Lotus dnes v centru Londýna slavnostně představil svůj nový monopost. Po 16 letech se tak vrací do Formule 1, kde by rád navázal na úspěšnou tradici.
Lotus je zatím posledním z týmů Formule 1, jež představily své vozy. Zbývají už jen USF1 a Campos, o kterých ale někteří lidé pochybují, že to vůbec kvůli finančním problémům dotáhnou na start prvního závodu.
V Royal Horticultural Hall se dnes v podvečer sešlo na 400 lidí - všichni zaměstnanci a další hosté. Gascoyne se během odhalování chopil slova. Přiznal, že je to pro něj velmi zvláštní okamžik a poděkoval majiteli týmu Tonymu Fernandesovi za důvěru.
"Představení nového vozu je okamžik, na který je designérský a celý tým hrdý. Tento ale pro mě osobně znamená velmi mnoho ze dvou důvodů. Zaprvé - jméno Lotus se vrácí zpět do F1, což je velmi zvláštní," popisuje Gascoyne. "Vyrůstal jsem v Norfolku o chodil jsem do školy, která je vzdálená 8 km od původní továrny. Vyrůstal jsem v době, kdy Lotus vyhrával závody a šampionáty, takže příležitost pracovat s tímto týmem je něco mimořádného. Ale také výzva: přivést do F1 nový tým a nové autoza tak krátkou dobu!
"Máme fantastické duo jezdců, kteří vložili důvěru v celý tým návrhářů. Jsem hrdý na to, že můžu stát zde na pódiu a zastupovat ten tým - odvedl skvělou práci," dodává Gascoyne.
Prvním pilotem, kterého Lotus potvrdil, byl Ital Jarno Trulli, jenž řekl: "Pro mě to je okamžik plný emocí - bude to skvělé přivést Lotus zpět na trať, kam patří. Čelíme velké výzvě - ale kvůli toho jsme tady. Jsem pro to opravdu zapálen."
Trulliho partnerem bude Heikki Kovalainen, který přišel po dvou letech strávených v McLarenu. "Celý tým předvedl fantastické úsilí. Když jsem přišel poprvé za Mikem a Tonym, na recepci byli čtyři lidé, zeptal jsem se jich: Jste si jisti, že se to do Bahrajnu zvládne? Řekli, že v pohodě. Už se nemůžu dočkat příštího týdne, kdy začneme jezdit a dělat svou práci," uvedl finský pilot.
"Slovy ani nedokážu popsat, co dnes cítím," prohlásil majitel týmu týmu Fernandes. "Je to úžasná věc, obdržet licenci F1, a z počátečních pěti lidí v Hinghamu to dotáhnout až se dnes s tímto vozem. Bylo to vzrušující, když Clive (Chapman) řekl, že to je jako na počátku Lotusu kdysi v minulosti."
Obecné technické informace
- karosérie a šasi: uhlíková vlákna- přední a zadní zavěšení: uhlíková vlákna- tlumiče: Penske- řízení: Lotus- převodovka: X-Trac- spojka: uhlíková AP Racing- brzdy: kotouče a destičky Hitco, třmeny AP Racing- chladící systémy: vyvinuté vlastním týmem Lotusu- vybavení kokpitu: MES- volant: Lotus- sedadlo: Lotus- hasicí systém: FEV- kola: BBS dle specifikací Lotusu- baterie: Yuassa- palivo a maziva: neuvedeno
- rozvor: přes 3 000 mm- celková délka: neuvedeno- celková výška: 950 mm
- motor: Cosworth V8 CA2010
Vůz již absolvoval první zkušební jízdy v Silverstone počátkem týdne. Příští středu by již neměl chybět při testování v Jerezu spolu s ostatními týmy.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.