Týden před Velkou cenou Kanady Ross Brawn připustil, že má Mercedes s nasazením F-kanálu problémy - stále jim na voze nefunguje tak, jak by měl.
I když se systémem pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle experimentují již od dubnového závodu v Číně, stále nepodává očekávané výsledky. Podle Brawna na rovinkách stále generuje příliš velký aerodynamický odpor, díky němuž za Red Bully a McLareny zaostávají.
"Pokud se vám F-kanál funguje správně, máte v zatáčkách přítlak a na rovinkách menší aerodynamický odpor," uvádí Brawn. "V současnosti se nám nedaří dostatečně snížit odpor na rovinkách.
McLaren byli chytří, když přišli s tímto konceptem. Mají s ním mnohem více zkušeností. V Turecku jste viděli, že jisté týmy od něj upustili. Když funguje správně, je to velmi, velmi silný nástroj. My s ním budeme pokračovat."
Systém Mercedesu pro oddělování vzduchu na zadním křídle se od řešení McLarenuu liší: 1 - vstup vzduchu na zadním křídle; 2 - F-kanál (nevede žraločí ploutví, ale bočnicí zadního křídla, je-li opravdu aktivní)
3 - Možný vstup vzduchu do systému na boční straně nosu, který by v případě otvoru v kokpitu mohl pilotům umožnit aktivní ovládání systému
V Kanadě tak místo na F-kanál spoléhají na sílu svého motoru Mercedes-Benz, jehož výkon jim vlévá optimismus do žil. "Náš motor Mercedes-Benz bude na hlavní rovince určitě velkou pomocí," řekl Rosberg. "Budeme mít o víkendu nějaké nové díly, navíc to, že charakteristika tohoto okruhu se liší od Istanbul Parku, mi dává velkou naději. Myslím, že můžeme dosáhnout skvělého výsledku."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.