Týmy při vývoji nového vozu mají obvykle dvě možnosti: buď začít od píky s čistým listem papíru s využitím radikálních a revolučních konceptů, nebo rozvíjet loňský model a postupně jej vylepšovat. Nový vůz F150 sice vychází z loňského F10, v mnohém mu je podobný, přesto však obsahuje některé zcela nové věci.
Zvednutá přední část monopostu a nosJak se očekávalo, F150 má úplně nový nos: je mnohem vyšší a plošší než u F10. Šasi je výše již v oblasti kokpitu, což bude pro piloty o něco méně pohodlné. Efektivnější aerodynamika tohoto řešení však má vykompenzovat i o něco vyšší těžiště.
Nos již není vykrojen tak hluboce do U a směrem ke špičce se rozšiřuje pro lepší proudění vzduchu pod nosem. Tvar pilířů, jež nesou přední křídlo, pomáhají efektivněji směrovat proudění vzduchu.
Bočnice
Bočnice jsou objemnější a směrem ke kokpitu o něco vyšší, vzadu méně vyříznuté – vše kvůli zavedení systému KERS a jeho komponent, které se musely vlézt dovnitř.Přední otvory v bočnicích
F150 má otvory čtvercové, což preferoval zejména McLaren. U F10 byly více zaoblené (čtvrtina kruhu). Jsou také umístěny výše nad podlahou, aby nebylo příliš narušováno proudění v jejich spodní části.
V otvorech jsou umístěny chladiče motoru (radiátory). Každoročním trendem je postupné snižování těchto otvorů kvůli zmenšení aerodynamického odporu. Toho může být dosahováno i přepracování proudění uvnitř až po výstupní otvory a změnou samotných radiátorů uvnitř, k čemuž došlo kvůli opětovnému zavedení KERSu i letos.
Kryt motoru
Pravidla pro rok 2011 již neumožňují kryty motoru ve tvaru žraločí ploutve. Kryt má nyní hrb a je protažen až k zadním kolům, což zvyšuje jeho efektivitu při čelně proudícím vzduchu. Vzadu jsou podél této ploutve uprostřed otvory, aby mohl horký vzduch proudit směrem ke křídlu (beam wing) nad difuzorem.Airbox
Horní otvor pro vstup vzduchu je kulatější a o něco objemnější, aby dovnitř mohlo proudit více vzduchu ke chlazení komponent KERSu. Pod hlavním otvorem těsně za hlavou pilota je menší obdélníkový otvor k dodatečnému chlazení. Zdá se, že řešení za hlavou pilota není příliš dobře tvarováno s ohledem na kladený odpor a je možné, že Ferrari sáhne k úpravám této části na začátku sezóny 2011.
Zrcátka
Zrcátka jsou připevněna těsně ke kokpitu a jsou pod nimi také drobná křidélka, která rozdělují proud vzduchu do předních otvorů v bočnicích a nad ně.
Přední část podlahy
Běžnou praktikou při prezentacích je, že tým na autu nechá některé staré prvky, jako například u F150 přední ktídlo, přední část podlahy či vertikální prvky pod nosem pro usměrňování proudění vzduchu. Snaží se tak ostatním zamezit v rychlém kopírování svých řešení. V této oblasti se během předsezónního testování a nejpozději v prvním závodě dočkáme nových prvků. K žádným významnějším změnám v této oblasti nedošlo. Splitter zůstává v podstatě stejný, stejně jako deflektory pod nosem, které pomáhají k lepšímu směrování vzduchu pod vozem.Přední zavěšení
Další obrovskou změnu, kterou si vyžádalo zvednutí nosu, je geometrie předního zavěšení, ve spodní části bez kýlu. Řídící tyč (viz zelená šipka) je umístěna o něco níže než horní závěs kvůli ovladatelnosti. To, že není zakomponována do jednoho ramene, však bude klást o něco vyšší odpor.
Kola
U letošních ráfků byl zachován loňský inovativní design.Zadní část
U F150 bylo zachováno zadní zavěšení typu push-rod (č. 4), bez ohledu na úspěchy, které loni i předloni slavil Red Bull s pull-rodem. Zavěšení je však zcela přepracováno. Rameno zavěšení bylo posunuto více dopředu, aby nebylo tolik vystavováno vlivu horkých výfukových plynů.
Výfuky jsou dole u podlahy (č. 1), horké plyny budou i letos proudit přes difuzor a pomáhat zvýšit jeho přítlak. Přepracovaný je brzdový systém (č. 2), v křidélku nad difuzorem (beam wing) je v povoleném pásmu drobný výřez. Nové je uchycení zadního křídla pouze na jeden pilíř (č. 6), naopak zatím chybí otvory v podlaze před zadními koly, které jsme vídavali loni.
Ve vnitřní části kol se můžeme setkat s několika křidélky. Jejich účelem je zvyšovat přítlak na zadní poloose.
Zadní křídlo
Novinkou, kterou poprvé umožňují pravidla, je nastavitelné zadní křídlo, které má pilotům usnadnit předjíždění. U F150 je uchyceno na jediném pilíři, který také obsahuje mechanismus pro zvedání horní klapky. Bočnice sahají až k difuzoru, mnohem níže než loni, aby snížily tubulence vznikající rotací zadních kol - to totiž negativně ovlivňují výkonnost difuzoru.
Difuzor
Difuzor je kvůli novým pravidlům opět pouze jednopatrový. Týmy v této oblasti usilovně pracují, aby získali zpět co nejvíce ztraceného přítlaku, který poskytovali dvou- či třípatrové difuzory. Zdá se být oddělený od zadní struktury a je snad kvůli zpevnění uchycen dvěma lanky.
Motor, KERS
Pro KERS letos platí stejná pravidla jako v roce 2009. Vývoj však pokročil, a tak bude zařízení vyvíjené společnosti Magneti Marelli mnohem lehčí a kompaktnější než u vozu F60. Podle Alda Costy je však stále příliš velký a na této oblasti bude třeba zapracovat. Instalace KERSu se také liší, protože baterie jsou nyní umístěny pod palivovou nádrží a nikoliv pod pilotem. Nové umístění i tvarování baterií by mělo snížit těžiště a částečně tak kompenzovat jeho zvýšení v důsledku vyššího nosu.
Vývoj motorů je sice zmražený, Ferrari přesto v rámci pravidel provedlo některé změny. Hlavní se týká změny pneumatického ovládání ventilů, s čímž měla Scuderia na počátku sezóny 2010 jisté problémy.
Instalace KERSu si také vyžádala jisté změny v přední části motoru, v napojení na pohonné ústrojí, novou klikovou křídel a drobné úpravy na chladícím a mazacím systému motoru.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.