O proměnách monopostu Ferrari F10 od jeho slavnostního představení po Velkou cenu Bahrajnu jsme již psali. Dnes se podíváme na to, jak tento zatím nejúspěšnější vůz letošní sezóny Scuderia dále rozvíjí.
Austrálie
V Melbourne Ferrari bodovalo s oběma vozy, když Felipe Massa dojel třetí a Fernando Alonso, vítěz Velké ceny Bahrajnu, hned za ním. V závodě, který začínal na mokré trati, vítězství díky včasné zastávce získal Jenson Button, naopak zklamal Red Bull.
Změny od Bahrajnu
1. Přepracované bočnice předního křídla2. Žebrování pouze na levé straně vozu (během tréninků po obou stranách), navíc s Gurneyho klapkami, které urychlují proudění teplého vzduchu na zadní křídlo3. Drobná úprava difuzoru pro pohodlnější zasouvání startéru motoru
Přední křídlo
V Melbourne Ferrari představilo upravené bočnice, které měli nižší vertikální prvek (1), který byl na přední i zadní straně (2, 3) více prohnutý směrem ven kvůli lepšímu směrování vzduchu kolem předních pneumatik. Klapka v zadní části (5) byla zrušena. Pryč je také vyboulení na vnější části bočnice (6), kde byl umístěn mechanismus pro nastavení profilu křídla. Tento mechanismus, jenž umožňuje měnit úhel křídla až o 6 stupňů, byl zřejmě také přepracován.
Chladící otvory
1. Žebrování pouze na levé straně (v Bahrajnu po obou stranách) s Gurneyho klapkami2. V oblasti upevnění závěsů k monopostu3. Zadní centrální otvor4. Otvory na konci krytu motoru
Malajsie
V Malajsii tým doplatil na špatnou kvalifikaci a přespříliš velký spoleh na meteorologické radary. Felipe Massa v závodě vyválčil dva body, Fernando Alonso musel odstoupit kvůli poruše motoru poté, co od začátku musel bojovat s problémy při podřazování.
Změny od Austrálie
1. Ferrari zkoušelo dodatečné chladící otvory po stranách kokpitu, ale během závodu je nepoužilo.2. Nový štítek chránící pilota na přední straně kokpitu (pouze u Alonsa)3. Nový otvor v zadní části podlahy během tréninků (v závodě nepoužit).
Déšť v tropickém Sepangu zchladil vzduch i trať na nižší teploty, než se čekalo, což na druhou stranu neznamenalo, že by se týmy chlazení nevěnovali. Tým proto v pátek testoval dodatečné otvory v oblasti kokpitu a žebrování po obou stranách motoru. Pro chladnější závod ale všechny otvory nebyly využity, díky čemuž vůz kladl menší aerodynamický odpor.
Chladící otvory
1. Žebrování během závodu pouze po levé straně2. V oblasti upevnění závěsů k monopostu3. Zadní centrální otvor4. Otvory na konci krytu motoru5. Dodatečné otvory po obou stranách kokpitu byly testovány, v závodě však nepoužity
Systém pro oddělení vzdušných proudů na zadním křídleTým usilovně pracuje na vlastní verzi systému F-kanálu, s nímž přišel letos McLaren a který už zkouší v trénincích také Sauber. Podle Domenicalliho jsou přínosy tohoto systému velké a určitě pomohou zvýšit maximální rychlost monopostu až o 6 km/hod.
Na F-kanálu pracují již nějakou dobu všechny týmy - pouze Renault prohlásil, že se zaměří vylepšování jiných stránek svého monopostu a tento systém nehodlá nasadit. Pokud ale bude chtít udržet krok s nejlepšími týmy, nic jiného mu podle mě stejně nezbude.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.