Ferrari dnes slavnostně odhalil svou zbraň pro letošní sezónu - Ferrari F10. Učinil tak jako první z týmů Formule 1, jelikož Mercedes v pondělí představil pouze nové barvy na starém voze BGP001.
Prezentace byla zahájena v 10:30 v Maranellu, program včetně tiskové konference a testovacích jízd ve Fioranu bude probíhat po celý den. Vše mělo být vysíláno živě i přes Internetu, žel jejich web dle očekávání nápor 3 miliónů fanoušků nevydržel a během chvilky zkolaboval.
Stefano Domenicali na úvod při snímání pokrývky vozu prohlásil: "Chceme být opět plně soustředěni a znovu vyhrávat." Z pilotů jako první promluvil Felipe Massa: "Cítím to více než kdy jindy. Chci pracovat, náš vůz bude konkurenceschopný." Fernando Alonso dodal: Pro mě to je velmi emocionální. Jsem tady poprvé. Doufám, že ti, co podporují Ferrari, budou moci být díky vítězství v šampionátu na nás opět hrdí."
Vůz, o němž všichni v Maranellu doufají, že se vrátí letos opět na špici po obtížné sezóně 2009, je výsledkem několikaměsíčních vývojových prací, protože Ferrari se loni brzy rozhodlo zaměřit svou pozornost na nový vůz - do loňského F60 nešel tak efektivně zakomponovat dvojitý difuzor jako u většiny konkurence (zejména kvůli příliš široké převodovce)."Letošní šampionát pro nás bude velmi důležitý," prohlásil dnes šéf stáje Stefano Domenicali. "Ten minulý nebyl z různých důvodů moc pozitivní, proto od toho letošního čekáme, že budeme konkurenceschopní - a Ferrari si to zaslouží."Dále dodal: "Máme dva nové piloty - proč dva nové? Fernando Alonso je dvojnásobný mistr světa a po tom druhém titulu si říkáme, že budeme mít i třetí. Již prokázal, že patří mezi velké šampióny F1, a nyní je ten správný moment pro něj i pro nás, kdy chce být úspěšný a my chceme zopakovat to, co je představou naší skupiny."Felipe, hovoříme o novém Felipem, po tak dramatickém šampionátu jako byl ten loňský s nehodou v Maďarsku - Felipe má všechny předpoklady, aby prokázal, že velmi úspěšný, může ukázat, že chce znovu nastartovat svou cestu, jež byla přerušena osudem v Maďarsku. Mnoho štěstí oběma," dodává poněkud chaoticky v rychlém sledu myšlenek citově rozechvělý Domenicali.
Ferrari také zveřejnilo pár obecných technických informací ohledně monopostu F10:
- šasi vyrobeno z uhlíkových vláken vícevrstvé kompozitní struktury- podélná převodovka Ferrari- diferenciál s omezenou svorností- elektronicky řízená rychle řadící poloautomatická sekvenční převodovka- počet rychlostních stupňů: sedm + zpátečka- chlazené kotoučové brzdy z uhlíkových vláken Brembo- nezávislé zavěšení, push-rod torzní pružiny vpředu i vzadu- hmotnost včetně vody, olejů a pilota: 620 kg- kola: 13" BBS vpředu i vzadu
motor:- typ: 056- počet válců: osm- blok válců z hliníkové slitin, úhel sevření válců 90°- počet ventilů: 32, pneumaticky ovládané- objem motoru: 2398 cm3- vrtání pístů: 98 mm- váha: do 95 kg- elektronické vstřikování a zapalování- palivo: Shell V-Power- mazivo: Shell Helix UltraSrovnání se předchozím monopostem F60:
Nový monopost má větší rozvor, protože obsahuje větší nádrž kvůli zákazu dotankování paliva, jenž vstoupí letos po dlouhých letech opět v platnost. Dominuje mu vykrojený nos ve stylu loňského Red Bullu RB5 a kulatější a na okrajích vzhůru prohnuté bočnice - tedy úpravy, které by měly lépe řídit tok vzduchu kolem monopostu a snížit nežádoucí turbulence.Při pohledu ze předu si lze rovněž všimnout menších otvorů pro vstup vzduchu v bočnicích. Jedná se zřejmě o následek odstranění KERSu, proto již není třeba tak velké chladící kapacity, což se blahodárně podepíše na aerodynamice vozu. Žebrování nahoře bude kvůli větší nádrží sice užší na šířku, ale delší.Zrcátka jsou opět vertikálním aerodynamickým prvkem usměrňující proudění vzduchu spojena s podlahou, nikoliv s kokpitem.
Ferrari se dnes snažilo skrývat řešení svého difuzoru, jež považuje za klíčový prvek, před konkurencí, která bude jistě pečlivě studovat fotografie. Vůz se ale do prvního závodu podstatně změní. Ne fundamentálně, přesto očekávám, že v Bahrajnu bude zcela odlišný minimálně přední a zadní spoiler - s takto vypadajícím vozem k prvnímu závodu Ferrari nenastoupí.(Dnešní plánované testovací jízdy, jež měly být živě vysílány, s novým vozem ve Fioranu byly kvůli nepřízni počasí zrušeny).
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.