Nico Hülkenberg pro oficiální stránky Formule 1 hovoří o svých očekáváních před první sezónou s novým týmem. Po přestupu z Force Indie, čtvrtého nejlepšího týmu loňského šampionátu, si nedělá iluze, že by jej u Renaultu nečekala tvrdá práce, na druhou stranu věří, že jejich vztah bude vzkvétat a že se možná již letos od nich dočkáme několika překvapení.
Nico, rok 2017 bude novou kapitolou ve tvé kariéře ve Formuli 1. S jakými nadějemi vstupuješ do nové sezóny?Nico Hülkenberg: Věřím, že se tento rok karty kvůli změnám v pravidlech trochu promíchají, takže to pro nás bude dobrá příležitost. U Renaultu tvrdě pracujeme na tom, abychom stáhli náskok a dostali se tak do pozice, z níž bychom mohli získat nějaké body.
Samozřejmě, že lidé jsou mým přestupem k Renaultu nadšení, stejně tak i já. Ve skutečnosti jsem velmi nadšený a hodně motivovaný na počátku spolupráce s mým novým týmem. Zároveň ale musíme být opatrní a neočekávat toho hned příliš. Musíme tvrdě pracovat - tvrději a lépe, abychom dostihli konec vlaku.
Co bylo hlavním důvodem odchodu z Force Indie? Potřeboval ses dostat ze své komfortní zóny a rutiny, která nastává, když člověk někde zůstává příliš dlouho?NH: Přesně tak. Po mém dlouhém "manželství" s Force Indií jsem cítil, že potřebuji novou přítelkyni (smích)! Žerty stranou, jsem hluboce vděčný Force Indii, odešel jsem z ní na vrcholu. Prožili jsme nejúspěšnější rok v její historii: čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.
To mi připadalo téměř jako snění neskutečného snu - a ten sen se splnil. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že přechod k továrnímu týmu je pro mě tím správným krokem, abych dosáhl nové úspěchy. Já i Renault jsme vyzyvatelé s dobrým potenciálem.
O soukromých týmech jako je Force Indie se dá říci, že co je malé, to je hezké. Ale Renault je továrním týmem, který se musí držet hodně odlišných pravidel. Z toho, co jsi zatím viděl a zažil, co patří k těm největším rozdílům, pokud jde o zařízení, stroje, pracovní sílu a mentalitu?NH: U Force Indie jsme byli těmi nejlepšími ze zbytku za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Ale pak znovu: neměli jsme ty nezbytné předpoklady a čistou sílu automobilek, které soutěží za zcela jiných podmínek.
U Force Indie jsme z mála dosáhli hodně. U Renaultu to bude v příštích letech o tom, abychom účast proměnili ve skutečný boj o titul. Abychom využili výhod výrobce tím nejlepším způsobem pro dosažení úspěchů minulosti. A věřte mi, dokážeme to!
Technický ředitel Renaultu Bob Bell tě považuje za tahouna Renaultu za úspěchem. Stanovili jste si pro rok 2017 už nějaké cíle?NH: V roce 2017 chceme být ambiciózními uchazeči a dobří na několik překvapení. Ale jak už jsem řekl, rok 2017 pro nás bude rokem přechodným. Dejte nám nějaký čas a oslavujte s námi, pokud budeme rychlejší, než se očekávalo (smích).
Všechna špičková místa pro rok 2017 se zdála být na konci minulé sezóny obsazená - a pak Nico Rosberg z čista jasna oznámil svůj odchod. Má se za to, že tě Mercedes kontaktoval. Šlo by o lákavou alternativu k Renaultu?NH: Vzhledem k situaci v té chvíli nebylo na přestup žádným způsobem či formou ani pomyšlení, protože jsem byl už zamilován do své nové přítelkyně, do Renaultu (smích).
V letošní sezóně Formule 1 nebudeme mít úřadujícího mistra světa. Je to správné?NH: Je to určitě škoda, že tady Nico nebude, aby obhajoval svůj titul. Jsem si však také jistý tím, že věděl, co dělá. Pro mě jako pragmatika to bude znamenat, že mě nebude před velkými cenami vyzvedávat svým letadlem. To mě fakt mrzí.
Prožíváme tu nejdelší zimní přestávku po několika letech. Aby člověk zůstal fit, tak je nejlepší být v autě. Co děláš jako alternativu? Všichni odhadují, že nová auta budou fyzicky velmi náročná.NH: Pro mě osobně šlo o tu nejkratší přestávku po letech a už jsem každý den v posilovně. Chci začít sezónu v perfektní formě. Nová pravidla auta zrychlí, proto budou pro jezdce náročnější - a já chci být na to připravený. Rok 2017 bude vzrušujícím rokem a já už se na všechny ty věci a výzvy těším.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.