Ve Valencii dnes bylo rušno - dvě hodiny po BMW Sauberu prezentoval vůz pro sezónu 2010 také Renault. Krom toho potvrdil i své závodní piloty - Roberta Kubicu a Vitalije Petrova.
Renault rovněž oznámil své rezervní piloty: Ho-Pin Tunga, Jeroma D'Ambrosia a také českého pilota Jana Charouze! Stává se mezinárodním týmem pilotů - považte sami: Polák, Rus, Číňan, Belgičan a Čech.
Tung s D'Ambrosiem jsou svěřenci manažerské společnosti Gravity, kterou provozuje nový majitel týmu Gerard Lopez. Tito piloti tak příliš velkým překvapením nebyli. Nás však obzvlášť těší angažování 22letého krajana Charouze, jenž vloni triumfoval v Le Mans sérii (LMP1) s týmem Aston Martin Racing.
Je ale otázkou, jak často uvidíme našeho zástupce za volantem vozu F1. Žel spíše nikterak potěšující odpověď je nasnadě. Honza bude letos jezdit ve Světové sérii Renaultu s 3,5litrovým V6 motorem a 425 koni za zády.
Zbarvení nového monopostu navozuje vzpomínky na léta 1978, kdy Renault vstoupil do světa Formule 1 v podobných barvách. Po návratu automobilky s vlastním monopostem do soutěže v roce 2002 diktovali zbarvení monopostu sponzoři. Loni však francouzský tým o své největší přišel - ING odešlo kvůli singapurskému skandálu, Mutua Madrilena opustila tým ve stejnou dobu.
"Začátek nové sezóny je vždy obdobím velkých očekávání," prohlásil na úvod šéf týmu Eric Boullier. "V sezóně 2010 to platí samozřejmě i pro Renault, jelikož pro tým začíná nová éra. Máme novou strukturu, nové piloty, nové zbarvení - mnoho vzrušujících věcí, kvůli kteým se na letošní rok těšíme."
"Stanovování cílů není nikdy jednoduché, je však jasné, že v roce 2010 máme vysoké ambice, protože se chceme s Renaultem dostat zpět na špici. Tohle se nám ale nepodaří během jedné noci, budeme proto usilovat o postupné zlepšování.
"R30ka by měla být konkurenceschopným, silným a spolehlivý vozem a rozhodli jsme se pro agresivní strategii jejího vývoje. Továrny v Enstone a Viry pracovaly během zimních měsíců naplno, abychom mohli do nové sezóny vstoupit v nejlepší možné formě. Tyto továrny byly úspěšné v minulosti a nezapoměly na to, jak se ve Formuli 1 vyhrává," dodává Boullier.
Technické specifikace- délka: 5 050 mm- výška: 950 mm- šířka: 1 800 mm- rozchod předních kol: 1 450 mm- rozchod zadních kol: 1 400 mm- celková hmotnost: 620 kg (včetně pilota, kamer a závaží)
Motor: RS27- objem: 2 400 cm3- úhel sevření válců: 90°- počet válců: 8- maximální otáčky: 18 000- ECU: MES SECU- palivo: Total- maziva: Elf- baterie: Renault F1 Team
Z difuzoru žel opět moc vidět nebylo
Srovnání s loňským monopostem
U Renaultu nejsou rozdíly (kromě délky) tak patrné, jako u ostatních týmů, jež zatím představovaly své nové vozy. Přesto s jistou dávkou humoru dnes technický ředitel Renaultu James Allison řekl: "Je to hodně odlišné a i má matka by dokázala popsat rozdíly, jež jsou zvenčí patrné. R30ka je štíhlejší a atraktivnější než její předchůdce. Ke změnám ale nedošlo kvůli estetického hlediska - jsou výsledkem intenzivního aerodynamického vývoje, z nichž R30 těží."
"Uvnitř došlo také k významným změnám. Největší rozdíl je dán integrací mnohem větší palivové nádrže kvůli novým pravidlům a optimalizací vozu po vyjmutí KERSu. Ke stovkám dalších vylepšení došlo ve všech částech vozu."
Nové auto je s celkovou délkou 5 050 mm o 250 mm delší než to loňské. Tým zcela přepracoval zadní část, aby mohl co nejvíce těžit z dvojitého difuzoru.
CFD letos hrála velkou úlohu při vývoji R30 - od detailů v návrhu chlazení brzd, jež budou kvůli těžším vozům více namáhány, až po celkový aerodynamický koncept.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.