Po ne příliš vydařené kvalifikaci na Velkou cenu Španělska se zdá, že Ferrari ztrácí nejen na Red Bull, ale mírně také na McLaren. Nepomohla ani prvotní verze F-kanálu, ve Scuderii proto připravili agresívní plán vývoje svého monopostu F10. Podle Alonsa není v boji o titul nic ztraceno.
"Máme velmi agresívní plán vývoje vozu, který nám zajistí nemalé zisky a slušné vylepšení v příštích závodech, takže jsme velmi optimističtí," prohlásil španělský pilot ve službách Ferrari. Zvlášť po včerejších trénincích v Monaku - v obou byl nejrychlejší.
Ferrari ovšem nenasadilo v Monaku F-kanál: kvůli absenci delších rovinek jsou jeho přínosy minimální. Navíc verze, jíž narychlo nasadil v Barceloně a snažila se kopírovat aktivní verzi McLarenu, nebyla ještě finální.
Jak funguje F-kanál FerrariPiloti Ferrari řídí levou rukou proudění vzduchu F-kanálem na zadní křídlo, kde dochází na rovinkách k oddělení vzdušných proudů, díky čemuž klesá aerodynamický odpor a vůz dosahuje vyšších maximálních rychlostí. Proč rukou? Systém Ferrari byl totiž navržen až po homologaci monokoku, museli v jeho instalaci učinit jisté kompromisy.
Piloti Ferrari ovlivňují proudění vzduchu levou rukou (nákres: Craig Scarborough)
Vzduch do něj vstupuje předními otvory ve žraločí ploutvi nad motorem, nikoli drobným periskopem před kokpitem, který používá McLaren. Vzduch poté proudí zhora do kokpitu, kde vychází poblíž levé ruky pilota (viz obrázek). Když jej zakryje svou rukavicí, která byla pro tyto účely upravena, vzduch neproudí dolů do kokpitu, nýbrž na zadní křídlo, kde na rovinkách dochází k odtržení vzdušných proudů (tzv. stalling).
Podle některých spekulací se navíc zdá, že Ferrari má F-kanál rozdělený a využívá stallingu i v oblasti difuzoru. Takové vedení vzduchu mi již přijde ale trochu krkolomné, navíc snižování velmi malého odporu, který je generován v oblasti difuzoru, je mnohem méně efektivní.
Ferrari F60 s prvotní verzi F-kanálu minulý víkend v Barceloně
Finální verze? Až v TureckuInženýři si dobře uvědomují jeho význam pro další závody a usilovně pracují na jeho odladění. V Turecku by měli představit jeho finální podobu. Scuderia přiznala, že v Barceloně byl jejich F-kanál stále v experimentální fázi a že jeho sofistikovanější verzi představí až na konci května.
Dle Chrise Dyera již vyřešili svůj problém s motory a nyní se zaměří na zvyšování výkonnosti svého monopostu. Čekají Ferrari opět zlaté časy?
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.