Ve Valencii dnes začíná první skupinový test týmů Formule 1. Ráno jsme zde mohli konečně spatřit nový monopost Mercedesu.
Tým sice s velkou slávou prezentoval před týdnem - ovšem pouze nové barvy na starém voze Brawnu BGP001. Na odhalení toho opravdu nového jsme si museli počkat do dnešního dne, kdy s ním stáj Mercedes GP vyrazí na trať.
Vůz neobsahuje žraločí ploutev, zato obsahuje klasický zvednutý nos s vykrojením po vzoru loňského Red Bullu, tak jak jej letos adaptovalo i Ferrari. Záď je kompaktní s výfuky posazenými hodně vzadu, podobně jako u McLarenu MP4-25.
Dnes by se za volantem tohoto monopostu měl střídat Michael Schumacher spolu s Nicem Rosbergem.
Obecné technické specifikace:- šasi: z uhlíkových vláken vícevrstvé kompozitní struktury- zavěšení: torzní pružiny pushrod- tlumiče: Sachs- kola: BBS kovaná z hořčíku- pneumatiky: Bridgestone Potenza- brzdy: Brembo, uhlíkové- řízení: hřebenové s posilovačem- volant: konstrukce z uhlíkových vláken- elektronika: standardizovaná ECU- převodovka: sedmirychlostní, z uhlíkových kompozitů- volba ryhclostních stupňů: sekvenční, poloautomatická, aktivovaná hydraulicky- celková délka: 4 800 mm (loňské BGP001: 4 700 mm, ostatní míry stejné)- celková výška: 950 mm- celková šířka: 1 800 mm
Motor- typ: Mercedes-Benz FO 108X- objem: 2,4 l- počet válců: 8- max. otáčky: 18 000 (maximum stanoveno předpisem FIA)- úhel sevření válců: 90- vrtání pístů: 98 mm (maximum stanoveno předpisem FIA)- počet ventilů: 32- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.