Hned po oficiálním oznámení Valtteri Bottase na pozici druhého pilota se na týmovém webu objevil první rozhovor, ve kterém se finský pilot rozpovídal o svých pocitech a cílech v F1.
Valtteri, vítej v u Mercedesu. Co na to říkáš?Musím říct, že je to fakt paráda. Děkuji vám. Je opravdu skvělé, že tu mohu být.
O tobě se mluvilo hned od chvíle, kdy se Nico rozhodl odejít z tohoto sportu. Kdy jsi vlastně zjistil, že je to potvrzené a ty budeš novým pilotem Mercedesu?Ve Formuli 1 jsem se naučil, že nic není jisté, dokud to není černé na bílém. Takže jsem si to celé uvědomil, až když jsem podepisoval smlouvu. Byl to můj velký sen a už se nemůžu dočkat, až začne nová sezóna.
Teď se nacházíme přímo v týmové továrně. Jaké jsou tvoje dojmy?Celé přivítání bylo opravdu velké, ale je tu samozřejmě spousta dalších lidí, se kterými se teprve seznamuji. Nová jména, nové tváře. (smích) Ale bylo to fakt skvělé, teď už se začínám pomalu soustředit na první závod a těším se, až se s týmem dáme do pořádné práce. V posledních letech se tento tým zapsal do historie F1 a je skvělé, že toho mohu být součástí.
Zmínil jsi úspěch Mercedesu z posledních let. Cítíš se nyní pod trochu větším tlakem, nebo je to pro tebe čistá radost?Vždycky jsem měl velké ambice. Snažím si dávat náročné cíle. Jediný tlak, který cítím, je ten, který na sebe vyvíjám sám. Chci být skvělý pilot a vyhrávat tituly. Nyní vím, že mám za sebou skvělý tým a každý se mi bude snažit pomoci. Teď si musím akorát zvyknout na nějaké nové věci. Mercedes měl nejrychlejší auto posledních let. Necítím se pod tlakem, cítím od týmu velkou podporu.
Všechno se to stalo tak rychle, psychicky jsi se připravoval na další sezónu s Williamsem. Myslíš, že se stihneš adaptovat během následujících dvou měsíců, které do začátku sezóny zbývají?Určitě to není lehký začátek sezóny, když v lednu změníte stáj. Bude tu tedy spousta věcí, které se budu muset naučit - jak co se týče týmu samotného, tak samozřejmě i auta. Jsem na to ale připraven a budu trávit spoustu času v továrně, abych se připravil na testy. Když pracujete tvrdě, vše se dá překonat.
Jaký bude tvůj přínos pro tým a jaké jsou tvé přednosti?Zatím jsem toho ve Formuli 1 moc nedosáhl, takže jsem hlavový po vítězství. Chci, abychom znovu vyhráli titul. Jsem zvyklý pracovat velmi tvrdě a jsem pořád mladý a rychlý (smích). Lewis pro mě bude samozřejmě skvělou oporou. Na to se opravdu těším, on je skvělý pilot. Jsem zvědavý, jak se mi proti němu pojede. Je ale také důležité, abychom pracovali společně a snažili se náš tým posunout dále.
Máš nějakou představu o tom, jak bude tvůj vztah s Lewisem vypadat? Dlouho se v médiích probíral vztah mezi Lewisem a Nikem. A jak dobře vlastně Lewise znáš?Samozřejmě že jsem ho potkával na závodech. Oba jezdíme již pěknou řádku let. Takže jsme spolu občas pár slov prohodili. Budu ho ale muset poznat více. Pokud se na to ale díváme pouze ze závodní perspektivy, tak si myslím, že to mezi námi bude fungovat velmi dobře. On má samozřejmě více zkušeností než já, ale i tak si myslím, že budeme dobrý pár. Tohle je týmový sport a na tom hodně záleží.
Dal sis nějaké konkrétní cíle pro tuto sezónu?Musím na to jít postupně. Tohle je můj první týden u Mercedesu. Mým cílem ale bude jezdit tak, aby to odpovídalo potenciálu našeho auta. Samozřejmě se budu snažit získat pro tým co nejvyšší možný počet bodů
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.