Týden před Velkou cenou Kanady Ross Brawn připustil, že má Mercedes s nasazením F-kanálu problémy - stále jim na voze nefunguje tak, jak by měl.
I když se systémem pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle experimentují již od dubnového závodu v Číně, stále nepodává očekávané výsledky. Podle Brawna na rovinkách stále generuje příliš velký aerodynamický odpor, díky němuž za Red Bully a McLareny zaostávají.
"Pokud se vám F-kanál funguje správně, máte v zatáčkách přítlak a na rovinkách menší aerodynamický odpor," uvádí Brawn. "V současnosti se nám nedaří dostatečně snížit odpor na rovinkách.
McLaren byli chytří, když přišli s tímto konceptem. Mají s ním mnohem více zkušeností. V Turecku jste viděli, že jisté týmy od něj upustili. Když funguje správně, je to velmi, velmi silný nástroj. My s ním budeme pokračovat."
Systém Mercedesu pro oddělování vzduchu na zadním křídle se od řešení McLarenuu liší: 1 - vstup vzduchu na zadním křídle; 2 - F-kanál (nevede žraločí ploutví, ale bočnicí zadního křídla, je-li opravdu aktivní)
3 - Možný vstup vzduchu do systému na boční straně nosu, který by v případě otvoru v kokpitu mohl pilotům umožnit aktivní ovládání systému
V Kanadě tak místo na F-kanál spoléhají na sílu svého motoru Mercedes-Benz, jehož výkon jim vlévá optimismus do žil. "Náš motor Mercedes-Benz bude na hlavní rovince určitě velkou pomocí," řekl Rosberg. "Budeme mít o víkendu nějaké nové díly, navíc to, že charakteristika tohoto okruhu se liší od Istanbul Parku, mi dává velkou naději. Myslím, že můžeme dosáhnout skvělého výsledku."
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.