V dnešním technicky zaměřeném článku se ohlédneme zpět za tím, jak se měnil monopost McLaren MP4-25 během závodních víkendu v Malajsii a v Číně.
Malajsie - Změny na voze po Austrálii
1. Chladící výřez v bočnici na obou stranách (ne pouze na pravé jako v Melbourne)2. Žebrování pouze na levé straně kokpitu3. Symetrická kapotáž kolem výfuku místo asymetrické4. Drobné úpravy difuzoru5. Úprava podlahy pod nosem6. Nové prvky zavěšení pro zlepšení výkonnosti v kvalifikaci, které usnadňují nastavení světlé výšky
McLaren přivezl do Malajsie pár nových dílů a obzvlášť dbal na to, aby pokryl nároky monopostů na chlazení. Silný motor Mercedes společně s F-kanálem daly McLarenu na dlouhých sepangských rovinkách doslova křídla – MP4-25 dominoval maximálním dosahovaným rychlostem.
V Sepangu také britská stáj nasadila novou jednodušší podlahu, které chybí boční okraje.
Difuzor
Malajsie
Čína
Upravený difuzor v Sepangu obsahoval užší mezipatro (1) kvůli zvýšení podtlaku a přepracované zakončení přesahující části mezipatra (2), které umožnili lepší cirkulaci vzduchu poblíž vnitřní části zadních kol.
Čína - Změny na voze po Malajsii
1. Zrušeno žebrování na levé straně kokpitu2. Výřez v bočnici pouze na levé straně3. Asymetrická kapotáž v oblasti výfuků
Zadní kapotážV Číně tým z Wokingu zkoušel symetrickou záď, nakonec se ale rozhodl závodit s asymetrickou konfigurací podobnou jako v Melbourne – se zvětšeným otvorem kolem levého výfuku.
Verze z tréninků (vlevo), závodní verze (uprostřed) a pro srovnání starší z Malajsie (vpravo)
K čemu je taková asymetrie dobrá? Většina elektroniky vozu MP4-25 a olejové čerpadlo se totiž nacházejí uvnitř levé bočnice, proto jsou v této části také vyšší nároky na chlazení.
V horkých závodech jako byly ty v Sákhiru a v Sepangu je správné chlazení nejvyšší prioritou. Naopak v chladnějších podnicích (Melbourne, Čína) tým zvolil asymetrické řešení - menší otvor na pravé straně, kde jsou nižší nároky na chlazení – čímž dochází ke kýženému poklesu aerodynamického odporu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.