Možná už někteří z vás zkusili štěstí na nějaké internetové stránce a poslali svůj dotaz některému z pilotů. Jako v případě Kevina Magnussena, kterému přišlo před brazilskou Grand Prix ohromné množství dotazů.
Dánů jsme v F1 zatím moc neviděli. Pokud vezmeme poměrně sporadické pokusy trojice Jac Nelleman (nikdy se nekvalifikoval), Tom Belsø (jel pouhé dva závody) a Nicolas Kiesa (5 Grand Prix), pak se významněji prezentoval pouze Jan Magnussen, který na vozech McLaren a Stewart absolvovla v letech 1995-1998 celkem 25 Grand Prix.
V tomto směru už ho letos překonal jeho syn Kevin Magnussen a právě čtyřiadvacetiletý Dán odpovídal na otázky čtenářů. Vybral si deset nejlepších, přičemž tyto tazatelé dostali jako odměnu za dobře volený dotaz tričko. Jestlipak někdo z vás není jeho vlastníkem? Ale teď už prosíme o soustředění, lízátko jde nahoru a Kevin Magnussen může vyrazit z boxů k netradiční desetikolové jízdě.
1. Můžete nám říci, jestli máte nějakou nectnost?
Kevin Magnussen: Jídlo - jakékoli nezdravé jídlo! Například indické curry, pizzu, sladkosti. Ale když na to přijde, mám těch prohřešků asi víc.
2. Když jste byl malý, jaké bylo vaše oblíbené auto?
KM: Na silnici to byl zcela určitě Ford Mustang z roku 1967 - konkrétně typ Boss 247. To už je pořádné auto! A pokud bychom měli hovořit o závodních vozech, tak to bude McLaren MP4/4 z roku 1988.
3. Pokud byste si mohl vybrat jednu éru Formule 1 a v ní závodit, pro kterou byste se rozhodl?
KM: Sezónu 1988 - a řídit McLaren MP4/4, jak už jsem uvedl. Pamatujete si na tento rok? McLaren s Alainem Prostem a Ayrtonem Sennou vyhrál s tímto typem patnáct závodů ze šestnácti. Možnost se vrátit zpět do tohoto roku a závodit proti Sennovi v MP4/4 by bylo fantastické. Ne, že bych chtěl být Prostem, ale rád bych si zazávodil proti Sennovi.
4. Co byste změnil v pravidlech F1, kdyby bylo možné jedno odebrat a nahradit ho jiným?
KM: Chtěl bych opět zavést výměnu paliva během závodu. Bylo to efektní, ale co je důležitější: skýtalo to větší variabilitu strategie. A pokud bych mohl jedno pravidlo odstranit, pak striktní dodržování vymezené trati. Vím, že to není skutečné pravidlo, jde spíš o rozhodování pro určité okruhy, ale domnívám se, že něco z našeho sportu ubírá.
5. Pokud byste si mohl zazpívat nějakou písničku karaoke, jakou byste volil?
KM: Vybral bych Born In The U.S.A. od Bruce Springsteena. A to neříkám jenom proto, že budu příští rok jezdit v americkém týmu...
6. Jakou supermoc byste chtěl mít?
KM: To je dost složitá otázka. Počkejte - už vím. Chtěl bych mít schopnost zpomalit čas za volantem závodního vozu. Z mnoha důvodů: bylo by to skvělé třeba v případě nehody. Ale také obecně: představte si, že bychom mohli všechno dělat zpomaleně - měl bych jistotu, že volím naprosto dokonale závodní stopu v každé zatáčce a v každém kole.
7. Máte raději arašídové máslo nebo Nutellu?
KM: Nutellu!
8. Kdyby se někdy v Dánsku jela Grand Prix, ve kterém městě by to mělo být?
KM: V mém rodném městě Roskilde. Jestlipak víte, že v dávných dobách se v Roskilde na malém okruhu jezdily nemistrovské závody F1? Bylo by samozřejmě fantastické mít F1 v tomto městě zpátky. Roskilde Ring byl před mnoha lety uzavřen, ale bylo by skvělé jej oživit. Nebo vybudovat nový městský okruh v blízkosti naší proslulé katedrály? Nevím, která trať čeká tak dlouho, aby se dostala zpátky do F1. Bernie, prosím!
9. Kdybyste měl možnost jít se třemi libovolnými piloty na večeři - lhostejno zda s někdejšími nebo současnými. Kteří by to byli a proč?
KM: Jim Clark - je to legenda. Jeden z nejlepších pilotů v historii F1 a bylo by skvělé mít možnost si s ním promluvit. Samozřejmě Ayrton Senna - setkání s ním by mě samozřejmě také potěšilo. A pak James Hunt - jsem přesvědčen, že by mi řekl spoustu výborných historek. Myslím, že měl zajímavou povahu. Už jste slyšeli o 33 letuškách v Tokiu? Ne? Tak hledejte na internetu...
10. Co je nejbláznivější věc, kterou jste zažil od nějakého fanouška?
KM: Pláč! V Japonsku jsem viděl dívku, která když mě viděla, začala plakat. Cítil jsem se trochu jako blázen...
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.