Týden před Velkou cenou Kanady Ross Brawn připustil, že má Mercedes s nasazením F-kanálu problémy - stále jim na voze nefunguje tak, jak by měl.
I když se systémem pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle experimentují již od dubnového závodu v Číně, stále nepodává očekávané výsledky. Podle Brawna na rovinkách stále generuje příliš velký aerodynamický odpor, díky němuž za Red Bully a McLareny zaostávají.
"Pokud se vám F-kanál funguje správně, máte v zatáčkách přítlak a na rovinkách menší aerodynamický odpor," uvádí Brawn. "V současnosti se nám nedaří dostatečně snížit odpor na rovinkách.
McLaren byli chytří, když přišli s tímto konceptem. Mají s ním mnohem více zkušeností. V Turecku jste viděli, že jisté týmy od něj upustili. Když funguje správně, je to velmi, velmi silný nástroj. My s ním budeme pokračovat."
Systém Mercedesu pro oddělování vzduchu na zadním křídle se od řešení McLarenuu liší: 1 - vstup vzduchu na zadním křídle; 2 - F-kanál (nevede žraločí ploutví, ale bočnicí zadního křídla, je-li opravdu aktivní)
3 - Možný vstup vzduchu do systému na boční straně nosu, který by v případě otvoru v kokpitu mohl pilotům umožnit aktivní ovládání systému
V Kanadě tak místo na F-kanál spoléhají na sílu svého motoru Mercedes-Benz, jehož výkon jim vlévá optimismus do žil. "Náš motor Mercedes-Benz bude na hlavní rovince určitě velkou pomocí," řekl Rosberg. "Budeme mít o víkendu nějaké nové díly, navíc to, že charakteristika tohoto okruhu se liší od Istanbul Parku, mi dává velkou naději. Myslím, že můžeme dosáhnout skvělého výsledku."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.