Nico Hülkenberg pro oficiální stránky Formule 1 hovoří o svých očekáváních před první sezónou s novým týmem. Po přestupu z Force Indie, čtvrtého nejlepšího týmu loňského šampionátu, si nedělá iluze, že by jej u Renaultu nečekala tvrdá práce, na druhou stranu věří, že jejich vztah bude vzkvétat a že se možná již letos od nich dočkáme několika překvapení.
Nico, rok 2017 bude novou kapitolou ve tvé kariéře ve Formuli 1. S jakými nadějemi vstupuješ do nové sezóny?Nico Hülkenberg: Věřím, že se tento rok karty kvůli změnám v pravidlech trochu promíchají, takže to pro nás bude dobrá příležitost. U Renaultu tvrdě pracujeme na tom, abychom stáhli náskok a dostali se tak do pozice, z níž bychom mohli získat nějaké body.
Samozřejmě, že lidé jsou mým přestupem k Renaultu nadšení, stejně tak i já. Ve skutečnosti jsem velmi nadšený a hodně motivovaný na počátku spolupráce s mým novým týmem. Zároveň ale musíme být opatrní a neočekávat toho hned příliš. Musíme tvrdě pracovat - tvrději a lépe, abychom dostihli konec vlaku.
Co bylo hlavním důvodem odchodu z Force Indie? Potřeboval ses dostat ze své komfortní zóny a rutiny, která nastává, když člověk někde zůstává příliš dlouho?NH: Přesně tak. Po mém dlouhém "manželství" s Force Indií jsem cítil, že potřebuji novou přítelkyni (smích)! Žerty stranou, jsem hluboce vděčný Force Indii, odešel jsem z ní na vrcholu. Prožili jsme nejúspěšnější rok v její historii: čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.
To mi připadalo téměř jako snění neskutečného snu - a ten sen se splnil. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že přechod k továrnímu týmu je pro mě tím správným krokem, abych dosáhl nové úspěchy. Já i Renault jsme vyzyvatelé s dobrým potenciálem.
O soukromých týmech jako je Force Indie se dá říci, že co je malé, to je hezké. Ale Renault je továrním týmem, který se musí držet hodně odlišných pravidel. Z toho, co jsi zatím viděl a zažil, co patří k těm největším rozdílům, pokud jde o zařízení, stroje, pracovní sílu a mentalitu?NH: U Force Indie jsme byli těmi nejlepšími ze zbytku za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Ale pak znovu: neměli jsme ty nezbytné předpoklady a čistou sílu automobilek, které soutěží za zcela jiných podmínek.
U Force Indie jsme z mála dosáhli hodně. U Renaultu to bude v příštích letech o tom, abychom účast proměnili ve skutečný boj o titul. Abychom využili výhod výrobce tím nejlepším způsobem pro dosažení úspěchů minulosti. A věřte mi, dokážeme to!
Technický ředitel Renaultu Bob Bell tě považuje za tahouna Renaultu za úspěchem. Stanovili jste si pro rok 2017 už nějaké cíle?NH: V roce 2017 chceme být ambiciózními uchazeči a dobří na několik překvapení. Ale jak už jsem řekl, rok 2017 pro nás bude rokem přechodným. Dejte nám nějaký čas a oslavujte s námi, pokud budeme rychlejší, než se očekávalo (smích).
Všechna špičková místa pro rok 2017 se zdála být na konci minulé sezóny obsazená - a pak Nico Rosberg z čista jasna oznámil svůj odchod. Má se za to, že tě Mercedes kontaktoval. Šlo by o lákavou alternativu k Renaultu?NH: Vzhledem k situaci v té chvíli nebylo na přestup žádným způsobem či formou ani pomyšlení, protože jsem byl už zamilován do své nové přítelkyně, do Renaultu (smích).
V letošní sezóně Formule 1 nebudeme mít úřadujícího mistra světa. Je to správné?NH: Je to určitě škoda, že tady Nico nebude, aby obhajoval svůj titul. Jsem si však také jistý tím, že věděl, co dělá. Pro mě jako pragmatika to bude znamenat, že mě nebude před velkými cenami vyzvedávat svým letadlem. To mě fakt mrzí.
Prožíváme tu nejdelší zimní přestávku po několika letech. Aby člověk zůstal fit, tak je nejlepší být v autě. Co děláš jako alternativu? Všichni odhadují, že nová auta budou fyzicky velmi náročná.NH: Pro mě osobně šlo o tu nejkratší přestávku po letech a už jsem každý den v posilovně. Chci začít sezónu v perfektní formě. Nová pravidla auta zrychlí, proto budou pro jezdce náročnější - a já chci být na to připravený. Rok 2017 bude vzrušujícím rokem a já už se na všechny ty věci a výzvy těším.
            Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
            Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
            I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.