Ve Valencii dnes začíná první skupinový test týmů Formule 1. Ráno jsme zde mohli konečně spatřit nový monopost Mercedesu.
Tým sice s velkou slávou prezentoval před týdnem - ovšem pouze nové barvy na starém voze Brawnu BGP001. Na odhalení toho opravdu nového jsme si museli počkat do dnešního dne, kdy s ním stáj Mercedes GP vyrazí na trať.
Vůz neobsahuje žraločí ploutev, zato obsahuje klasický zvednutý nos s vykrojením po vzoru loňského Red Bullu, tak jak jej letos adaptovalo i Ferrari. Záď je kompaktní s výfuky posazenými hodně vzadu, podobně jako u McLarenu MP4-25.
Dnes by se za volantem tohoto monopostu měl střídat Michael Schumacher spolu s Nicem Rosbergem.
Obecné technické specifikace:- šasi: z uhlíkových vláken vícevrstvé kompozitní struktury- zavěšení: torzní pružiny pushrod- tlumiče: Sachs- kola: BBS kovaná z hořčíku- pneumatiky: Bridgestone Potenza- brzdy: Brembo, uhlíkové- řízení: hřebenové s posilovačem- volant: konstrukce z uhlíkových vláken- elektronika: standardizovaná ECU- převodovka: sedmirychlostní, z uhlíkových kompozitů- volba ryhclostních stupňů: sekvenční, poloautomatická, aktivovaná hydraulicky- celková délka: 4 800 mm (loňské BGP001: 4 700 mm, ostatní míry stejné)- celková výška: 950 mm- celková šířka: 1 800 mm
Motor- typ: Mercedes-Benz FO 108X- objem: 2,4 l- počet válců: 8- max. otáčky: 18 000 (maximum stanoveno předpisem FIA)- úhel sevření válců: 90- vrtání pístů: 98 mm (maximum stanoveno předpisem FIA)- počet ventilů: 32- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.