Ferrari po představení velkých změn ve Valencii přivezlo další úpravy na Silverstone. Co se v Anglii na voze změnilo?
Ferrari pracovalo na vývoji svého vozu, seč mohlo, leč díky neuvěřitelné smůle na výraznější bodový zisk ve Valencii ani v Silverstone nedosáhlo. Z Velké ceny Británie si neodvezlo dokonce ani bod, přestože výkonnost vozu F10 se evidentně zlepšila, o čemž ostatně svědčí nejen nejrychlejší kola v závodě, která se nesla v režii obou pilotů Scuderie.
Co se změnilo po Valencii?
1. Nové trojité přední křídlo2. Testována verze zadního křídla bez F-kanálu – oba piloti se však rozhodli pro jízdu s F-kanálem3. Přepracovaná zadní zavěšení i na Alonsově voze (ve Valencii pouze u Massy)4. Nové prodloužené výfuky5. Menší přední i zadní brzdové kanálky
Přední křídlo
Ferrari v Silverstone konečně nasadilo nové přední křídlo se třemi klapkami. Horní kaskáda ani bočnice se však nezměnily. Jednalo se teprve o pátou verzi předního křídla od slavnostního představení vozu.
Zadní křídlo
Alonso s Massou během volných tréninků zkoušeli zadní křídlo bez systému pro oddělování proudů vzduchu, nakonec se ale oba rozhodli pro verzi s F-kanálem. Obě verze však měly přepracované bočnice s pěti výřezy různých délek. Předchozí bočnice jich měly také pět, byly však mírně zakulacené.
Křídlo z Valencie (vlevo) a ze Silverstone (vpravo)
Výfuky u podlahy, jejichž horké plyny proudí k difuzoru
Během tréninků Ferrari nasadilo výfuky s výřezem na jejich zakončení, aby docházelo k silnější interakci horkých plynů s proudem vzduchu na zádi monopostu, který se tam dostává od spodní strany bočnic.
Původní a prodloužené výfuky (vpravo)
Tato verze byla později nahrazena prodlouženým vyústěním výfuků směrem dozadu, aby se dostával větší objem horkých plynů k difuzoru. S ní nastoupili také do závodu.
Původní a vyříznuté výfuky (vpravo)
Obě řešení – vyříznuté a prodloužené výfuky - představují nejextrémnější verze původního návrhu pro menší a silnou interakci s difuzorem.
Brzdové kanálky
Došlo ke zmenšení předních i zadních brzdových kanálku, protože Silverstone není na brzdy a jejich chlazení tak náročný.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.