Hned po oficiálním oznámení Valtteri Bottase na pozici druhého pilota se na týmovém webu objevil první rozhovor, ve kterém se finský pilot rozpovídal o svých pocitech a cílech v F1.
Valtteri, vítej v u Mercedesu. Co na to říkáš?Musím říct, že je to fakt paráda. Děkuji vám. Je opravdu skvělé, že tu mohu být.
O tobě se mluvilo hned od chvíle, kdy se Nico rozhodl odejít z tohoto sportu. Kdy jsi vlastně zjistil, že je to potvrzené a ty budeš novým pilotem Mercedesu?Ve Formuli 1 jsem se naučil, že nic není jisté, dokud to není černé na bílém. Takže jsem si to celé uvědomil, až když jsem podepisoval smlouvu. Byl to můj velký sen a už se nemůžu dočkat, až začne nová sezóna.
Teď se nacházíme přímo v týmové továrně. Jaké jsou tvoje dojmy?Celé přivítání bylo opravdu velké, ale je tu samozřejmě spousta dalších lidí, se kterými se teprve seznamuji. Nová jména, nové tváře. (smích) Ale bylo to fakt skvělé, teď už se začínám pomalu soustředit na první závod a těším se, až se s týmem dáme do pořádné práce. V posledních letech se tento tým zapsal do historie F1 a je skvělé, že toho mohu být součástí.
Zmínil jsi úspěch Mercedesu z posledních let. Cítíš se nyní pod trochu větším tlakem, nebo je to pro tebe čistá radost?Vždycky jsem měl velké ambice. Snažím si dávat náročné cíle. Jediný tlak, který cítím, je ten, který na sebe vyvíjám sám. Chci být skvělý pilot a vyhrávat tituly. Nyní vím, že mám za sebou skvělý tým a každý se mi bude snažit pomoci. Teď si musím akorát zvyknout na nějaké nové věci. Mercedes měl nejrychlejší auto posledních let. Necítím se pod tlakem, cítím od týmu velkou podporu.
Všechno se to stalo tak rychle, psychicky jsi se připravoval na další sezónu s Williamsem. Myslíš, že se stihneš adaptovat během následujících dvou měsíců, které do začátku sezóny zbývají?Určitě to není lehký začátek sezóny, když v lednu změníte stáj. Bude tu tedy spousta věcí, které se budu muset naučit - jak co se týče týmu samotného, tak samozřejmě i auta. Jsem na to ale připraven a budu trávit spoustu času v továrně, abych se připravil na testy. Když pracujete tvrdě, vše se dá překonat.
Jaký bude tvůj přínos pro tým a jaké jsou tvé přednosti?Zatím jsem toho ve Formuli 1 moc nedosáhl, takže jsem hlavový po vítězství. Chci, abychom znovu vyhráli titul. Jsem zvyklý pracovat velmi tvrdě a jsem pořád mladý a rychlý (smích). Lewis pro mě bude samozřejmě skvělou oporou. Na to se opravdu těším, on je skvělý pilot. Jsem zvědavý, jak se mi proti němu pojede. Je ale také důležité, abychom pracovali společně a snažili se náš tým posunout dále.
Máš nějakou představu o tom, jak bude tvůj vztah s Lewisem vypadat? Dlouho se v médiích probíral vztah mezi Lewisem a Nikem. A jak dobře vlastně Lewise znáš?Samozřejmě že jsem ho potkával na závodech. Oba jezdíme již pěknou řádku let. Takže jsme spolu občas pár slov prohodili. Budu ho ale muset poznat více. Pokud se na to ale díváme pouze ze závodní perspektivy, tak si myslím, že to mezi námi bude fungovat velmi dobře. On má samozřejmě více zkušeností než já, ale i tak si myslím, že budeme dobrý pár. Tohle je týmový sport a na tom hodně záleží.
Dal sis nějaké konkrétní cíle pro tuto sezónu?Musím na to jít postupně. Tohle je můj první týden u Mercedesu. Mým cílem ale bude jezdit tak, aby to odpovídalo potenciálu našeho auta. Samozřejmě se budu snažit získat pro tým co nejvyšší možný počet bodů
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.