Včera jsme se podívali na upravená křídla některých týmů pro Monzu - nejrychlejší okruh kalendáře vyžadující nejnižší přítlak. Všechny týmy pro tento závod jednorázově upravují aerodynamiku svých monopostů - dnes si ukážeme změny na zadních spoilerech u BMW, McLarenu a Brawnu.
BMW
Ačkoliv na Monzu nepřivezl tak extrémní řešení minimalizující aerodynamický odpor jako v minulosti, BMW Sauber bezesporu patřil k těm týmům, které nasadily ukázkové zadní křídlo generující nízký přítlak.
Z obrázku je vidět, jak se vyvíjela závodní verze v posledních třech závodech od Valencie, kde BMW využívalo i přídavné centrální křidélko (1). Oproti Monze ubyl výřez v boční části, což vylepšuje průchod vzduchu a umožňuje dosáhnout vyšších rychlostí (2). Hlavní profil i klapka již nejsou tak hluboké jako v Belgii (3).
McLaren
Stříbrní pro Itálii také pro Velkou cenu Itálie upravili zadní křídlo, i když ne tak extrémně jako výše uvedené BMW. Bočnice jsou pobdobné jako u Renaultu, na rozdíl od něj (a většiny ostatních) McLaren si v nich ponechal žebrování (3 otvory) i pro zdejší závod.
Na obrázcích vidíte, jakou verzi nasazovali pro poslední 3 závody. V jednom z deštivých tréninků v Belgii McLaren testoval více zakřivenou verzi křídla, kterou ale zatím v závodech nepoužil.
BrawnGP
Brawn ve již do Spa přivezl nové zadní křídlo se systémem pro změnu polohy obou profilů zároveň. Na Monze byl snížen se úhel náklonu obou profilů.
Barrichello (nejen v Monze) údajně volil nižší aerodynamický přítlak, což by mohlo vysvětlovat to, že na rychlých tratích poráží Buttona (i když ve Valencii ho také porazil a jelo se s vysokým přítlakem - Brit se údajně více trápil s pneumatikami).
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.