Zpětná zrcátka uchycená na bočnicích budou kvůli špatné zpětné viditelnosti zakázána, a to již s platností od Velké ceny Španělska v Barceloně (včetně). Původně měl zákaz vstoupit již za 14 dní v Číně, byl však pro nedostatek času na úpravu některých monopostů odložen.
Několik týmů (Ferrari, Force India, HRT, McLaren (pouze během tréninků a kvalifikace v Melbourne), Red Bull, Sauber a Williams) používá kvůli aerodynamické výhodnosti zrcátka uchycená na bočnicích. Od závodu v Barceloně se však budou muset vrátit zpět na kokpit.
Piloti měli ohledně tohoto problému schůzku minulý týden v Melbourne a o svých závěrech informovali FIA. Právě několik problémů s blokováním soupeřů během tréninků se přičítá na vrub zhoršené zpětné viditelnosti.
Obr. č. 1 - Týmy, které v Austrálii používaly zrcátka přichycené k bočnicovým panelům (McLaren během tréninků a v kvalifikace)
"Všichni máme se zrcátky problém," nechal se v Austrálii slyšet Pedro de la Rosa. "Skutečnost je taková, že zrcátka uchycená na bočnicích vám umožňují jen velmi omezené vidění toho, co se děje za vámi. Navíc se hodně třesou, takže vidíte jen velmi málo."
"Všichni máme stejný problém. Od té doby, co se zrcátka přestěhovala na bočnice, kde slouží jako aerodynamický prvek, máme problém," dodává Španěl.
Obr. č. 2 - Obr. č. 1 - Týmy, které v Austrálii používaly zrcátka přichycené k bočnicovým panelům (McLaren během závodu)
Felipe Massa na druhou stranu táhne s konstruktéry Ferrari za jeden provaz a diplomaticky prohlašuje: "Já s tou viditelností nemám žádný problém. Pokud je to stejné pro všechny, tak jsem pro to, aby zůstala tam, kde jsou, ale uvidíme, jak to dopadne. Doufám, že nic neztratíme tím, že je přemístíme."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.