Před Velkou cenou Brazílie McLaren avizoval pár změn na svých vozech. Tou největší viditelnou změnou prošlo zadní přítlačné křídlo. V článku se podíváme ještě na jednu drobnou změnu.
Zadní přítlačné křídlo
Pro závod v Brazílie bylo zcela přepracováno. Horní lišta je na krajích rozšířena, čímž u bočníc spoileru zcela překrývá hlavní profil křídla (viz zelenou šipku ve výřezu). Oba tyto přečnívající trojúhelníkové výčnělky tak vytvářejí kanál pro proudění vzduchu. Navíc se zvětšila vzdálenost mezi horní lištou a hlavním profilem, čímž při jízdě vzniká vyšší tlak nejen kolem překrývající se části, ale po celé délce křídla. K čemu vede tato změna? Horní lišta může být méně nakloněna, což díky nižšímu odporu umožňuje vozu dosahovat vyšších rychlostí. Co je ale zajímavé, je přitom je zachována efektivní úroveň přítlaku. Vůz tak byl na rovinkách rychlejší, ale ne za cenu oběti vyšší rychlosti při projíždění zatáček v pomalejších částech okruhu. Chlazení brzdového bubnu McLaren představil další vývojový stupeň svého brzdového systému. Před závodem v Brazílii byl brzdový buben otevřený, brzdové kotouče nebyly součástí krytu z karbonových vláken. Kotouče tak byly vystaveny proudu vzduchu, jenž se dostával do kola. Nyní byla tato část úplně změněna, čímž McLaren kopíruje řešení Ferrari a BMW. Buben je nyní uzavřen, což snižuje narušování aerodynamiky, ale zvyšuje pracovní teplotu brzdového systému, což zahrnuje kotouč, destičky a píst. Vůz má tak větší tendenci blokovat přední kola při prudkém brzdění, což jste si mohli všimnout v Brazílii ve druhém pátečním tréninku u Hamiltona, kterému se to několikrát přihodilo a který si tak na pneumatikách vytvořil plošky. McLaren pak změnil nastavení (a zřejmě i materiál) v brzdovém systému.Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.