Asijské proměny McLarenu MP4-25

McLaren
McLaren, foto: McLaren
Michalis K. , Petr Hlawiczka 19. června 2010 20:15
Sdílej:

V dnešním technicky zaměřeném článku se ohlédneme zpět za tím, jak se měnil monopost McLaren MP4-25 během závodních víkendu v Malajsii a v Číně.

Malajsie - Změny na voze po Austrálii

1. Chladící výřez v bočnici na obou stranách (ne pouze na pravé jako v Melbourne)2. Žebrování pouze na levé straně kokpitu3. Symetrická kapotáž kolem výfuku místo asymetrické4. Drobné úpravy difuzoru5. Úprava podlahy pod nosem6. Nové prvky zavěšení pro zlepšení výkonnosti v kvalifikaci, které usnadňují nastavení světlé výšky

McLaren přivezl do Malajsie pár nových dílů a obzvlášť dbal na to, aby pokryl nároky monopostů na chlazení. Silný motor Mercedes společně s F-kanálem daly McLarenu na dlouhých sepangských rovinkách doslova křídla – MP4-25 dominoval maximálním dosahovaným rychlostem.

V Sepangu také britská stáj nasadila novou jednodušší podlahu, které chybí boční okraje.

Difuzor

Malajsie

Čína

Upravený difuzor v Sepangu obsahoval užší mezipatro (1) kvůli zvýšení podtlaku a přepracované zakončení přesahující části mezipatra (2), které umožnili lepší cirkulaci vzduchu poblíž vnitřní části zadních kol.

 

Čína - Změny na voze po Malajsii

1. Zrušeno žebrování na levé straně kokpitu2. Výřez v bočnici pouze na levé straně3. Asymetrická kapotáž v oblasti výfuků

Zadní kapotážV Číně tým z Wokingu zkoušel symetrickou záď, nakonec se ale rozhodl závodit s asymetrickou konfigurací podobnou jako v Melbourne – se zvětšeným otvorem kolem levého výfuku.

Verze z tréninků (vlevo), závodní verze (uprostřed) a pro srovnání starší z Malajsie (vpravo)

K čemu je taková asymetrie dobrá? Většina elektroniky vozu MP4-25 a olejové čerpadlo se totiž nacházejí uvnitř levé bočnice, proto jsou v této části také vyšší nároky na chlazení.

V horkých závodech jako byly ty v Sákhiru a v Sepangu je správné chlazení nejvyšší prioritou. Naopak v chladnějších podnicích (Melbourne, Čína) tým zvolil asymetrické řešení - menší otvor na pravé straně, kde jsou nižší nároky na chlazení – čímž dochází ke kýženému poklesu aerodynamického odporu.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.