Nico Hülkenberg pro oficiální stránky Formule 1 hovoří o svých očekáváních před první sezónou s novým týmem. Po přestupu z Force Indie, čtvrtého nejlepšího týmu loňského šampionátu, si nedělá iluze, že by jej u Renaultu nečekala tvrdá práce, na druhou stranu věří, že jejich vztah bude vzkvétat a že se možná již letos od nich dočkáme několika překvapení.
Nico, rok 2017 bude novou kapitolou ve tvé kariéře ve Formuli 1. S jakými nadějemi vstupuješ do nové sezóny?Nico Hülkenberg: Věřím, že se tento rok karty kvůli změnám v pravidlech trochu promíchají, takže to pro nás bude dobrá příležitost. U Renaultu tvrdě pracujeme na tom, abychom stáhli náskok a dostali se tak do pozice, z níž bychom mohli získat nějaké body.
Samozřejmě, že lidé jsou mým přestupem k Renaultu nadšení, stejně tak i já. Ve skutečnosti jsem velmi nadšený a hodně motivovaný na počátku spolupráce s mým novým týmem. Zároveň ale musíme být opatrní a neočekávat toho hned příliš. Musíme tvrdě pracovat - tvrději a lépe, abychom dostihli konec vlaku.
Co bylo hlavním důvodem odchodu z Force Indie? Potřeboval ses dostat ze své komfortní zóny a rutiny, která nastává, když člověk někde zůstává příliš dlouho?NH: Přesně tak. Po mém dlouhém "manželství" s Force Indií jsem cítil, že potřebuji novou přítelkyni (smích)! Žerty stranou, jsem hluboce vděčný Force Indii, odešel jsem z ní na vrcholu. Prožili jsme nejúspěšnější rok v její historii: čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.
To mi připadalo téměř jako snění neskutečného snu - a ten sen se splnil. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že přechod k továrnímu týmu je pro mě tím správným krokem, abych dosáhl nové úspěchy. Já i Renault jsme vyzyvatelé s dobrým potenciálem.
O soukromých týmech jako je Force Indie se dá říci, že co je malé, to je hezké. Ale Renault je továrním týmem, který se musí držet hodně odlišných pravidel. Z toho, co jsi zatím viděl a zažil, co patří k těm největším rozdílům, pokud jde o zařízení, stroje, pracovní sílu a mentalitu?NH: U Force Indie jsme byli těmi nejlepšími ze zbytku za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Ale pak znovu: neměli jsme ty nezbytné předpoklady a čistou sílu automobilek, které soutěží za zcela jiných podmínek.
U Force Indie jsme z mála dosáhli hodně. U Renaultu to bude v příštích letech o tom, abychom účast proměnili ve skutečný boj o titul. Abychom využili výhod výrobce tím nejlepším způsobem pro dosažení úspěchů minulosti. A věřte mi, dokážeme to!
Technický ředitel Renaultu Bob Bell tě považuje za tahouna Renaultu za úspěchem. Stanovili jste si pro rok 2017 už nějaké cíle?NH: V roce 2017 chceme být ambiciózními uchazeči a dobří na několik překvapení. Ale jak už jsem řekl, rok 2017 pro nás bude rokem přechodným. Dejte nám nějaký čas a oslavujte s námi, pokud budeme rychlejší, než se očekávalo (smích).
Všechna špičková místa pro rok 2017 se zdála být na konci minulé sezóny obsazená - a pak Nico Rosberg z čista jasna oznámil svůj odchod. Má se za to, že tě Mercedes kontaktoval. Šlo by o lákavou alternativu k Renaultu?NH: Vzhledem k situaci v té chvíli nebylo na přestup žádným způsobem či formou ani pomyšlení, protože jsem byl už zamilován do své nové přítelkyně, do Renaultu (smích).
V letošní sezóně Formule 1 nebudeme mít úřadujícího mistra světa. Je to správné?NH: Je to určitě škoda, že tady Nico nebude, aby obhajoval svůj titul. Jsem si však také jistý tím, že věděl, co dělá. Pro mě jako pragmatika to bude znamenat, že mě nebude před velkými cenami vyzvedávat svým letadlem. To mě fakt mrzí.
Prožíváme tu nejdelší zimní přestávku po několika letech. Aby člověk zůstal fit, tak je nejlepší být v autě. Co děláš jako alternativu? Všichni odhadují, že nová auta budou fyzicky velmi náročná.NH: Pro mě osobně šlo o tu nejkratší přestávku po letech a už jsem každý den v posilovně. Chci začít sezónu v perfektní formě. Nová pravidla auta zrychlí, proto budou pro jezdce náročnější - a já chci být na to připravený. Rok 2017 bude vzrušujícím rokem a já už se na všechny ty věci a výzvy těším.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.