Po ne příliš vydařené kvalifikaci na Velkou cenu Španělska se zdá, že Ferrari ztrácí nejen na Red Bull, ale mírně také na McLaren. Nepomohla ani prvotní verze F-kanálu, ve Scuderii proto připravili agresívní plán vývoje svého monopostu F10. Podle Alonsa není v boji o titul nic ztraceno.
"Máme velmi agresívní plán vývoje vozu, který nám zajistí nemalé zisky a slušné vylepšení v příštích závodech, takže jsme velmi optimističtí," prohlásil španělský pilot ve službách Ferrari. Zvlášť po včerejších trénincích v Monaku - v obou byl nejrychlejší.
Ferrari ovšem nenasadilo v Monaku F-kanál: kvůli absenci delších rovinek jsou jeho přínosy minimální. Navíc verze, jíž narychlo nasadil v Barceloně a snažila se kopírovat aktivní verzi McLarenu, nebyla ještě finální.
Jak funguje F-kanál FerrariPiloti Ferrari řídí levou rukou proudění vzduchu F-kanálem na zadní křídlo, kde dochází na rovinkách k oddělení vzdušných proudů, díky čemuž klesá aerodynamický odpor a vůz dosahuje vyšších maximálních rychlostí. Proč rukou? Systém Ferrari byl totiž navržen až po homologaci monokoku, museli v jeho instalaci učinit jisté kompromisy.
Piloti Ferrari ovlivňují proudění vzduchu levou rukou (nákres: Craig Scarborough)
Vzduch do něj vstupuje předními otvory ve žraločí ploutvi nad motorem, nikoli drobným periskopem před kokpitem, který používá McLaren. Vzduch poté proudí zhora do kokpitu, kde vychází poblíž levé ruky pilota (viz obrázek). Když jej zakryje svou rukavicí, která byla pro tyto účely upravena, vzduch neproudí dolů do kokpitu, nýbrž na zadní křídlo, kde na rovinkách dochází k odtržení vzdušných proudů (tzv. stalling).
Podle některých spekulací se navíc zdá, že Ferrari má F-kanál rozdělený a využívá stallingu i v oblasti difuzoru. Takové vedení vzduchu mi již přijde ale trochu krkolomné, navíc snižování velmi malého odporu, který je generován v oblasti difuzoru, je mnohem méně efektivní.
Ferrari F60 s prvotní verzi F-kanálu minulý víkend v Barceloně
Finální verze? Až v TureckuInženýři si dobře uvědomují jeho význam pro další závody a usilovně pracují na jeho odladění. V Turecku by měli představit jeho finální podobu. Scuderia přiznala, že v Barceloně byl jejich F-kanál stále v experimentální fázi a že jeho sofistikovanější verzi představí až na konci května.
Dle Chrise Dyera již vyřešili svůj problém s motory a nyní se zaměří na zvyšování výkonnosti svého monopostu. Čekají Ferrari opět zlaté časy?
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.