Ferrari po představení velkých změn ve Valencii přivezlo další úpravy na Silverstone. Co se v Anglii na voze změnilo?
Ferrari pracovalo na vývoji svého vozu, seč mohlo, leč díky neuvěřitelné smůle na výraznější bodový zisk ve Valencii ani v Silverstone nedosáhlo. Z Velké ceny Británie si neodvezlo dokonce ani bod, přestože výkonnost vozu F10 se evidentně zlepšila, o čemž ostatně svědčí nejen nejrychlejší kola v závodě, která se nesla v režii obou pilotů Scuderie.
Co se změnilo po Valencii?
1. Nové trojité přední křídlo2. Testována verze zadního křídla bez F-kanálu – oba piloti se však rozhodli pro jízdu s F-kanálem3. Přepracovaná zadní zavěšení i na Alonsově voze (ve Valencii pouze u Massy)4. Nové prodloužené výfuky5. Menší přední i zadní brzdové kanálky
Přední křídlo
Ferrari v Silverstone konečně nasadilo nové přední křídlo se třemi klapkami. Horní kaskáda ani bočnice se však nezměnily. Jednalo se teprve o pátou verzi předního křídla od slavnostního představení vozu.
Zadní křídlo
Alonso s Massou během volných tréninků zkoušeli zadní křídlo bez systému pro oddělování proudů vzduchu, nakonec se ale oba rozhodli pro verzi s F-kanálem. Obě verze však měly přepracované bočnice s pěti výřezy různých délek. Předchozí bočnice jich měly také pět, byly však mírně zakulacené.
Křídlo z Valencie (vlevo) a ze Silverstone (vpravo)
Výfuky u podlahy, jejichž horké plyny proudí k difuzoru
Během tréninků Ferrari nasadilo výfuky s výřezem na jejich zakončení, aby docházelo k silnější interakci horkých plynů s proudem vzduchu na zádi monopostu, který se tam dostává od spodní strany bočnic.
Původní a prodloužené výfuky (vpravo)
Tato verze byla později nahrazena prodlouženým vyústěním výfuků směrem dozadu, aby se dostával větší objem horkých plynů k difuzoru. S ní nastoupili také do závodu.
Původní a vyříznuté výfuky (vpravo)
Obě řešení – vyříznuté a prodloužené výfuky - představují nejextrémnější verze původního návrhu pro menší a silnou interakci s difuzorem.
Brzdové kanálky
Došlo ke zmenšení předních i zadních brzdových kanálku, protože Silverstone není na brzdy a jejich chlazení tak náročný.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.