Týden před Velkou cenou Kanady Ross Brawn připustil, že má Mercedes s nasazením F-kanálu problémy - stále jim na voze nefunguje tak, jak by měl.
I když se systémem pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle experimentují již od dubnového závodu v Číně, stále nepodává očekávané výsledky. Podle Brawna na rovinkách stále generuje příliš velký aerodynamický odpor, díky němuž za Red Bully a McLareny zaostávají.
"Pokud se vám F-kanál funguje správně, máte v zatáčkách přítlak a na rovinkách menší aerodynamický odpor," uvádí Brawn. "V současnosti se nám nedaří dostatečně snížit odpor na rovinkách.
McLaren byli chytří, když přišli s tímto konceptem. Mají s ním mnohem více zkušeností. V Turecku jste viděli, že jisté týmy od něj upustili. Když funguje správně, je to velmi, velmi silný nástroj. My s ním budeme pokračovat."
Systém Mercedesu pro oddělování vzduchu na zadním křídle se od řešení McLarenuu liší: 1 - vstup vzduchu na zadním křídle; 2 - F-kanál (nevede žraločí ploutví, ale bočnicí zadního křídla, je-li opravdu aktivní)
3 - Možný vstup vzduchu do systému na boční straně nosu, který by v případě otvoru v kokpitu mohl pilotům umožnit aktivní ovládání systému
V Kanadě tak místo na F-kanál spoléhají na sílu svého motoru Mercedes-Benz, jehož výkon jim vlévá optimismus do žil. "Náš motor Mercedes-Benz bude na hlavní rovince určitě velkou pomocí," řekl Rosberg. "Budeme mít o víkendu nějaké nové díly, navíc to, že charakteristika tohoto okruhu se liší od Istanbul Parku, mi dává velkou naději. Myslím, že můžeme dosáhnout skvělého výsledku."
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.