Force India oplývala loni vysokou aerodynamickou efektivitou, monopost však byl horší na pomalejších okruzích, kde nedokázal generovat takový maximální přítlak, jako ostatní. Dle designérů nového vozu VMJ03 silné stránky zůstaly zachovány a slabiny byly zčásti odstraněny. V krátkém pohledu na jejich auto se podíváme na přepracování vertikálního křidélka před bočnicemi a přední křídlo
Vertikální spoiler
Týmy při testech v Barceloně většinou přestavily významná vylepšení aerodynamiky na svých vozech. Indický tým tam přepracoval svá vertikální křidélka - a tuto verzi přivezl také do Bahrajnu.
Křidélko má větší vykrojení v horní části na svém zadní okraji, díky tomu protéká více vzduchu mezi ním a bočnicí. Sekundárním výsledkem tohoto řešení je snížení aerodynamického odporu.
V jeho spodní třetině se navíc objevuje podélné křidélko, které lépe směřuje vzduch směrem k zadní části vozu.
Z obrázku si můžete rovněž všimnout, že deflektory u VJM03 jsou menší než u ostatních týmů a mají trojúhelníkový tvar. Směrem k zádi klesají a jsou zakončeny na úrovni vertikálního křídla.
Přední přítlačné křídlo
Přední spoiler obsahovalo dva prvky a přídavná křidélka. Zde je detailní popis:
1. Centrální zóna je dána pravidly: musí být 500 mm široká a musí být tvořena jediným prvkem.2. Vertikální pilíře3. Hlavní profil směrem ke kraji stoupá - což zvyšuje množství proudícího vzduchu pod vozem a poblíž bočnic.4. Vertikální rozdělovač vzduchu pod hlavním profilem směřuje vzduch ven.5. Horizontální rozšíření bočnic snižuje citlivost na předního křídla na náklon vozu.6. Přídavné dvouprvkové křidélko zvyšuje přítlak7. Bočnice se skládá ze dvou vertikálních prvků, které vytvářejí vnitřní kanál pro vzduch, jenž zde navíc může proudit rychleji. Zadní prvek jej odklání mimo kola.8. Na nejzazším konci horní klapky je drobný výřez, který vede ke snížení aerodynamického odporu na dlouhých rovinkách.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.