Ve Valencii dnes začíná první skupinový test týmů Formule 1. Ráno jsme zde mohli konečně spatřit nový monopost Mercedesu.
Tým sice s velkou slávou prezentoval před týdnem - ovšem pouze nové barvy na starém voze Brawnu BGP001. Na odhalení toho opravdu nového jsme si museli počkat do dnešního dne, kdy s ním stáj Mercedes GP vyrazí na trať.
Vůz neobsahuje žraločí ploutev, zato obsahuje klasický zvednutý nos s vykrojením po vzoru loňského Red Bullu, tak jak jej letos adaptovalo i Ferrari. Záď je kompaktní s výfuky posazenými hodně vzadu, podobně jako u McLarenu MP4-25.
Dnes by se za volantem tohoto monopostu měl střídat Michael Schumacher spolu s Nicem Rosbergem.
Obecné technické specifikace:- šasi: z uhlíkových vláken vícevrstvé kompozitní struktury- zavěšení: torzní pružiny pushrod- tlumiče: Sachs- kola: BBS kovaná z hořčíku- pneumatiky: Bridgestone Potenza- brzdy: Brembo, uhlíkové- řízení: hřebenové s posilovačem- volant: konstrukce z uhlíkových vláken- elektronika: standardizovaná ECU- převodovka: sedmirychlostní, z uhlíkových kompozitů- volba ryhclostních stupňů: sekvenční, poloautomatická, aktivovaná hydraulicky- celková délka: 4 800 mm (loňské BGP001: 4 700 mm, ostatní míry stejné)- celková výška: 950 mm- celková šířka: 1 800 mm
Motor- typ: Mercedes-Benz FO 108X- objem: 2,4 l- počet válců: 8- max. otáčky: 18 000 (maximum stanoveno předpisem FIA)- úhel sevření válců: 90- vrtání pístů: 98 mm (maximum stanoveno předpisem FIA)- počet ventilů: 32- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.