BMW Sauber je prvním týmem, jenž okopíroval radikální řešení McLarenu, které mu umožňuje v součinnosti s pilotem dosahovat vyšších rychlostí na rovince, aniž by ztrácel přítlak v zatáčkách, tzv. F-duct.
Švýcarská stáj jej má dokonce již ve svých obou v monopostech v Austrálii, kde jej v pátek poprvé vyzkouší. Systém McLarenu se objevil u konkurence již po necelých dvou týdnech, kdy mu dala v Bahrajnu FIA "zelenou."
Na C29 by jeho vstupní otvor neměl být na horní straně nosu jako u MP4-25, ale souměrně po obou stranách nad bočnicemi. Vzduch by pak měl vést skrz vůz a ústit na zadním křídle nad hlavním profilem - nikoliv v tom horním jako u McLarenu. K jeho přepnutí bude docházet ale také po zásahu pilota (rukou či kolenem).
Vzduch do systému vstupuje otvory nad bočnicemi
Jak je možné to provést na voze, když letos jsou šasi homologována a nejsou na nich povoleny větší změny? Sauber provedl nikoliv úpravu v šasi, ale na bočnici, kde to zakázano není. Ještě ale není rozhodnut, zda své řešení využije v závodě - nejprve si jeho efektivitu a vliv na vůz ověří na trati v trénincích.
1 - Ploutev nyní není plochá, ale je v horní části rozšířena pro vedení vzduchu2 - Sauber přesto zachovává otvor v povolené 150 mm zóně hlavního profilu
Pedro de la Rosa přiznává, že svou verzi novátorského řešení vyzkoušejí již v Melbourne a dodává: "Vím něco o tom, co McLaren zkoušel. Tohle je ale sytém Sauberu. Je to něco jiného. Upřímně, je to úplně nové, takže to budu muset v autě nejdříve vyzkoušet - kde to je, jak to funguje. Jsme zatím v této fázi. Více se dozvím později."
"Je to prototyp. Ještě nevíme, zda s ním budeme závodit, musíme ho pořádně vyvinout, to je základ. Čím dříve s tím začnete, tím dříve ho budete mít. Určitě to je věc, která - pokud vám funguje - auto zrychlí. Tečka," má jasno zkušený španělský jezdec.
"Byl jsem dojat tím, jak rychle si tým uvědomil, že tento systém je realizovatelný. Už sem dorazili se systémem, který je - soudě dle toho, co jsem viděl - úchvatný. Jsem ve velmi agilním, rychle reagujícím týmu, což jsem si uvědomil hned první den. Někdy jsou menší týmy ochotny více riskovat a rychleji reagovat, než ty větší. To může být naše síla. Musíte reagovat rychleji než velké týmy," dodává De la Rosa.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.