Caterham CT01: Technické specifikace

Caterham CT01
Caterham CT01, foto: Caterham F1 Team
Petr Hlawiczka 26. ledna 2012 21:45
Sdílej:

Jak vypadají obecné technické specifikace nového monopostu CT 01, které dnes zveřejnil Caterham?

Monopost jsem popisoval již ve včerejším článku. Pozornost vzbudil především škaredý nos, jehož přední část je jakoby z jiného vozu - kvůli pravidlům se nachází o 75 mm níže. Zároveň je plytčí, snaží se dostat maximální množství vzduchu o vysoké energii proudícího od předního křídla k náběžné hraně spodní části podlahy.

Celkově je design CT01 mnohem agresivnější. Loni Red Bull u vozu RB7 zaujal velmi úzkými bočnicemi, ty nyní kopíruje Caterham. Vše nasvědčuje velmi dobré integraci KERSu a vysoké uspořádanosti dílů pod kapotou. Zmenšení letos umožňuje zákaz foukání, které zvyšovalo spotřebu - palivové nádrže proto budou moci být o něco menší.

Přední křídlo je jednoduché, pochází z loňského vozu. Do prvního závodu v Melbourne se zde dočkáme změny. Patrné je posunutí jeho nosníků více dozadu. Na zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích - loni Caterham vůz představoval i s DRS.

Přepracován byl také ochranný oblouk, který bzl loni u vozu T128 rozdělený na dva vstupy, podobně jako Mercedes MGP W01. Nyní je otvor pro přívod vzduchu k motoru podstatně menší - menší odpor bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku.

Kryt motoru se vzadu k převodovce plynule zužuje, nejsou v něm viditelné žádné chladící otvory. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, těžko zatím říci, jak vysoko bude nasměrováno proudění horkých výfukových plynů. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, které je hodně podobné Red Bull - není divu, když je uchyceno ke stejné převodovce. Přední zavěšení využívá push-rod.

Krom převodovky od Red Bullu tým odebírá také hydraulické systémy a KERS. Osmiválcový motor RS27-2012 pochází z dílen Renault Sport F1. 

Rozměry

Rozvor: přes 3 000 mmCelková délka: přibližně 5 mCelková výška: 950 mm

Motor: Renault V8 RS27-2012

Materiál šasi: uhlíková vláknaPřední zavěšení: push-rod, uhlíková vláknaZadní zavěšení: pull-rod, uhlíková vláknaTlumiče: Penske & Multimatic

Řízení: Caterham F1 TeamPřevodovka: Red Bull TechnologyKERS: Red Bull TechnologySpojka: AP

BrzdyKotouče: Carbone Industrie nebo HitcoTřmeny: APDestičky: Carbone Industrie nebo Hitco

Chladicí systém (radiátory, výměníky tepla): Caterham F1 TeamVybavení kokpitu: MESBezpečnostní pásy: SchrothVolant: Caterham F1 TeamSedačka: Caterham F1 Team

Hasicí systém: FEVKola: BBS dle specifikace týmu Caterham F1 TeamPalivová nádrž: ATLDodavatel paliva: TotalDodavatel maziva: různí

 

Srovnání s loňským vozem Lotus T128

Boční pohled

Isometrické srovnání

Srovnání zepředu

© Foto: Caterham F1

Loňský článek s představením Lotusu T128: zde.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton u Ferrari.

Hamilton končí s klidem a jde do boje. Ferrari mu nedá nic zadarmo a Leclerc bude tvrdým soupeřem

Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.

Novinky
Max Verstappen během Velké ceny Itálie 2024

Red Bull o úpravách zadního křídla Maxe Verstappena pro letošní rok

Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory  zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.

Novinky
Wurz, Alex

Wurz kritizuje přísné tresty za nadávky: „Chce to zdravý rozum!

Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.

Novinky
George Russell v zádově v Austrálii

Organizátoři VC Austrálie předělají po loňských nehodách určité úseky tratě

Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.