V posledním rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 byl vyzpovídán trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton. Co nového na sebe prozradil?
Bookmakeři tě označili za favorita pro letošní sezónu. Vidíš to stejně?Opravdu? To jsem nevěděl. To je příjemné zjištění. No, jsem na tom lépe, co se týče fyzičky a makám jako nikdy předtím. Maximálně se soustředím a mám po loňsku velkou motivaci. Minulý rok jsem také tvrdě makal, ale nedosáhl jsem ideálních výsledků. To bych chtěl letos změnit a na tom v současné době s týmem pracujeme. Nechci kecat, ale myslím si, že žádný tým zatím nedokázal vyhrát po změně pravidel hned další titul, takže nás čeká perný rok. Chceme být stále nejlepší. Bude to rozhodně velmi zajímavá sezóna jak pro nás, tak i pro fandy.
Váš vztah s Nicem Rosbergem byl dlouho dokumentován v médiích a novináři vás portrétovali jako dva diametrálně rozdílené piloty. Nyní máš ale v garáži muže, o kterém se toho zatím moc nenapsalo. Nemyslíš si, že dění mimo trať teď bude stát jen na tobě samotném?(smích) Já jsem zjistil, že Bottas dokáže docela perlit. Je fakt zábavnej a občas ho napadají docela velké hovadiny, které byste od Fina fakt nečekali. Co mám opravdu rád na Bottasovi, je, že vše řeší na okruhu a ne někde mimo. Na nic si nehraje. Je mezi námi naprostá důvěra. To se mi líbí. Zatím se mi zdá, že spolu máme skvělý vztah, snad vůbec ten nejlepší, co jsem kdy s nějakým pilotem měl. On se chce ve svém prvním roce předvést a já jsem u Mercedesu již nějaký ten pátek, takže mu chci poskytnout co největší množství užitečných informací, tak aby se mohl učit. Vše budeme řešit na trati.
Ty často vystupuješ na veřejnosti a máš tak představu, co od něj lidé vlastně čekají. Jak těžké je udržet se v klidu a nenechat se strhnout tím nadšením kolem sebe. Jste ztraceni, pokud začnete věřit ve svou dokonalost. Vím, že se to lidem často stává, já se v této oblasti pohybuji již nějaký ten pátek. Takže vím, jak s tím pracovat a nikdy jsem si o sobě příliš nemyslel a nikdy ani nebudu. Před začátkem každé sezóny se vždy zamýšlím, jak na tom jsem a snažím se věci dělat od srdce. Když jsem měl loni těžkou sezónu, tak jsem oporu našel doma. Je třeba překonat tu těžkou cestu, proto se obklopuji skvělými lidmi, kteří mi jsou schopni říct věci na rovinu.
Vadilo by ti, kdyby tě lidi vnímali spíše jako celebritu než sportovce?Ani ne. Pro mě to může mít akorát pozitivní přínos. Pokud mě lidé budou znát z auta i červeného koberce, tak alespoň budu mít směr, kterým se budu moci vydat, až skončím se závoděním. Většinu jezdců lidé znají jen z aut, ale na veřejnosti nikdo netuší, o koho se vlastně jedná. Proto většina z nich nakonec skončí v padoku, já mám ale jiné plány.
Jak dlouho jsi vstřebával loňské finále v Abú Zabí? Nejen, že jsi ztratil titul, ale nebyl jsi v tu chvíli asi úplně oblíbený u týmu. Poté, co ale Nico oznámil svůj konec, jsi se vlastně stal takových zachráncem. Co se ti tenkrát honilo v hlavě?To je zajímavá otázka, ale bohužel na ni není úplně zajímavá odpověď. Je to prostě tak, jako to je. Člověk občas musí taktizovat. Poslední závod byl opravdu drsný, ale v věděl jsem, že to, co jsem udělal, bylo prostě nutné. Nemyslím si, že to bylo přes čáru. Pak se ale začali šířit určité řeči, které mě stavěli do ne úplně dobrého světla. Tým ale vyhrál, takže je třeba mít radost. Ano, bylo to drsné, ale je nutné se přes to přenést. Snažím se teď být více v továrně a chci všem dát najevo, že i když přišli o jednoho pilota, tak pořád mají mě.
Dokážeš rychle odpouštět a zapomínat?Já úplně v odpouštění a zapomínání nevěřím. Spíš už věřím v odpouštění, jelikož to je to, co nás učí bůh. Nemyslím si, že člověk dokáže úplně zapomenout. Je ale třeba odpouštět, sice to nevypadá jako nic zásadního, ale dokáže to pomoci.
Teď jsi tři měsíce nejezdil. Co sis za tu dobu nejvíce užil?Dělal jsem heliboarding (jízda na snowboardu poté, co vás na svah odveze vrtulník), pak jsem jezdil v písečných dunách, potápěl jsem se, jezdil na surfu, chodil na módní přehlídky. Jo, snažil jsem se prostě žit naplno. Nutně to ale nemusí být jen pařby. Nějaký čas jsem také strávil s rodinou, takže se před začátkem sezóny cítím skvěle.
Změnil se ti také tréninkový plán, jelikož nová auta vyžadují více síly. Vrací se tedy do Formule 1 svaly, jako tomu bylo kdysi. Všichni pamatujeme na tvé fotky bez trička.Já vám řeknu, jak probíhal nový trénink: cvičíte, pak cvičíte a ještě cvičíte. Pak vlezete do auta a stejně je to nářez. (smích) Tenhle rok obzvláště, nová auta jsou zatím tím nejtěžším, co jsem kdy řídil. V příštích měsících nám asi pěkně narostou krky. Nejde ale být špičkový sportovec a zároveň být vysekaný na pláž.
Ve své kariéře se ti poštěstilo jezdit vždy ve skvělých vozech. Jaký je ten současný? Ano, měl jsem více štěstí než někteří další piloti, ale ne vždy jsem měl skvělé auto. Tohle je má jedenáctá sezóna, takže když si to projdeme: začal jsem v roce 2007 a měl jsem skvělé auto; 2008 také skvělé auto; 2009 jsem měl strašné auto; 2010 a 2011 také nic moc; 2012 to bylo dobré; 2013 taky super; poslední 3 roky jsem měl již vítězná auta. Lidé pořád říkají:‘On má takové stěstí!‘ Ano, mám. Ale podívejte se na fotbal, nejlepší týmy také najímají nejlepší hráče. Tady to není jinak. Nejlepší piloti jezdí v nejlepších vozech. Také tedy hodně záleží na vašich rozhodnutích a důvěře.
Vraťme se do přítomnosti. Jaký scénář by tě uspokojil v Melbourne?Chci získat pole position, nejrychlejší kolo, být nejrychlejší v celé sezóně a nakonec vyhrát.
Blížíme se ke konci, ale nelze si nevšimnout, že se udály změny, co se týče tvého vzhledu. Jak dlouho máš ten diamant v nose?Asi tři týdny. Byl jsem venku s kamarádem a říkali jsme si, že bychom si měli nechat udělat nové tetování. Pak to ale skončilo u piercingu. Nejdřív jsem nevěděl, jaký si vybrat, ale nakonec jsem sáhl po tom, co mám. Nechal jsem si udělat i nějaké nové tetování. Na předloktí mám napsáno LOYALTY (věrnost). Pak ještě GOD IS LOVE (bůh je láska) na krku. Občas je těžké přijít vlastně na to, kam si tetování nechat udělat.
Tobě už asi dochází volná kůže...(smích) Ještě ne, pořád je tu spousta místa. Mám ještě celou jednu ruku, nohy a břicho. Takže žádný strach.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.