V nedělním vydání italského Gazzetta dello sport se objevily zajímavé informace včetně celostránkové ilustrace nového vozu Ferrari pro letošní sezónu, které bude představeno koncem ledna a na dráze by se mělo objevit 1. - 3. února při testech ve Valencii.
Vůz vypadá celkem agresivně - soudě dle nákresu předního novináře zabývajícího se technikou F1 - Giorgia Pioly. Nemá vždy pravdu, ale po těch 40 letech práce v oboru a s výbornými vztahy s lidmi ve Ferrari můžeme věřit, že informace, s nimiž nyní přišel, jsou pravdivé.
Monopost hodně připomíná loňský Red Bull - aerodynamicky zřejmě nejpovedenější vůz loňské sezóny. V této oblasti se F60 příliš nevydařilo. Kokpit se nachází o něco výše než v loňském voze a nos obsahuje vykrojení (1) okopírované od Red Bullu. Difuzor má být rovněž velmi podobný Neweymu řešení.
Objem nádrže (2) se zdvojnásobil na 240 litrů, což je například šestkrát více, než u Fiatu Punto. Rozvor se tak o 15 cm prodlouží. Olejová nádrž (3) by se kvůli větší nádrži měla posunout z části před motorem až za něj.
Díky vyšší předepsané minimální hmotnosti a palivové nádrži bude vůz na startu o 185 kg těžší, což je o 30% více než loni. Nejen pneumatiky, ale i brzy dostanou pěkně zabrat, zvláště na tratích jako je Bahrajn či Montreal.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.