Hned po oficiálním oznámení Valtteri Bottase na pozici druhého pilota se na týmovém webu objevil první rozhovor, ve kterém se finský pilot rozpovídal o svých pocitech a cílech v F1.
Valtteri, vítej v u Mercedesu. Co na to říkáš?Musím říct, že je to fakt paráda. Děkuji vám. Je opravdu skvělé, že tu mohu být.
O tobě se mluvilo hned od chvíle, kdy se Nico rozhodl odejít z tohoto sportu. Kdy jsi vlastně zjistil, že je to potvrzené a ty budeš novým pilotem Mercedesu?Ve Formuli 1 jsem se naučil, že nic není jisté, dokud to není černé na bílém. Takže jsem si to celé uvědomil, až když jsem podepisoval smlouvu. Byl to můj velký sen a už se nemůžu dočkat, až začne nová sezóna.
Teď se nacházíme přímo v týmové továrně. Jaké jsou tvoje dojmy?Celé přivítání bylo opravdu velké, ale je tu samozřejmě spousta dalších lidí, se kterými se teprve seznamuji. Nová jména, nové tváře. (smích) Ale bylo to fakt skvělé, teď už se začínám pomalu soustředit na první závod a těším se, až se s týmem dáme do pořádné práce. V posledních letech se tento tým zapsal do historie F1 a je skvělé, že toho mohu být součástí.
Zmínil jsi úspěch Mercedesu z posledních let. Cítíš se nyní pod trochu větším tlakem, nebo je to pro tebe čistá radost?Vždycky jsem měl velké ambice. Snažím si dávat náročné cíle. Jediný tlak, který cítím, je ten, který na sebe vyvíjám sám. Chci být skvělý pilot a vyhrávat tituly. Nyní vím, že mám za sebou skvělý tým a každý se mi bude snažit pomoci. Teď si musím akorát zvyknout na nějaké nové věci. Mercedes měl nejrychlejší auto posledních let. Necítím se pod tlakem, cítím od týmu velkou podporu.
Všechno se to stalo tak rychle, psychicky jsi se připravoval na další sezónu s Williamsem. Myslíš, že se stihneš adaptovat během následujících dvou měsíců, které do začátku sezóny zbývají?Určitě to není lehký začátek sezóny, když v lednu změníte stáj. Bude tu tedy spousta věcí, které se budu muset naučit - jak co se týče týmu samotného, tak samozřejmě i auta. Jsem na to ale připraven a budu trávit spoustu času v továrně, abych se připravil na testy. Když pracujete tvrdě, vše se dá překonat.
Jaký bude tvůj přínos pro tým a jaké jsou tvé přednosti?Zatím jsem toho ve Formuli 1 moc nedosáhl, takže jsem hlavový po vítězství. Chci, abychom znovu vyhráli titul. Jsem zvyklý pracovat velmi tvrdě a jsem pořád mladý a rychlý (smích). Lewis pro mě bude samozřejmě skvělou oporou. Na to se opravdu těším, on je skvělý pilot. Jsem zvědavý, jak se mi proti němu pojede. Je ale také důležité, abychom pracovali společně a snažili se náš tým posunout dále.
Máš nějakou představu o tom, jak bude tvůj vztah s Lewisem vypadat? Dlouho se v médiích probíral vztah mezi Lewisem a Nikem. A jak dobře vlastně Lewise znáš?Samozřejmě že jsem ho potkával na závodech. Oba jezdíme již pěknou řádku let. Takže jsme spolu občas pár slov prohodili. Budu ho ale muset poznat více. Pokud se na to ale díváme pouze ze závodní perspektivy, tak si myslím, že to mezi námi bude fungovat velmi dobře. On má samozřejmě více zkušeností než já, ale i tak si myslím, že budeme dobrý pár. Tohle je týmový sport a na tom hodně záleží.
Dal sis nějaké konkrétní cíle pro tuto sezónu?Musím na to jít postupně. Tohle je můj první týden u Mercedesu. Mým cílem ale bude jezdit tak, aby to odpovídalo potenciálu našeho auta. Samozřejmě se budu snažit získat pro tým co nejvyšší možný počet bodů
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.