Ferrari po představení velkých změn ve Valencii přivezlo další úpravy na Silverstone. Co se v Anglii na voze změnilo?
Ferrari pracovalo na vývoji svého vozu, seč mohlo, leč díky neuvěřitelné smůle na výraznější bodový zisk ve Valencii ani v Silverstone nedosáhlo. Z Velké ceny Británie si neodvezlo dokonce ani bod, přestože výkonnost vozu F10 se evidentně zlepšila, o čemž ostatně svědčí nejen nejrychlejší kola v závodě, která se nesla v režii obou pilotů Scuderie.
Co se změnilo po Valencii?
1. Nové trojité přední křídlo2. Testována verze zadního křídla bez F-kanálu – oba piloti se však rozhodli pro jízdu s F-kanálem3. Přepracovaná zadní zavěšení i na Alonsově voze (ve Valencii pouze u Massy)4. Nové prodloužené výfuky5. Menší přední i zadní brzdové kanálky
Přední křídlo
Ferrari v Silverstone konečně nasadilo nové přední křídlo se třemi klapkami. Horní kaskáda ani bočnice se však nezměnily. Jednalo se teprve o pátou verzi předního křídla od slavnostního představení vozu.
Zadní křídlo
Alonso s Massou během volných tréninků zkoušeli zadní křídlo bez systému pro oddělování proudů vzduchu, nakonec se ale oba rozhodli pro verzi s F-kanálem. Obě verze však měly přepracované bočnice s pěti výřezy různých délek. Předchozí bočnice jich měly také pět, byly však mírně zakulacené.
Křídlo z Valencie (vlevo) a ze Silverstone (vpravo)
Výfuky u podlahy, jejichž horké plyny proudí k difuzoru
Během tréninků Ferrari nasadilo výfuky s výřezem na jejich zakončení, aby docházelo k silnější interakci horkých plynů s proudem vzduchu na zádi monopostu, který se tam dostává od spodní strany bočnic.
Původní a prodloužené výfuky (vpravo)
Tato verze byla později nahrazena prodlouženým vyústěním výfuků směrem dozadu, aby se dostával větší objem horkých plynů k difuzoru. S ní nastoupili také do závodu.
Původní a vyříznuté výfuky (vpravo)
Obě řešení – vyříznuté a prodloužené výfuky - představují nejextrémnější verze původního návrhu pro menší a silnou interakci s difuzorem.
Brzdové kanálky
Došlo ke zmenšení předních i zadních brzdových kanálku, protože Silverstone není na brzdy a jejich chlazení tak náročný.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.