pásy: SchrothVolant: Caterham F1 TeamSedačka: Caterham F1 Team

Hasicí systém: FEVKola: BBS dle specifikace týmu Caterham F1 TeamPalivová nádrž: ATLDodavatel paliva: TotalDodavatel maziva: různí

 

Srovnání s loňským vozem Lotus T128

Boční pohled

Isometrické srovnání

Srovnání zepředu

© Foto: Caterham F1

Loňský článek s představením Lotusu T128: zde.

Stalo se